דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד המשפטים

נתניהו מסרב למנות שר משפטים קבוע, גנץ ביטל את ישיבת הממשלה

לטענת הליכוד, הממשלה היתה אמורה לאשר תקציב בסך 3.5 מיליארד שקלים לחיסונים, ותקציבים נוספים למאבק בקורונה | כהונת גנץ כממלא מקום שר המשפטים תסתיים ביום ה'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הודיע הערב (ראשון) שלא יאפשר לקיים את ישיבת הממשלה שתוכננה למחר (שני) לאור סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר משפטים קבוע. לטענת גנץ, סירובו של נתניהו "יביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה". בליכוד אמרו בתגובה שהממשלה היתה אמורה להצביע על תקציבים לרכש חיסונים ולמאבק בקורונה וכינו את סירובו של גנץ: "שערורייה שלא תאומן".

כהונתו של גנץ כממלא מקום שר המשפטים תסתיים ביום חמישי הקרוב. למרות בקשתו, סירב נתניהו להעלות את מינויו של גנץ לשר קבוע בישיבת הממשלה. ביום שישי האחרון פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש הממשלה, בבקשה כי יפעל למינוי שר קבוע.

"מצב דברים בו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים כאמור, ובכלל זאת ללא שר משפטים מכהן, וזאת למשך תקופה לא ידועה שייתכן כי תהיה ממושכת, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית", כתב היועץ, "בתוך כך, סמכויות רבות המוקנות לשר המשפטים, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, ייוותרו ללא כל גורם אשר יוכל להפעילן".

הממשלה היתה אמורה לדון מחר בתקציב מיוחד להתמודדות עם מגפת הקורונה בסך 6.7 מיליארד שקלים, מתוכם 3.5 מיליארד שקלים לרכש חיסונים נוספים. לטענת הליכוד, "בשביל מינויים וג׳ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא".

עוד הוסיפו כי אם הממשלה לא תאשר את החוזים שחתמה המדינה בנושא, "חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות".

בפוסט שפרסם שר הבריאות יולי אדלשטיין הוא פירט מרכיבים נוספים בתקציב שהיה אמור להיות מאושר: תשלום למעבדות המפענחות בדיקות קורונה וגורמים המבצעים את הבדיקות, תקציבים למפקדת אלון של פיקוד העורף המבצעת את החקירות האפידמיולוגיות, תקציבים למערך 'מגן ישראל' – יחידת המטה של משרד הבריאות למאבק בקורונה, תשלום על אחסון החיסונים, תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה ושיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה. אדלשטיין כתב: "הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!