דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"אוכלוסיית הרווחה לא מעניינת אף אחד"

מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה, על ההחלטה לשבות הבוקר (א') במשך שעתיים וחצי: "אנחנו נמצאים במלכוד, אנחנו לא יכולים להפקיר את האוכלוסייה. אנחנו מאוד מקווים שפקידי האוצר ישבו איתנו ונסיים עם זה. אם לא, נחריף את הצעדים"

מזל גולן (צילום: אלבום פרטי)
מזל גולן (צילום: אלבום פרטי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"אוכלוסיית הרווחה לא מעניינת אף אחד לצערי הרב", אומרת מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה, שהובילה הבוקר (ראשון) את שביתת עובדי המשרד. "אם היא הייתה מעניינת הייתי שומעת עכשיו קול זעקה מכל כיוון.

"אנחנו נמצאים במלכוד, אנחנו לא יכולים להפקיר את האוכלוסייה", הסבירה את ההחלטה לשבות במשך שעתיים וחצי בלבד. "עו"ס שצריכה לצאת לחקירה של פגיעה מינית בילד לא תצא אליו?".

עובדי המשרד דורשים מהמדינה לאייש מאות תקנים פנויים שנחוצים למערכת הרווחה על מנת לתת את המענה המתאים לעלייה במקרים שדורשים את התערבותם, לעיתים אף את התערבותם המידית.

לצד זאת מוחים העובדים – חוקרות ילדים, פקידות סעד, קציני מבחן, מפקחים ועוד – על כך שהם אינם מתוגמלים בגין השעות הנוספות והעבודה הנוספת המוטלת עליהם מאז תחילת משבר הקורונה. גולן מדגישה כי העובדים דורשים לקבל תשלום עבור העבודה שהם מבצעים ולא העלאה בשכר. "אנחנו לא מקבלים שעות נוספות, כוננויות, לא מקבלים תוספת רכב".

לדבריה אופי העבודה הוא מסביב לשעון. "אין שעות מוגדרות. אנחנו צריכים לתת מענה באמצע הלילה". בשל מצב החירום, הנחתה את העובדים לעבוד כרגיל. "נתתי הנחיה לעובדים לעבוד בהתנדבות, לענות לטלפונים, לתת מענה כי היינו בתקופת מלחמה. לא יכול שבמקום לתגבר אותי בגלל העומס שנוצר, במשרד האוצר מקצצים".

היא מבקרת את פקידי האוצר שאמרו לדבריה בדיונים עם עובדי המשרד כי האחרונים ידעו מראש שאלה תנאי העבודה. "יש מישהו בכל המגזר הציבורי שמוכן לעבוד בהתנדבות, להיות זמין 24/7 בגלל האחריות המוסרית שלו? די לניצול. נוצר מצב שאנחנו רק בכיבוי שריפות בגלל המחסור החמור בתנאים. יש גם עזיבה", היא אומרת.

מה אתם מצפים שיקרה עכשיו?
"אנחנו מאוד מקווים שפקידי האוצר ישבו איתנו ונסיים עם זה. אם לא, נחריף את הצעדים שלנו. מדובר ב-20 מיליון שקלים. נתניהו אמר שהוא רוצה לתת 15 מיליארד לשיקום המסעדות. מי לא חשוב? הרווחה".

"לאוכלוסייה הרווחה אין קול"

לדברי גולן, המצב של האוכלוסיות שמקבלות שירותים ממערכת הרווחה הוא "קטסטרופלי. אם עד היום המצב היה בינוני עד קשה, עכשיו זה קשה ביותר, טיפול נמרץ. התחלנו לעבוד 24/7. יש הסלמה במקרים, אלימות במשפחה, ילדים שנפגעו מההורים שלהם. צעירים שיצאו מהבית שמשתמשים באלכוהול ובסמים ונאלצים לעסוק בזנות.

גולן מתארת מקרים קשים של התעללות והזנחה של ילדים שנחשפו רק עם חזרתם למסגרות החינוכיות. "פתאום אנחנו קולטים את גודל הקטסטרופה".

"מגיע לחסרי ישע ולקשישים בודדים בבתים לקבל שירות. לא יעלה על הדעת שיפקירו את אוכלוסיית הרווחה. אישה שנמצאת במצוקה כי בעלה היכה אותה, ילד או ילדה שנאנסו, נערים שמשוטטים ברחובות או זקן בודד – לכל אלה אין קול. הם נמצאים בתוך המצוקה שלהם. אני רוצה לתת להם שירות, אני רוצה לתת להם את מה שמגיע להם.

"אנחנו רוצים לעבוד, אבל תנו לנו תמורה. לא נותנים לי כלים לעבוד. יש כאן אטימות של פקידי אוצר, שכנראה לא ידעו מחסור בימי חייהם. העובדים שלי נהיו שקופים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!