דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נוהגים באחריות: הסכם קיבוצי במילגם

הנהלת החברה, שאחראית למבחני הנהיגה המעשיים מפתח תקווה וצפונה, סיכמה עם ועד עובדיה על העלאת שכר, יציגות הוועד ומנגנון לסיום ההעסקה

חתימת ההסכם הקיבוצי במילגם. "הישג משמעותי לבוחנים" (צילום: אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי במילגם. "הישג משמעותי לבוחנים" (צילום: אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי מילגם וההנהלה חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי ראשון בחברה שאחראית על ביצוע מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) מפתח תקווה וצפונה. ההסכם יחול על 120 עובדי החברה שמבצעים מדי יום 1,400 מבחני נהיגה מעשיים על כלי רכב פרטיים, מסחריים, דו-גלגליים, חקלאיים, וכן על אוטובוסים.

בהסכם נקבע בין היתר ששכר השעה הבסיסי המינימלי של עובד יעמוד על 52 שקל ברוטו, וכי שכר השעה המינימלי למי שמועסק יותר משנה וחצי בחברה יעלה מ-52 שקל ל-56 שקל לכל הפחות. בנוסף, הוגדר מנגנון פריטטי בנוגע לסיום העסקה, וכן הוסדרו התנאים והתשלום עבור פעילות הוועד במקום העבודה. ההסכם יהיה בתוקף עד סוף שנת 2022.

עוד מעגן ההסכם הקיבוצי מנגנוני ביטחון תעסוקתי לעובדי החברה שהתאגדו בשנה שעברה בהסתדרות. הוא יחול גם על עובדי החברה הנמצאים בתקופת האכשרה. במסגרת ההסכם, יישמרו מכלול זכויותיהם, תנאי עבודתם ושכרם.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על ההסכם ואמר: "במיוחד בתחום חשוב כל כך כמו הבטיחות בדרכים, חובה עלינו לדאוג לזכויות העובדים שעבודתם נוגעת בשמירה על חיי אדם. ההסכם שחתמה היום ההסתדרות מעגן את הביטחון התעסוקתי של בוחני הנהיגה ומשפר את תנאי ההעסקה שלהם, וזה לטובת כולנו, כל מי שכבר היום על הכבישים, וגם הדור שעתיד לעלות עליהם".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אבי אדרי, אמר: "מדובר בקבוצת עובדים חשובה ביותר, שאחראית בין היתר למתן רישיונות נהיגה לילדים של כולנו. ההסכם הינו הסכם ראשון לעובדים בחברה, והוא מגן על כל זכויותיהם, מקבע שכר מינימלי ומקסימלי, ובעיקר מעניק מנגנון בריא ומאוזן לביטחונם התעסוקתי של בוחני הנהיגה".

היועץ המשפטי של מילגם, אייל כץ, אמר: "מעמד חתימה זה מעמד שמשקף הסכמות, וזה מה שהיה כאן. היה חשוב להנהלת מילגם לא רק לדבר אלא גם לעשות, ולהראות שהבוחנים הם המשאב הכי חשוב. תודה ליו"ר ההסתדרות וליו"ר איגוד עובדי התחבורה על התמיכה ועל הגיבוי".

יו"ר ועד עובדי מילגם דן אמזלט סיכם: "עבדנו על ההסכם הזה במשך זמן רב ובשיתוף מלא עם ההנהלה. אני שמח שבסופו של דבר הגענו לרגע הזה, שכן הוא מהווה הישג משמעותי לבוחנים. אני בטוח שההודעה על ההסכם תעשה את הפסח הזה אפילו יותר שמח וחגיגי עבור עשרות העובדים שלנו".

בגיבוש ההסכם היו מעורבים גם עורכי הדין עמית הלל, רועי בליטנטל ומור אבלה מהחטיבה הארצית באיגוד עובדי התחבורה, וכן עו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד עוה"ד אלעד מורג.

את המשא ומתן מצד החברה הובילו כץ ומנכ"ל מילגם, שלומי אברשטק.

זהו ההסכם הקיבוצי הראשון בתחום בוחני הנהיגה, לאחר שביצוע המבחנים הופרט בשנת 2018. גם עובדי מערך הטסטים של חברת טלדור, הזכיינית באזור הדרום, התאגדו בהסתדרות באוקטובר 2019, במטרה להסדיר תנאיהם בהסכם קיבוצי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!