דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות

15 הצעות לבילוי משפחתי ביום הבחירות

ברשות הטבע והגנים פותחים ארבעה אתרים חדשים, במוזיאון ישראל ובמוזיאון תל אביב בוחרים את היצירה האהובה, הספארי ברמת גן יבחר הנהגה חדשה ואנו - מוזיאון העם היהודי נפתח עם תערוכה חדשה

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי ההצבעה של הבוקר, עבור רבים, יום הבחירות הוא בעיקר יום חופש. יום שבתון שהוא לא שבת, הוא הזדמנות מעולה לבילוי משפחתי. עבור מי שלא יסתפק בבטן גב בים, הנה כמה הצעות

בספארי רמת גן מציעים הדרכות ברחבי גן החיות, וכמו בכל מערכת בחירות לכנסת, גם הפעם מתקיימות בחירות מקבילות להנהגת הספרי. המתמודדים הם: כורש הנמר, לוקאס הגורילה, סוקי וצ'יפצ'יקוני הפינגווינות, טים ותמי הקזוארים, ושאול כוח הקומודו. בניגוד לבחירות של בני האדם, הבחירות בעולם החיות רוויות יצרים ומייצרות עניין רב, המנצח יזכה להחליף את ציפורי הקזואר שניצחו את הבחירות הקודמות ולא התמודדו השנה.

ברחבי הפרק יסתובבו שחקנים שיציעו הסברים נוספים על בעלי החיים, יעשו שמח ויסייעו לאכוף את הנחיות התו הסגול. שעות הפעילות של הספארי יתארכו עד השעה 20:00 כך שניתן יהיה לסייר בין שבילי הגן וליהנות מתאורה עדינה ומיוחדת, שלא מפריעה לבעלי החיים, ולצפות בפעילות הלילה שלהם. נדרש להירשם מראש.
מחיר כרטיס לאדם מעל גיל שנתיים – 78 שקלים.

ציפור קזואר, המנצחת של הבחירות הקודמות בספארי ברמת גן (צילום: אסף כהן)
ציפור קזואר, המנצחת של הבחירות הקודמות בספארי ברמת גן (צילום: אסף כהן)

ברשות הטבע והגנים מתחדשים בארבעה אתרי טבע ומורשת שנפתחים לראשונה למטיילים לקראת יום הבחירות: גן לאומי תל דור, עין חניה, חאן שער הגיא וגן לאומי מגדל צדק. ברשות מזמינים את הציבור ליהנות מחידושים רבים שהושקו בשנה האחרונה באתרים קיימים וממגוון פעילויות מיוחדות בגנים לאומיים ובשמורות טבע ברחבי הארץ. בנוסף, ייפתחו גם חניוני הלילה כבר היום (ב') בערב לטובת אלו שמעוניינים לשלב לינה בבילוי המשפחתי. הכניסה לאתרים תתאפשר ברישום מראש בלבד.
מחיר הכניסה לגנים הלאומיים – 22-39 ש"ח למבוגר, 9-24 ש"ח לילד.

גן לאומי עין חניה (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
גן לאומי עין חניה (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)

מוזיאון ישראל בירושלים פותח את שעריו חינם לילדים ביום הבחירות ומזמין את הציבור לחגיגה של דמוקרטיה: במקום מרכזי במוזיאון תוצב קלפי, וציבור המבקרים יוזמן לבחור את היצירה שאהבו במיוחד. פתקי הצבעה יונחו לצד יצירות מרכזיות ברחבי המוזיאון, והמבקרים שיגיעו אליהן יוכלו לאסוף אותם ולשלשל את פתקי ההצבעה שבחרו לקלפי. בסוף היום ייספרו הקולות, ויתפרסמו התוצאות ליצירה הנבחרת של מבקרי המוזיאון. מחיר כרטיס למבוגר – 54 שקלים, והכניסה מותנית בהרשמה מראש.

גם המבקרים במוזיאון תל אביב לאומנות יוזמנו השבוע להצביע בקלפי מיוחדת ולבחור את יצירת האמנות האהובה עליהם מבין 17 עבודות מאוסף המוזיאון. בין היצירות המתמודדות – ציורים של פיקסו, ואן גוך, קדישמן, תומרקין, רובנס, גוטמן, מירו, קלימט, שאגאל, ליכטנשטיין ועוד. חמשת היצירות המובילות יזכו לתערוכה משלהם שתופיע כבר מה-24 במרץ.

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הגנים הבוטניים בחוות הנוי שבעמק חפר, ביער האילנות, במקווה ישראל שבחולון ובגן הוורדים בירושלים יהיו פתוחים למבקרים, בחינם וללא הרשמה מראש.  למבקרים בגן הוורדים מומלץ להציץ גם בתחנה לחקר ציפורי ירושלים הצמודה לגן, הפתוחה בין השעות 9:00 ל-15:00 – אף היא חינם וללא הרשמה מראש. הגן הבוטני בגבעת רם יהיה פתוח בעלות של 35 שקלים לילד או למבוגר (לילדים ירושלמים הכניסה חופשית) והגן הבוטני בקיבוץ ניר עוז שבנגב המערבי יהא פתוח במחיר כניסה של 30 שקלים לאדם.

לאחר כעשור של שיפוצים ועבודות, לאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית התפוצות בשם חדש – אנו – מוזיאון העם היהודי. במוזיאון שלוש קומות חדשות, ארבעה אגפים חדשים וחלל תצוגה בגודל 7,000 מ"ר במתחם אוניברסיטת תל אביב שהופך אותו למוזיאון היהדות הגדול בעולם. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של העם היהודי בכל תפוצותיו, על המורשת, הפולקלור והשיח הבין דורי הייחודי. במוזיאון מוצגת גם תערוכת הילדים 'גיבורים', תערוכה אינטראקטיבית בעקבות דמויות מפתח יהודיות ממגוון תחומים מכל רחבי העולם. מחיר כרטיס – 52 שקלים (ילדים עד גיל 5 כניסה חינם).

חברת 'יש לאן' מציעה ערכות למשחקי ניווט סלולריים ומשחקי משימות בשטח – בטבע ובעיר. באמצעות אפליקציה יכולה המשפחה לצאת למסע אתגרי במגוון מסלולים וב-40 אתרים ברחבי הארץ. המשחק מתאים לכל המשפחה ונשלח ישירות למייל. מחיר הערכה המשפחתית – 160 שקלים, וניתן לבחור מסלולים בצפון, במרכז ובדרום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!