דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בתי המלון מתחילים להתמלא שוב, חלקם כבר הגיעו לתפוסה מלאה בחג

מצד אחד אין תיירים, מצד שני הישראלים שצמאים מאוד לנופש, לא יכולים לטוס לחו"ל. המלונאים עשו את ההתאמות הדרושות לתו הסגול ולתייר הישראלי והחלו לראות את הביקושים עולים

מלון דן אילת (צילום: סיון פרג׳)
מלון דן אילת (צילום: סיון פרג׳)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בתי המלון מתחילים להתמלא, עם חזרת המשק לפעילות, אחרי תקופה ארוכה שעמדו כמעט ריקים. המלונאים כבר מדברים על תפוסה מלאה בחלק מהמלונות, גם בפסח וגם בקיץ, שמתבססת כולה על תיירות פנים. מרבית העובדים בענף כבר חזרו לעבודה, ואם הכל ימשיך ככה, אפשר לקוות להתאוששות יחסית מהירה.

"כבר בקיץ שעבר כשנפתחו הסגרים, ראינו שהקהל הישראלי צמא לחופשה בבית מלון חופשה כיפית שאפשר לעשות בה הכל: לאכול טוב, ללכת לבריכה, ליהנות מהבידור. כל הדברים שהתגעגענו אליהם", אומרת ל'דבר' טלי קידר, סמנכ"לית השיווק והדיגיטל של רשת מלונות דן. "עכשיו כשנפתחו האופציות יש נהירה המונית. גם לחג אבל אנחנו שמחים לראות שיש ביקושים גבוהים גם למאי יוני ולקיץ".

נכון להיום המלונות פועלים תחת הגבלות התו הסגול. כל שירותי המלון פתוחים, אבל האורחים נדרשים להציג אישור התחסנות  או אישור החלמה. ילדים נדרשים לעבור בדיקת PCR לפני ההגעה לחופשה.

בהעדר תיירים מחו"ל מחפשים איך למשוך ישראלים למלונות האורבניים

"אני מנתחת את ההזמנות ורואה שהרבה מהן ספונטניות. אנשים מזמינים לסוף השבוע הקרוב. אילת מתמלאת הכי מהר, דן אילת דן פנורמה ונפטון אילת כבר בתפוסה מאוד גבוהה".

טלי קידר סמנכלית שיווק ודיגיטל רשת מלונות דן: "יש צימאון לחוויה כוללת של אירוח. של אוכל ותוכן" (צילום: סיון פרג׳
טלי קידר סמנכלית שיווק ודיגיטל רשת מלונות דן: "יש צימאון לחוויה כוללת של אירוח. של אוכל ותוכן" (צילום: סיון פרג׳

 

 

 

לפי קידר, גם במלונות העירוניים בתל אביב חיפה וירושלים יש זרם של הזמנות. אבל עיקר הביקוש מתרכז במלונות שמחוץ לערים הגדולות. "יש לנו מלון בצפת, 'רות צפת', שאותו רכשה הרשת לפני כשנתיים. יש שם מאה וקצת חדרים, מלון היסטורי עם נוף מדהים והוא תמיד מלא. גם המחיר שלו אטרקטיבי מאוד וגם הוא נותן פתרון מעולה למי שרוצה לטייל באיזור".

כדי למשוך תיירים למלונות האורבניים, הכינו במלונות דן כרטיסי טעימות בשוק. "סגרנו דילים במחנה יהודה, בואדי ניסנאס ובשוק לווינסקי. הנופש עובר בין הדוכנים עם פנקס שהוא מקבל מתנה מאתנו, ומקבל פה כוס יין, שם בורקס, שם טעימה של כנאפה. אנשים מאוד אוהבים את זה".

