דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

צמד שייטי ה-470 שזכו באליפות העולם הראשונה לזוגות מעורבים: "על הסירה, אישה וגבר זה יתרון"

גיל כהן (28) ונועם חומרי (19) זכו בזהב כבר בתחרות השנייה שלהם כצמד | "פעם אני לוקח את החלטה ופעם היא, אין אגו" | כעת הם מקווים למצוא ספונסר, בדרך לאולימפיאדת פריז 2024, שבה לראשונה יתחרו זוגות מעורבים

צוות סירת ה-470 גיל כהן ונועם חומרי, באליפות העולם בפורטוגל (צילום:João Costa Ferreira, באדיבות איגוד השייט)
צוות סירת ה-470 גיל כהן ונועם חומרי, באליפות העולם בפורטוגל (צילום:João Costa Ferreira, באדיבות איגוד השייט)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השייטים גיל כהן (28) ונועם חומרי (19) עשו היסטוריה: הם הצמד הישראלי הראשון שזוכה במדליית זהב באליפות עולם למפרשיות מדגם 470, והם עשו את זה בתחרות הראשונה אי פעם בדגם הזה לזוגות מעורבים – אישה וגבר. המקצה המעורב ייכנס לראשונה כמקצה אולימפי בפריז 2024.

אליפות העולם שהתקיימה בפורטוגל, בתחילת חודש מרץ, הייתה התחרות השנייה בסך הכל של הצמד, והם נדרשו להכיר זה את זו ולהצליח לקבל את החלטות במשותף על הסירה. "אני מחזיקה את ההגה ואת המפרש הראשי", אומרת כהן, "נועם מאזן את הטרפז ומחזיק את החלוץ ואת הספינקר (המפרש). על הסירה אנחנו צוות, עושים את הכל ביחד".

גיל כהן ונועם חומרי עם המאמן ערן סלע, לאחר הזכייה במדליית הזהב באליפות העולם במפרשיות דגם 470 מעורב (צילום: איגוד השייט בישראל)
גיל כהן ונועם חומרי עם המאמן ערן סלע, לאחר הזכייה במדליית הזהב באליפות העולם במפרשיות דגם 470 מעורב (צילום: איגוד השייט בישראל)

חומרי: "אנחנו דואגים לחפות אחד על השנייה, פעם אני לוקח את החלטה ופעם היא לוקחת את החלטה. אין אגו, מה שנראה יותר נכון, לוקחים".

כהן היא השייטת הוותיקה והמנוסה בצמד. בעבר השתתפה בשתי אולימפיאדות (ב-2012 עם ורד בוסקילה וב-2016 עם נינה אמיר). ב-2011 הגיעה למקום הרביעי באליפות העולם (יחד עם בוסקילה). חומרי התחרה בגיל נוער, בדגם מפרשיות 420, וזכה (ביחד עם טל שדה) במדליית הארד באליפות העולם לנוער, ב-2019.

איך מתרגלים לעבוד בצוות מעורב? עד כמה זה שונה?
כהן: "אני חושבת שיש יתרון לכך שהאיש צוות הוא גבר, מבחינת כוח פיזי. הסירה היא אותה סירה, אבל זה משנה משמעותית את האווירה ואת כל תהליך קבלת ההחלטות. בסופו של דבר שנינו מודעים לזה שכל החלטה שלנו בסירה זה סוג של חמישים-חמישים. אף פעם אי אפשר לדעת מה נכון בשייט, מי שמנצח זה מי שעושה הכי פחות טעויות. גם אם הייתה טעות, לא חיפשנו אשמים, חשבנו איך אנחנו מתקדמים".

גיל כהן ונועם חומרי. "יותר גיוון בצורת השייט"  (צילום: João Costa Ferreira , באדיבות איגוד השייט)
גיל כהן ונועם חומרי. "יותר גיוון בצורת השייט"  (צילום: João Costa Ferreira , באדיבות איגוד השייט)

חומרי: "זה נותן יותר גיוון בצורת השייט. אני חושב שלי ולגיל זאת הייתה חוויה ממש טובה, הבנו שאם אחד מאיתנו מקבל החלטה וטועה, השמים לא נופלים".

הישגי שיא בענף מאז 1984

ההישג שרשמו השניים החודש מצטרף לשרשרת ארוכה של הישגים בענף השייט הישראלי: שמשון ברוקמן ואיתן פרידלנדר היו הצמד הראשון שייצג את ישראל בדגם ה-470 במשחקים האולימפיים (לוס אנג'לס 1984), שם סיימו במקום ה-8. ב-1979 זכו השניים באליפות אירופה, אחד מהישגי השיא של הענף, וב-1983 זכו במדליית הארד באליפות העולם.

שי בכר וארז שמש זכו במדליית הארד באליפות העולם ב-1993. האחים ניר ורן שנטל המשיכו את מסורת המדליות באליפות העולם עם זכייתם בארד ב-1995. אחריהם זכו גדי קליגר ואודי גל במדליית הארד באליפויות העולם שלוש שנים ברציפות (2008-2006). ורד בוסקילה ונינה קורניצקי היו היחידות, מקרב הנשים, לזכות במדליית ארד באליפות העולם (2004).

"חסרה לנו תמיכה כלכלית"

כדי להמשיך בקו ההצלחה ולהגיע למשחקים האולימפיים בפריז 2024, יזדקק הצמד לתמיכה רחבה יותר. "כרגע אין לנו ספונסר, אנחנו בחיפוש אחרי משקיעים", אומר חומרי. "אנחנו צריכים תמיכה כספית מעבר למה שהוועד האולימפי נותן ואנחנו מבינים שנצטרך לקבל עזרה מבחוץ".

כהן: "אנחנו מקבלים מלגה של 4,500 שקלים מהוועד האולימפי. אני עובדת בהפועל תל אביב, מאמנת את הנוער. אבל אם אתה לא עובד בעוד עבודה זה בכלל לא מספיק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!