דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

"קפצתי על הטיסה הראשונה שראיתי, לפני שיגבילו שוב"

הטיסה הראשונה שנחתה הבוקר (א') בנתב"ג, לאחר ביטול ההגבלות, הגיעה מקייב, אוקראינה | בהמשך היום צפויים לעבור בנמל התעופה כ-8,400 נוסעים

נוסעים שנחתו בנתב"ג, מרץ 2021 (צילום: הדס יום טוב)
נוסעים שנחתו בנתב"ג, מרץ 2021 (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

הטיסה הראשונה שנחתה הבוקר (א') בנתב"ג, לאחר ביטול ההגבלות, הגיעה ב-09:40 מקייב. בנמל התעופה צפויים לעבור היום כ-8,400 נוסעים, אך נכון לשעות הבוקר, אולם הנוחתים כמעט ריק לחלוטין. אוהל מיוחד הוקם ביציאה לצורך מענה לבדיקות קורונה לנכנסים.

אולה קנשבסקי (22) מבת ים, נחתה בארץ לאחר ביקור משפחתי. "לא ראיתי את אבא שלי, את האחים שלי ואת סבתא שלי שגרים שם כמעט שנה. פחדתי מאוד לטוס, והחלטתי לטוס לפני שבועיים, כי סבתא שלי במצב בריאותי לא טוב. הבנתי שאולי זו ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה".

אוהל בדיקות בנתב"ג (צילום: הדס יום טוב)
אוהל בדיקות בנתב"ג (צילום: הדס יום טוב)

 

לאחר ששמעה על החלטת בג"ץ הזמינה טיסה. "הכנתי את עצמי לזה שאני אתקע שם, ואבא שלי ואני הסכמנו שאני יכולה להישאר שם כמה שצריך, העיקר שאראה את סבתא. כששמעתי על הביטול של בג"ץ קפצתי על הטיסה הראשונה שראיתי, לפני שיגבילו שוב. מזל שהספקתי, עכשיו אני יכולה לחזור לעבודה".

אברהם יוסף (32) מנתניה, שב לארץ מאומן לאחר שנסע לחגוג את יום הולדתו של רבי נחמן. את כרטיס הטיסה הזמין כבר לפני שבוע. "פשוט קניתי באינטרנט כרטיס הלוך ושוב", הוא מספר, "הקושי היה בלמצוא את הכסף לטיסה, לא את הטיסה עצמה. פשוט הזמנו כולנו מראש". ליוסף יש אישור מחלים מקורונה ולכן לא דאג כלל מאישור כניסתו לארץ. הוא גם לא שמע על החלטת בג"ץ. "כנראה פשוט יצא לנו טוב".

אברהם יוסף (צילום: הדס יום טוב)
אברהם יוסף (צילום: הדס יום טוב)

צחי אשור (47) מקרית אתא, חזר יחד עם משפחתו וחבריו מחופשה קצרה של סוף שבוע אחד באוקראינה. "רק רצינו חופשה קצרצרה של סוף שבוע, כמה חברים בלי ילדים, לא משנה לאן, אחרי שנה מאוד קשה", הוא מספר. "הזמנו כרטיסים באל-על, היינו צריכים להמריא מכאן ביום חמישי בשעה 11:00 ולחזור ביום ראשון בטיסה שיוצאת משם בשעה 11:00, בדיוק 72 שעות".

דקות אחרי שהזמין כרטיס טיסה קיבל הודעה מאל על כי הטיסה מבוטלת. "פנינו לחברה אחרת והמרנו את הכרטיס, והמראנו באותו היום ב-5:30 בבוקר. ברגע האחרון דחו את הטיסה ל-12:20. בטיסה חזור קיבלנו הודעה ממש ערב לפני שהיא יוצאת בסוף ב-6:30 בבוקר. אני מחזיק את הכרטיס שהזמנתי, שום דבר לא נכון. איזה טרטור".

צחי אשור (צילום: הדס יום טוב)
צחי אשור (צילום: הדס יום טוב)

לאחר מעבר נוסעי הטיסה מקייב, אולם הנוחתים נותר ריק. מחר ב-9:30 תדון ועדת הכלכלה בתיקון תקנות ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות ובביטול הגבלת 3,000 הנכנסים. יו"ר הועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), מציע לבטל את המנגנון לאישור טיסות חריגות ואת ההגבלה על טיסות מטען, כך שטיסה שמגיעה לישראל עם מטען תוכל לצאת ממנה עם נוסעים. כמו כן, מוצע לבטל את החובה למדידת חום בכניסה לשדות תעופה ולפני העלייה למטוס, בהתאם לתיקון תקנות ההגבלות הכלליות החלות במשק.

בהתאם לפסיקת בג"ץ, התקנה שהגבילה את כמות הנכנסים לישראל דרך נתב"ג ל- 3,000 ביום בוטלה הלילה בחצות. עם זאת, לפי התקנות מספר הנכנסים יוגבל לקיבולת של שדות התעופה בהתאם לעמידה בדרישות הריחוק החברתי. כבר ב-24 השעות הקרובות צפויות לעבור בנתב"ג כ-60 טיסות עם כ 8,400 נוסעים.

מנתב"ג נמסר כי הם נערכים לקבלת עד ל-10,000 נוסעים ביום, על פי הביקושים, כאשר כל תנועת הנוסעים הנכנסת לנתב"ג עוברת בדיקת PCR עם כניסתם לישראל. לצורך כך, הוכפלו עמדות בדיקת הקורונה ונפרשו על פני כל אולם הנכנסים הגדל, ואף הוקם אוהל בדיקות אליו מנותבים כלל הנוסעים. בנוסף, מחר ייפרשו ברחבי נתב"ג קלפיות למבודדים, על פי דרישת וועדת הבחירות, במטרה לאפשר לאנשים שיגיעו ביום שלישי לישראל להצביע כבר עם נחיתתם וטרם כניסתם לבידוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!