דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

רופאים בפריז: העלייה בנדבקים בקורונה מקרבת אותנו לקטסטרופה

41 רופאים קראו לממשלה להטיל סגר על המדינה לפני שהמחלקות לטיפול נמרץ בבירת צרפת ישותקו | הנשיא עמנואל מקרון ממשיך להגן על ההחלטה להסתפק בסגר לילי

אחות מטפלת בחולה קורונה ביחידה לטיפול נמרץ במרפאת אמברויז פאר בנוילי-סור-סיין, ליד פריז. (צילום: AP/Thibault Camus, File)
אחות מטפלת בחולה קורונה ביחידה לטיפול נמרץ במרפאת אמברויז פאר בנוילי-סור-סיין, ליד פריז. (צילום: AP/Thibault Camus, File)

רופאי מחלקות הטיפול הנמרץ בפריז מתריעים כי העלייה במספר הנדבקים בקורונה עלולה להביא בקרוב למצב בו יתקשו להעניק טיפול רפואי בבתי החולים בבירת צרפת. לדבריהם, ייתכן שיגיעו למצב בו ייאלצו לבחור באילו חולים לטפל ובאילו לא.

הדברים הופיעו בטור דעה שהתפרסם הבוקר בעיתון Le Journal du dimanche , עליו חתומים 41 רופאים מאזור פריז. הטור הופיע על רקע התעקשותו של הנשיא עמנואל מקרון להגן על החלטתו שלא להטיל סגר כללי על צרפת, כפי שעשה בשנה שעברה.

ממשלת מקרון מטילה, מאז ינואר, סגר לילי בכל רחבי המדינה, לצד שורה של הגבלות תנועה אחרות.

אך העלייה המשמעותית במספר הנדברים בתקופה האחרונה הביאה למחסור הולך וגדל של מיטות טיפול נמרץ בבתי החולים. הרופאים הצרפתים מגבירים את הלחץ על הממשלה להטיל סגר מלא.

בטור שכתבו 41 הרופאים נכתב כי "מעולם לא היינו במצב כזה, אפילו בתקופת פיגועי הטרור הקשים ביותר". ב-2015 התקיפו מחבלים של דאע"ש את בירת צרפת, הרגו 130 בני אדם ומחלקות הטיפול הנמרץ בעיר התמלאו בפצועים.

הרופאים חזו כי ההגבלות הרכות יותר שהוטלו לאחרונה על פריז וסביבתה לא יביאו מהר מספיק לירידה בתחלואה הנדרשת כדי לשלוט במצב המגפה. הם הזהירו שהמשאבים העומדים לרשות בתי החולים לא מספיקים כדי לעמוד בדרישות, וכי המצב יחייב אותם לעבור ל"רפואת קטסטרופה" בשבועות הקרובים.

"אנחנו יודעים כבר היכולת שלנו להעניק טיפול רפואי תגיע לקצה הגבול שלה", כתבו הרופאים, "נהיה חייבים לעשות סדר עדיפויות בין החולים שלנו כדי שנוכל להציל חיים רבים ככל האפשר. זה יחול על כל החולים, כאלה שנדבקו בקורונה וכאלה שלא, ומביוחד יפגע בגישה של חולים מבוגרים לטיפול נמרץ".

מקרון, כאמור, מתעקש שההחלטה שלא להטיל סגר נוסף על צרפת, בדומה למדינות אירופיות אחרות, הייתה מוצדקת. זאת למרות שלמעלה מ-2,000 בני אדם נפטרים מדי שבוע מהמחלה ומניין המתים מהנגיף בצרפת מתקרב ל-10,000. כעת עומד מניין הנפטרים על 94,400.

"צדקנו כשלא הטלנו סגר על צרפת בסוף ינואר, כי לא ראינו את ההתפוצצות במספר המקרים החדשים שכל מודל חזה שתהיה", אמר מקרון בשבוע שעבר", "לא תשמעו ממני חרטה על הודאה באשמה על ההחלטה הזאת. אין לי חרטה ואני לא מתכוון להכיר בכישלון בעניין הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!