מלון המלך דוד ירושלים פונה לקהל הישראלי: "מאמינים שלקראת הקיץ התפוסה שם תעלה" (צילום: סיון פרג׳)
מלון המלך דוד ירושלים פונה לקהל הישראלי: "מאמינים שלקראת הקיץ התפוסה שם תעלה" (צילום: סיון פרג׳)

המלונות שרגילים לפעול בעיקר עם תיירים לומדים לפנות גם לקהל הישראלי. מלון המלך דיוויד, הוא אולי הדוגמה המובהקת ביותר לכך. הוא נחשב לגולת הכותרת של הרשת ואחד המלונות היקרים בישראל. והוא מבוסס כמעט אך ורק על תיירים מחו"ל. בחודשים האחרונים רשת דן מחפשת את הדרכים להתאים אותו לקהל הישראלי. "התפוסה שם חלקית עדיין, אבל אנחנו מאמינים שלקראת הקיץ התפוסה שם תעלה", אומרת קידר. "יש צימאון לחוויה כוללת של אירוח. של אוכל ותוכן. זו הסיבה שאנחנו שמים עכשיו דגש על נופשים עם שפים ידועים".

"אחרי שאנשים ישבו בבית כל כך הרבה זמן, הם מחפשים חוויה מתקנת"

גם ברשת פתאל מדווחים על זינוק בתפוסת החדרים. שי ג'ורנו מנכ"ל מלון יו מג'יק פאלאס מדבר על העומס הגדול לקראת החג. "מהרגע שפתחנו בשביעי במרץ אנחנו כמעט מלאים ללא הפסקה. יש ביקוש שהולך וגדל בקרב הקהל הישראלי. לפסח נשארו לי חדרים בודדים. אחרי פסח יש כבר כנסים ואירועים מוזמנים".

"כרגע, אנחנו מתרכזים בהכנת המלון לפסח יש לנו שמונה ימים מאוד מורכבים, ואלי הכי חשובים בשנה. האורחים משלמים הרבה כסף בפסח. זה חג חשוב לקהל הישראלי חשוב לו שיהיה מתוקתק ומצוחצח וששולחן הסדר יהיה מדהים. בטח אחרי שאנשים ישבו בבית כל כך הרבה זמן, הם מחפשים חוויה מתקנת".

שי ג׳ורנו מנכ״ל מלון יו מג׳יק קלאב אילת: "לפסח נשארו לי חדרים בודדים" (צילום: אלבום פרטי)
שי ג׳ורנו מנכ״ל מלון יו מג׳יק קלאב אילת: "לפסח נשארו לי חדרים בודדים" (צילום: אלבום פרטי)

ג'ורנו מדבר במונחים של 'ווליו פור מאני', חשוב לו לייצר לאורח תחושה שהוא קיבל יותר ממשה שהוא שילם עליו. "אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש. עכשיו זה ה'מאני טיים' שלנו, מי שיעבוד נכון עכשיו יוכל להתאושש ולעבור קיץ טוב".

על חסרונם של התיירים מחו"ל הוא אומר: "יש להם את החודשים שלהם, הם באים בדרך כלל בינואר, פברואר, אוקטובר ונובמבר. בקיץ, רוב הקהל שמגיע למלונות שלנו הם הישראלים. אז אני מקווה שעד החורף נראה את השמיים נפתחים והתיירים חוזרים".

מלון יו מג'יק פאלאס (צילום: רשת מלונות פתאל)
מלון יו מג'יק פאלאס (צילום: רשת מלונות פתאל)

העובדים נקלטים חזרה בענף

"אצלנו 90% מאנשי הצוות חזרו מחל"ת יש כמה בודדים שנסעו לרוסיה ואוקרינה ולא מצליחים לחזור. בגדול ביו מג'יק פאלאס החזרנו את כולם", אומר ג'ורנו בגאווה.  "עובדים חסרים בעיקר בתחום הניקיון, זו בעיה קבועה שיש תמיד בכל אילת. מחר מגיעים הירנים שחוזרים לעבוד, זו החלטה חשובה מאוד שקיבלה הממשלה. אני קולט אלי 25 ירדנים"

"ברשת מלונות דן החזרנו למעלה מאלפיים עובדים חזרה לעבודה. יש 900 עובדים בחל"ת עדיין שיחזרו ככל שהתפוסה תתמלא", אומרת קידר, "לא נתקלנו בעובדים שלא רוצים לחזור לעבוד. זה לא המצב אצלנו. יש קצת קושי בתחום של המשק בית אבל זה עניין שגרתי שקורה כל שנה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!