דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

תפילות, טקסים וחגיגות בהגבלת משתתפים: ההנחיות לפסח ולימי הזיכרון והעצמאות

אירועים גדולים יתקיימו במתווה התו הירוק | ברכת כהנים בכותל תיערך בשני ובשלישי | טקסי יום הזיכרון ייערכו עם מתחמים נפרדים למשפחות השכולות | מדריך

ברכת הכהנים בכותל המערבי בירושלים. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ברכת הכהנים בכותל המערבי בירושלים. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חגי הפסח, המימונה וימי הזיכרון והעצמאות מצוינים השנה ללא הגבלות תנועה, אך עם הגבלות התקהלות בתפילות ובאירועים גדולים, שחלקם יתנהלו במתווה התו הירוק. משרד הבריאות פרסם ברביעי השבוע את ההנחיות לאירועים ולתפילות בתקופה זו, הכוללים גם את חודש רמדאן המוסלמי וחג הפסחא הנוצרי.

סעודות חג

סעודות החג יתקיימו במסגרת הגבלות ההתקהלות – 20 איש במבנה, ו-50 איש בחוץ.

תפילות

תפילות יכולות להתקיים בשני מתווים – מתווה התו הירוק למחוסנים ולמחלימים, ומתווה לפי הגבלות ההתקהלות הרגילות. במתווה הגבלות ההתקהלות: מותר להתכנס 20 איש במבנה סגור, או 50 איש בשטח פתוח. במתווה התו הירוק חישוב מספר המשתתפים המירבי המותר ייעשה באופן הבא:

אם אין מושבים מקובעים במקום: במבנה – בתפוסה שלא תעלה על יחס של אדם אחד לכל 7 מטרים רבועים, ובלבד שמספר האנשים לא יעלה על 3,000 אנשים. בשטח פתוח – עד 5,000 אנשים.

במבנה עם מושבים מקובעים: במקום שהתפוסה בו לפי מספר המושבים המקובעים נמוכה מ-5,000 אנשים – מספר אנשים שלא יעלה על 50% מהתפוסה המותרת, ולא יותר מ–1,000 אנשים. במקום שהתפוסה המותרת בו עולה על 5,000 – מספר אנשים שלא יעלה על 30% מהתפוסה המותרת ולא יותר מ–3,000 אנשים.

במקום בשטח פתוח שיש בו מושבים מקובעים: במקום שהתפוסה בו לפי מספר המושבים המקובעים נמוכה מ- 10,000 אנשים –  מספר אנשים שלא יעלה על 50% מהתפוסה המותרת ולא יותר מ–3,000 אנשים.

במקום שהתפוסה המותרת בו עולה על 10,000 אנשים – מספר אנשים שלא יעלה על 30% מהתפוסה המותרת ולא יעלה על 5,000 אנשים.

תפילות בכותל המערבי

טקס ברכת הכהנים יתקיים בכותל המערבי בימים שני ושלישי, 30 ו-31 במרץ.

תפילות בבית הכנסת הפנימי בכותל יתקיימו במתווה התו ירוק. בדיקת התו הירוק תעשה ע"י סדרנים של הקרן למורשת הכותל.

תפילות ברחבה הפנימית של הכותל יתקיימו לפי מגבלות התקהלות, במתחמים של עד 50 איש.

תפילות ברחבה החיצונית יתקיימו ללא הגבלה, אך עם שליטה על כמות הנכנסים בכניסות לכותל.

מימונה

ניתן לקיים אירועי מימונה במסגרת התו הירוק (ראו בהמשך). אירועים בבתים פרטיים יתקיימו במסגרת הגבלת ההתקהלות – עד 20 איש במבנה ועד 50 איש בשטח פתוח.

טקסים ממלכתיים – ימי הזיכרון

טקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל ייערכו בהשתתפות עד 200 איש, עם מרווחים, במתווה התו הירוק.

טקס ביד לבנים ירושלים ייערך במקום פתוח, בהשתתפות עד 400 איש, במתווה התו הירוק.

טקס בכותל ייערך בהשתתפות עד 500 איש בתו ירוק בלבד.

