דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם קיבוצי ראשון נחתם במפעל רול פרופיל בכרמיאל

עובדי המפעל לייצור תריסים יקבלו תוספות שכר, השתתפות המעסיק בקרן ההשתלמות שלהם תוגדל, הם יקבלו תשלום מיוחד על עבודה בערבי חג וכן יהיו זכאים לחופשות מיוחדות

החתימה על ההסכם הקיבוצי ברול פרופיל. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
החתימה על ההסכם הקיבוצי ברול פרופיל. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת חברת רול פרופיל ונציגות העובדים חתמו על הסכם קיבוצי ראשון בחברה המתמחה בייצור תריסים וממוקמת בכרמיאל. במסגרת ההסכם, נקבע בחברה שכר מינימום הגבוה ב-5% מהקבוע בחוק לעובדים המועסקים מעל שלוש שנים. בנוסף, הוגדרו תוספות שכר של 2% בשנה הראשונה, ובשנה השנייה והשלישית 1%-2% בהתאם לרווחי החברה.

ההסכם הגדיל את השתתפות המעסיק בהפרשה לקרן השתלמות, והסדיר תשלום מיוחד בגין עבודה בערבי חג, חופשות מיוחדות ואת נושא הארוחות בעבודה. בתקופת חול המועד פסח וסוכות, הוסכם כי תשלום החופשה יתחלק בין העובד והמעסיק באופן שווה.

עובדי רול פרופיל התאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחצי, ומאז התנהל משא ומתן להסכם קיבוצי. את המשא ומתן על ההסכם הוביל יו"ר מרחב כרמיאל בהסתדרות יואב קליין, יחד עם מזכירי האיגוד המקצועי עו"ד גיא זיו ומזל הקש.

"המשא ומתן היה אומנם ארוך, אבל בסיומו אני בהחלט מברך על המוגמר", אמר קליין עם החתימה. "ההסכם מיטיב עם העובדים ועם החברה, ומתקן עיוות של שנים. אני רוצה להודות ליו"ר איגוד עובדי התעשייה בהסתדרות, גבי אסרף, לעו"ד רענן שקדי על הליווי בהליך ובגיבוש ההסכם, ליניב וייס מאגף הפנסיה, לחברי ועד הפעולה שעמדו על שיפור זכויותיהם, וכן להנהלת המפעל על קיום משא ומתן הוגן".

אסרף הוסיף: "אני שמח על ההגעה להסכם ראשון זה, ומברך את כל העוסקים במלאכה. מדובר בהסכם מצוין שנותן לעובדים אופק ויציבות תעסוקתית".

יו"ר ועד הפעולה ראוף מיכאלוב ציין: "לולא העזרה, התמיכה והעמידה האיתנה של ההסתדרות לצדנו, לא היינו מצליחים להגיע לרגע הזה. קליין ומזכירי האיגוד היו איתנו לכל אורך הדרך עד להסכם הזה, שאני והעובדים מרוצים ממנו מאוד. אנחנו במפעל מקווים להמשך שיתוף פעולה כזה גם בעתיד".

מפעל רול פרופיל בכרמיאל מונה כיום כ-60 עובדים, אולם לאור כוונת ההתרחבות שלו והוספת קווי ייצור חדשים, ההערכה היא כי ייקלטו אליו בעתיד עוד כ-50 עובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!