דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות

ש״ס אולי שולטת בנתיבות, אבל טטיאנה ומילה לא מוותרות

"אצלנו, כולם בשכונה מצביעים ש״ס. יש בניין אחד שמצביע ליהדות התורה", אומרים הבחורים מחוץ לקלפי. "אנחנו רוצות לנסוע בסוף השבוע לים, אבל אין תחבורה ציבורית" משיבות הפעילות של ישראל ביתנו

טטיאנה ומילה מנתיבות מצביעות ליברמן (צילום: יונתן קירשנבאום)
טטיאנה ומילה מנתיבות מצביעות ליברמן (צילום: יונתן קירשנבאום)
יונתן קירשנבאום

בנתיבות הבחירות, כמו החיים עצמם, מהולות בקדושה. בצד אחד של הרחוב תמונות הרבנים מביטים מלוחות המודעות על המצביעים בדרך לקלפי. בצד שני של הרחוב תלויים זה לצד זה הפשקווילים שקוראים לבוחרים להצביע ואלו שמודיעים שהצבעה שווה התאבדות. אם הבחירות לכנסת היו מוכרעות בנתיבות, ש"ס הייתה מסיימת את הבחירות הקודמות עם 45 מנדטים ואריה דרעי היה ראש הממשלה.

(צילום: יונתן קירשנבאום)
(צילום: יונתן קירשנבאום)

נהוראי בן 21, יצביע גם הפעם לש"ס: "חשוב שיהיה ייצוג של חרדים בכנסת הבאה, שישמרו עליינו מפני כל הגורמים המנסים לפגוע במגזר. הכי חשוב לי שיתמודדו עם נושא הגיוס, אבל לא בדרך קיצונית. קשה לי מאד האשמה המופנית כלפי החרדים בתקופת הקורונה. כולם בממשלה מושחתים, אבל חייב שיהיה מישהו שדואג לחלשים, וזה ש"ס.

שלמה, בניהו ואיתמר, עומדים מחוץ לקלפי שבגן הילדים, גם הם תומכי ש"ס: "אצלנו, כולם בשכונה מצביעים שס. יש בניין אחד שמצביעים ג, כל השאר ש"ס. הכי חשוב לנו השמירה על השבת, שמירה על הדת. שיזרקו את הגיור הרפורמי לפח".

יש פה מצביעים גם למפלגות הציונות הדתית?
"אין פה הרבה חרדים שמצביעים ל-ט', אולי חרדים לייט. מזרוחניקים מתלבטים בין ט' לבנט, אבל הרוב יצביעו ל-ט'".

שלמה, בניהו ואיתמר, מצביעי שס (צילום: יונתן קירשנבאום)
שלמה, בניהו ואיתמר, מצביעי שס (צילום: יונתן קירשנבאום)

בצד, ליד שלט של סמוטריץ' עומד אלישיב, בן 18, פעיל של של מפלגת הציונות הדתית שמרגיש קצת בודד: "אין הרבה תומכים של המפלגה שלנו בנתיבות, ורואים את זה. אפילו לא הביאו לפה עמדה. אבל יש גרעין קטן של תומכי סמוטריץ׳ ואנחנו מנסים להוציא אותם להצביע". בבחירות הקודמות קיבלה מפלגתו של בן גביר, עוצמה יהודית, 144 קולות בנתיבות שזה 18 קולות יותר ממה שקיבלה מפלגת העבודה.

"לי הכי חשוב שיהיה ימין חזק בכנסת", אומר אלישיב, "מישהו שישמור על מה שטוב ליהודים פה במדינה. אני לא תומך באופן אישי בבן גביר, יש לו רעיונות מוזרים, הוא קצת פאשיסט. אבל אני ימני אז אני תומך בימין".

נתיבות אומנם שייכת לגוש נתניהו, אבל טטיאנה ומילה לא מוכנות לוותר. הן יושבות מאחורי שולחן פלסטיק עם שלט של ליברמן,  שבבחירות האחרונות גרף קצת יותר מאלף קולות שהם 5.7% מהמצביעים בישוב.

"אנחנו עובדות קשה כל השבוע, הבנים שלנו משרתים בצבא. אנחנו רוצות לנסוע בסוף השבוע לים, לאשקלון, אבל אין תחבורה ציבורית". הן מסבירות את הסיבה שהחליטו לתמוך בישראל ביתנו "אין בנתיבות הרבה תומכים של ליברמן. יש מעט יוצאי בריהמ בעיר, אבל אנחנו מנסות לדאוג להביא אותם להצביע".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!