דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר עובדי השמירה והאבטחה יעלה ויעמוד על 80%-10% מעל לשכר המינימום

ההסתדרות חתמה על הסכם ענפי להעלאת השכר, להבטחת מענק מוגדל בחגים והקמת קרן מיוחדת לרווחה ותרבות בענף האבטחה

מאבטח בתל אביב. למצולם אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Alex Eidelman/shutterstock)
מאבטח בתל אביב. למצולם אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Alex Eidelman/shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות חתמה היום (ראשון) על הסכם ענפי שיביא לעליית שכרם של השומרים והמאבטחים, עם הארגון הארצי של מפעילי השמירה והאבטחה בישראל.

ההסכם קובע שמאבטחים ועובדי ביטחון יקבלו שכר בין 10% מעל שכר המינימום ועד ל-80% מעל לשכר המינימום, בהתאם לסוג הכשרתם. בנוסף, הוגדר סכום של שי לחג: 250 שקלים לעובד. העובדים ייהנו גם מקרן מיוחדת לרווחה ולתרבות.

עוד נקבע בהסכם כי יום המנוחה השבועית לעובד יורחב כך שיחול מיום שישי ב-16:00 ועד ליום ראשון ב-4:00 בבוקר. עובדים שיעבדו בשעות הללו יהיו זכאים לשכר מוגדל, בהתאם לקבוע בחוק.

מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי הענפי של עובדי השמירה והאבטחה (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי הענפי של עובדי השמירה והאבטחה (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסכם יחול על כל המעסיקים בענף החברים בארגון הארצי החתום עליו, וכאלה שיצטרפו אליו בזמן שההסכם עדיין בתוקף. הצדדים מתכוונים לבקש בעתיד ממשרד העבודה והרווחה להרחיב את ההסכם, כך שיחול על כלל עובדי השמירה והאבטחה במשק.

ארנון בר-דוד: יו"ר ההסתדרות: "הסכם קיבוצי חשוב והיסטורי ישפר את הרווחה הכלכלית והתעסוקתית של עשרות אלפי עובדים, במיוחד בתקופה המאתגרת שבה נמצא המשק. ההסכם המצוין, שכולל בשורה כמו קרן הרווחה, יביא להגדלת הענף וימשוך אליו עובדים. ההסתדרות כבית של העובדים בישראל פעלה ותמשיך לפעול לחיזוק עובדי ענף השמירה והאבטחה, בדרך להזנקת הכלכלה ויציאה ממשבר הקורונה".

יוסי ברבי, יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות: "אחרי משא ומתן מורכב חתמנו היום על הסכם שישפר משמעותית את תנאי שכרם של עובדי האבטחה ומביא בשורה של ממש. ההסכם יוצר מעטפת של שכר הולם, רווחה ותרבות לכלל העובדים ומעמיד אותם בקדמת הבמה. אני רוצה להודות לכל השותפים במשא ומתן, ובמיוחד ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הרוח הגבית ועל היוזמה להקמת קרן רווחה ותרבות לכלל עובדי השמירה והאבטחה".

במשא ומתן ובגיבוש ההסכם הקיבוצי היו שותפים גם מנהל חטיבה באיגוד עובדי האבטחה עו"ד חגי הראל; יו"ר הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר-רהב; עורכי הדין מהלשכה אורן שרם והילה גבר; וכן סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג.

עוד השתתפו במשא ומתן מנכ"ל הארגון הארצי של חברות השמירה והניקיון פיני שיף, יו"ר הארגון דוד לוי והיועץ המשפטי של הארגון עו"ד דוד בכור. כמו כן פעל לגיבוש ההסכם מנכ"ל חברת צוות 3 ניר גלבוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!