דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

למרות התקיעות הפוליטית: יוזמה בין משרדית להפחתת רגולציה יוצאת לדרך

משרדי המשפטים, האוצר, וראש הממשלה רוצים לקדם במהרה חקיקה תקועה כדי להקל על עסקים ועל הציבור ביציאה ממשבר הקורונה

קניון גבעתיים, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
קניון גבעתיים, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
יונתן קירשנבאום

משרד המשפטים, משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר הקימו צוות משותף שיבחן חלופות לקידום חקיקה להסרת רגולציה על עסקים לאור משבר הקורונה. משרד המשפטים פרסם בחמישי האחרון קול קורא לציבור להשתתף בתהליך גיבוש ההצעות לחקיקה, אך התכנית תסתמך ככל הנראה בעיקר על חוקים שכבר נמצאים בשלב גיבוש מתקדם, ונתקעו בשנים האחרות בעקבות הקיפאון הפוליטי.

על פי חוזר שנשלח על ידי הצוות הבין משרדי למנכ"לי משרדי הממשלה לפני כשבועיים, יגבשו מתווה שיאפשר למשרדי הממשלה לקדם תכניות להפחתה רגולטורית בתחומיהן, ויסייעו בהשלמת תהליך החקיקה. הצוות יאפשר מסלול מרוכז להשלמת חקיקה ויציע סיוע משפטי למשרדים שיגבשו תכניות רלוונטיות. בחוזר אין פירוט של תחומים ספציפיים בהם הפחתת רגולציה היא רצויה, והמתווה יחול על כל צעד שניתן יהיה להראות שיביא לצמצום הרגולטור בפעילות העסקית.

הצוות יכוון לסייע למשרדי ממשלה בקידום חקיקה שנמצאת כבר בתהליכי גיבוש סופיים, ושעיקרם הפחתת רגולציה. המסלול יאפשר גם למשרדי הממשלה לקדם במהירות ניסוים רגולטוריים זמניים, במטרה לבחון את יעילותם. הצוות יסייע בגיבוש תכניות למסלולים ירוקים מבחינת רגולציה יאפשרו פטורים מיוחדים והקלות רגולטוריות שונות גם בלי תהליך חקיקה, דרך הוראות שעה.

בפועל מדובר בהמשך לתכנית חומש שגיבשה הממשלה כבר ב-2016, ודרשה מכל משרד ממשלתי להביא להפחתת רגולציה בהיקף של 25% מהקיים תוך חמש שנים.  במסגרת התכנית גובשו כ-200 תכניות לדה רגולציה במשרדים השונים, שבצוות הבין-משרדי צופים שיחסכו כ-50 מיליון ימי המתנה לאישורים לעסקים בשנה. עם זאת, מרביתם ככל הנראה לא הוצאו לפועל, ובצוות מחפשים דרכים לזרז את אישורם של הצעדים שכבר גובשו בשנים האחרונות.

מי שבירך על החוזר היה נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, שקורא מאז תחילת משבר הקורונה להפחתת הרגולציה על הפעילות העסקית, בטענה שהדבר יביא להתאוששות כלכלית מהירה יותר. “המתווה להפחתת הרגולציה ישפר בצורה משמעותית את כושר התחרות של המשק הישראלי, נדחוף בכל הכוח ליישמו באופן מידי. מדובר בצעד חשוב  בדרך לשפר את מיקומה של ישראל במדדים הבינלאומיים כמדינה שכדאי וטוב להקים בה עסקים וייסע בהאצת הפעילות העסקית בתקופת המשבר” אמר תומר בתגובה לפרסום החוזר.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!