דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוזרים לעבודה

חוזרים לעבודה: "הראש שלי עובד כל הזמן, לא נח לרגע, גם בקורונה. כל הזמן חושב על טעמים חדשים"

לאוניד גורונוק, בעלים של גלידריה בעכו: "יש לי מתכון ייחודי בו אני מוסיף לשמנת גלוקוזה ועל הבסיס הזה אני מתחיל לשחק בטעמים. הטעם שאני הכי אוהב להכין הוא תות, אבל צריך לטעום את כל זה. אי אפשר באמת להסביר גלידה"

לאוניד גורונוק מגלידה ליאו במעבדה (צילום: עמר כהן)
לאוניד גורונוק מגלידה ליאו במעבדה (צילום: עמר כהן)
דוד טברסקי

לאוניד גורונוק (52), בעלים של גלידריה בעכו, למד את המקצוע באיטליה ופתח רשת גלידות במוסקבה | השאיר את העסק לבן ועלה לארץ לפני שנתיים | מכין את הגלידה בשיטה שלמד באיטליה | הראש שלו לא מפסיק לחשוב על טעמים חדשים לגלידה | הטעם שהוא הכי אוהב להכין הוא תות.

באיטליה
"בשנתיים האחרונות הקמתי מעבדה מקומית  לייצור גלידה איטלקית. הכינוי 'מעבדה' הוא האופן המקובל באיטליה לקרוא למקום בו מייצרים גלידה. אני עובד בשיטה מקורית אותה למדתי אצל ג'לאטרייה באיטליה.

מה זה גלידה? זה קינוח קפוא מלא באוויר שמאפשר לו להישאר יציב. הייחודיות של הג'לאטו האיטלקי זה שיש בו מעט אוויר ובמקומו נכנס הרבה יותר טעם. ככל שיש פחות אוויר בגלידה, היא טעימה יותר. אגב, זו הסיבה שגלידה מודדים לא במשקל אלא בנפח, בליטרים".

במוסקבה
"עליתי לארץ ממוסקבה ב-2015, גרתי פה כמה חודשים וחזרתי לרוסיה. כשאבי שעלה לארץ עשרים שנה קודם, נפטר ב-2018, החלטתי לחזור לארץ ולהתמקם בעכו כדי שאוכל לדאוג לאמא שלי שנשארה לבד.

במקצוע שלי אני מהנדס. במשך שנים עבדתי באוניברסיטאות כחוקר וממציא ועמדתי בראש מפעל גדול. לפני עשר שנים החלטתי להגשים חלום ילדות ישן, וטסתי לאיטליה ללמוד להיות ג'לטארייה מקצועי. ככה קוראים למומחה להכנת גלידה באיטלקית. למרות שיש לי ראש טכני ועסקי, התשוקה שלי תמיד הייתה לגלידה.

במוסקבה העסקים שלי פרחו. כשעליתי לארץ לפני שנתיים וחצי, השארתי שם מפעל קטן לייצור גלידה, 14 גלידריות נייחות ועוד כמה עגלות ניידות שניתן להזמין לאירועים מיוחדים. את המפתחות לעסק נתתי לבן הבכור שלי ועליתי על המטוס

במשך זמן מסוים לא הייתי בטוח מה אעשה בארץ אבל בזמן שלמדתי עברית באולפן גמלה בליבי ההחלטה להמשיך את חלום הגלידה, הפעם בגרסה ציונית. הרי ישראל זו מדינה מושלמת לגלידה. בניגוד לרוסיה, עונת הגלידה פה היא נמשכת כל השנה. יש פה הרבה מאוד תיירים, כשאין קורונה כמובן".

בעכו
"זה לא פשוט להבין את המדינה והבירוקרטיה, למצוא מיקום, קשיי השפה וכל זה. אבל עזרו לי הרבה מאוד אנשים טובים. קיבלתי ציוד מיוחד שנשלח אלי מאיטליה ויש לנו רשיון ממשרד הבריאות וחותמת כשרות בד"צ.

בנובמבר 2019, שכרתי פינה קטנה בקניון עזריאלי בעיר. המקום החזיק בדיוק שלושה חודשים עד שהתחילה הקורונה. ניסיתי לא לבכות. היו לי הרבה מאוד תכניות. ציפיתי לגידול משמעותית בלקוחות והכל נתקע. היום הגלידריה ממוקמת ברחוב חנות קטנה בפינה של מרכז ראסקו במרכז העיר.

תוך זמן קצר החלטתי לעבור למכור גלידה און ליין ולעבוד עם שירותי משלוחים. הוצאתי פרסום לפייסבוק, ברוסית ועברית וקיבלתי המון פניות. הכי ריגשו אותי ההזמנות של חברות שביקשו לשלוח גלידות לעובדים שלהם כדי להעלות להם את המורל בזמנים הקשים, שימח אותי לראות שלמעסיקים אכפת מהעובדים שלהם".

בעננים
"הראש שלי עובד כל הזמן, לא נח לרגע, גם בזמן הקורונה. כל הזמן חושב על טעמים חדשים, בזמן הקורונה התחלתי לעבוד על עוגת גלידה. אני אוהב לפתח ולהמציא, הייצור עצמו לפעמים מעיק אבל כשמגיע הרגע האומנותי של יצירת הטעמים, אני בעננים

יש היום בשוק אין סוף אבקות לייצור גלידה שמוסיפים לחלב או לשמנת המתוקה כדי לייצר תמיסה בסיסית עליה מוסיפים טעמים. אני לא עושה כאלו דברים. אני מייצר את בסיס לגלידה בעצמי, יש לי מתכון ייחודי בו אני מוסיף לשמנת גלוקוזה ועל הבסיס הזה אני מתחיל לשחק בטעמים. הטעם שאני הכי אוהב להכין הוא תות. אני לוקח תותים טריים, מכין מהם ריבה וממנה מכין את הגלידה. אני גם אוהב  להכין יוגורט עם דובדבנים. אבל צריך לטעום את כל זה. אי אפשר באמת להסביר גלידה".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!