דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם פרישה בחברת תקשורת הלוויינים SES יבטיח פיצויים בגובה 150%

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות: "ההסכם מוכיח שיש חשיבות עליונה להתאגדות גם בחברות הגלובליות"

אתר הלוויינים בעמק האלה (צילום: אמיר בראון)
אתר הלוויינים בעמק האלה (צילום: אמיר בראון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת חברת SES וועד עובדי החברה חתמו היום (רביעי') על הסכם פרישה המסדיר תנאים מיטיבים לעובדים שיסיימו את עבודתם בחברה וכן פרטים הנוגעים לעתיד השלוחה בישראל.

מעמד חתימת ההסכם ב-SES (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות).
מעמד חתימת ההסכם ב-SES (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות).

החברה, הפועלת בתחום תקשורת הלוויינים, הביעה את רצונה לערוך שינויים מבניים ומערכתיים כחלק מתהליך גלובלי, במסגרתו יוגדר אתר הפעילות הישראלי כמרכז שידורי הספורט והאירועים של החברה, וכן יוקם בו צוות פיתוח לתחום החדשנות.

לפי ההסכם, העובדים אשר יסיימו את עבודתם יקבלו מענקי פרישה מיטיבים בגובה 150% מעל לפיצויי הפיטורים הקבועים בחוק, וכן יזכו לייעוץ תעסוקתי. כמו כן הוסכם כי יפתחו משרות חדשות במסגרת הקמת מרכז חדשנות של החברה בישראל. בנוסף, חברת SES התחייבה לביטחונם התעסוקתי של העובדים בישראל עד חודש מרץ 2023 לפחות.

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "אני שמח על שהגענו להבנה והסכמה על הסדרת השינויים אותם ביקשה ההנהלה הגלובלית ליישם. בהסכם הושם דגש קודם כל על התפתחות הפעילות באתר החברה הישראלי וכמובן על תנאי פרישה מטיבים לעובדים הפורשים. ההסכם מוכיח יותר מכל שיש חשיבות עליונה להתאגדות עובדים והסכמים קיבוציים גם בחברות הגלובליות".

יו"ר ועד העובדים, משה פרץ: "במהלך השבועות האחרונים פעלנו רבות כדי לדאוג לעובדי SES בישראל המיועדים לפיטורים וכן לאלו הממשיכים לעבוד בחברה. לאורך התהליך התחייבנו לדאוג לשלושה דברים עיקריים: פרידה מכובדת מהעובדים שיסיימו את העסקתם, ביטחון לאלו שנשארים ועתיד מבטיח לאתר החברה בישראל. אני מרגיש שההסכם שנחתם היום משיג את שלושת היעדים הללו".

מהנהלת החברה נמסר: "הנהלת SES, ההסתדרות ונציגות העובדים פעלו במשותף במאמץ להתאים את מבנה החברה בישראל, לשינויים המשמעותיים הפוקדים את שוק הווידאו בלוויינים. ההתאמה מתבטאת בהורדת המיקוד מאזורי פעילות מסוימים ובחיזוק והרחבה משמעותיים של פעילויות אחרות, הממצבות בצורה מיטבית את SES  בישראל לקראת העתיד".

מתוך 2,200 עובדי החברה, כ-180 מועסקים באתרי החברה בישראל, הממוקמים בחוות הלוויינים בעמק האלה ובקרית שדה התעופה. עובדי החברה בישראל התאגדו בהסתדרות ומשנת 2016 מתקיים בחברה הסכם קיבוצי פורץ דרך.

את המשא ומתן להסכם מטעם ההסתדרות ליוו עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית וגיא כהן מאיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק. מטעם הנהלת החברה ליוו את המו"מ מנהל החברה בישראל, ערן טלמון, סמנכ"ל משאבי אנוש רוני לרס ועו"ד ענבל פלמור ממשרד אפרת דויטש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!