טקסים ואירועים עירוניים (מימונה, ימי הזיכרון, עצמאות ועוד)  

במקומות מתוחמים שאינם בתי תפילה ייערכו טקסים במתווה התו הירוק לאירועי תרבות, או במסגרת הגבלות ההתקהלות. באירוע שכולל מזון או באירוע ללא ישיבה, יוכלו להשתתף עד 300 איש במקום סגור (ועד 50% מתפוסת המקום), ועד 500 איש בשטח פתוח. באירוע ללא מזון שכולל ישיבה יוכלו להשתתף עד 1,000 איש באולם שיכול להכיל עד 5,000 איש (ועד 75% מתפוסת האולם), ועד 3,000 איש באולם שיכול להכיל מעל 5,000 איש (ועד 30% מתפוסת האולם). בשטח פתוח יוכלו להשתתף עד 3,000 איש באירוע שנערך במקום שיכול להכיל עד 10,000 איש (ועד 75% מתפוסת המקום), ועד 5,000 איש במקום שיכול להכיל מעל 10,000 איש (ועד 30% מהתפוסה).

טקסי יום הזיכרון בהשתתפות המשפחות השכולות

אל טקסים אלו יוזמנו המשפחות השכולות במתווה התו הסגול, וישהו באזור תחום שייועד רק להן, במתחמי קפסולות של 20 איש באולם סגור ו-50 איש בשטח פתוח. מחוץ למתחם זה יפעל האירוע במתווה התו הירוק, והמשתתפים שאינם משתייכים למשפחות השכולות יהיו מתחסנים, מחלימים או לאחר בדיקה מהירה שתיערך במקום. מתווה זה מותנה באישור קבינט הקורונה ובאישור תקנות ייעודיות. 

עלייה לקברי הנופלים בבתי עלמין

הכניסה לבתי העלמין לא תוגבל. משרד הביטחון יקיים הסברה ויעודד את המשפחות לעלייה לקברי הנופלים במשפחות גרעיניות בלבד. תתאפשר כניסה לבית העלמין בשבוע הקודם ליום הזיכרון לכל  המעוניין, לפי כללי הריחוק ועטיית מסכות.

טקסי יום הזיכרון בבתי העלמין יתקיימו בהתאם למתווה טקסי יום הזיכרון, בכפוף לאישור התקנות. כדי למנוע התקהלויות, בני המשפחות יישארו ליד קברי יקיריהן.

אירועי בידור ובמות ביום העצמאות

רשויות מקומיות יוכלו לקיים אירועים בהתאם לתו הירוק (ראו למעלה), או במסגרת מגבלת ההתקהלות – עד 50 איש בשטח פתוח. לא יתאפשר קיום אירוע בקפסולות עם קהל גדול יותר.

חודש רמדאן

תפילות במסגדים ייערכו לפי מתווה תו ירוק או הגבלות ההתקהלות. (ראו למעלה). במידה שיתקבל תקציב מהמשרד לבטחון פנים או מקור אחר, יוצבו סדרנים לצורך היערכות וקיום האירועים בצורה בטוחה

מסחר, מסעדות ובתי קפה – שעות הפעילות במקומות אלו יורחבו על מנת למנוע צפיפות. כניסה למבנה של מסעדה תיערך בהתאם לתו הירוק.

במשרד הבריאות אמרו שהמועצה לביטחון לאומי תדון במתווה לתפילות בהר הבית במהלך הרמדאן, וכן באיסור על כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית.

חג הפסחא

תהלוכות עם ילדים יתקיימו במסגרת הגבלות ההתקהלות (עד 50 איש) או במתווה התו ירוק (עד 500 איש, עם בדיקות קורונה מהירות למשתתפים שלא החלימו או התחסנו).

כנסיית הקבר: ניתן לקיים תהלוכה סביב כנסיית הקבר  בקבוצות נפרדות של 50 איש.

תפילות בכנסיות: ייערכו לפי מתווה תו ירוק או מגבלות ההתקהלות (ראו למעלה).

בדיקות מהירות

החל מראשון, ה-21 במרץ, בכל אירוע שבו מופעל תו ירוק ניתן להציב עמדה לבדיקות מהירות ולהכניס נבדקים בעלי תוצאה שלילית. מארגן האירוע יכול להזמין ספק רשום של בדיקות מהירות, והספק אחראי לדווח על התוצאות למשרד הבריאות.

אכיפת התו הירוק

אכיפת התו הירוק תתבצע על ידי פקחי הרשות המקומית, ובמקרה הצורך על ידי המשטרה. הקנס לבעל העסק על הפרה הוא בין 5,000 ל-10,000 שקלים, בהתאם לגודל העסק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!