דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לצאת להתחלה חדשה

לצאת לדרך חדשה: "אני מקבל הצעות לחזור להיי-טק אבל אין לי זמן לזה"

תומר גבאי החליט לעזוב משרה נוחה ומשכורת גבוהה כמנהל פרויקטים בהיי טק כדי לפתוח עסק לשידוכים: "הידיעה שאתה יכול לעשות שינוי כל כך משמעותי בחיים של אנשים.​ הסיפוק הוא אדיר" בדרך הוא פגש את כריס שהפכה לאשתו ולשותפה בעסק

תומר וכריס גבאי (צילום: אלבום פרטי)
תומר וכריס גבאי (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תומר גבאי (41) מרמת גן, עבד 15 שנים בהייטק, עד שבשנת 2018 החליט להפוך תחביב למקצוע – והפך לשדכן במשרה מלאה.

"התחלתי כמתכנת, אחר כך הייתי ראש צוות ובהמשך מנהל פרוייקטים. אהבתי את התחום, אבל עזבתי כי התחביב שלי הלך ותפס נפח. פתחתי קבוצת פייסבוק בשם 'צעירי רמת גן גבעתיים', שהלכה וצברה תאוצה. היום יש בה למעלה מ-40 אלף עוקבים, והתחלתי שם פרויקט של שידוכים.

חיבור על בסיס ערכים משותפים

"היה לי כבר קצת ניסיון כי יצא לי לשדך בין זוגות של חברים, שידוכים שגם הולידו חתונות. הייתי עובד 5 ימים בשבוע כמתכנת ובין לבין כך מזמין אנשים אלי לחצי שעה לקבל התאמות. הביקוש עלה, ופתאום מודיעים לי על חתונה.

באותה התקופה גם הייתי רווק בעצמי, והבנתי שאם מאמינים באותם ערכים, הסיכוי להצליח הוא יותר גדול. חשבתי לעצמי, למה אין היכרות סביב ערכים? הכל סביב תמונות. אז עשיתי רשימה של 30 ערכים שכולם טובים כמו אכפתיות, משפחתיות, בריאות, תקשורת וכל אחד בוחר את השישה שהכי מתאימים לו. ככה אני מחבר בין הזוגות אנשים שיש התאמה בתפיסת העולם שלהם.

החלטתי לשבת עם כל אדם שנרשם לשיחה של חצי שעה, אבל עם הזמן הפגישות נהיו יותר ארוכות, שעתיים ולפעמים יותר. אז התחלתי לגבות תשלום סמלי. כשראיתי כמה ביקוש יש לזה, הבנתי שיהיה קשה להמשיך לעבוד במשרה תובענית בהיי-טק, חמישה ימים בשבוע ולעשות את זה בערבים ובסופי שבוע".

להרוויח חצי ולחייך

"המשכורת בהיי-טק הייתה יותר טובה, אין ספק בכלל. עשיתי תכנית עסקית שהצביעה על כך שבשיא, אם הכל ילך מעולה, אוכל להרוויח שכר שהוא אומנם לא קרוב למה שהרווחתי בהייטק אבל לגמרי סכום שאפשר להתפרנס ממנו. אני מבין גם שזה לא יקרה ישר על ההתחלה כי זה לוקח זמן להקים את העסק. היו לי מספיק חסכונות שאפשרו לצאת להרפתקה כזו. והכי חשוב, אשתי כריס התאהבה בפרויקט שהפך למשותף.

תומר כריס והפרויקט שהפך למשותף (צילום: תומר קדוש)
תומר כריס והפרויקט שהפך למשותף (צילום: תומר קדוש)

היום אני גובה כ-300 שקלים למפגש, שבשוק של השדכנות זה סכום מאוד סביר, ולכן גם המון אנשים באים אלינו מה שאומר שיש לנו מבחר מאוד גדול של אנשים לחבר האחד לשני. עם כל אחד אנחנו יושבים שעתיים. עוזרים לכתוב תיאור עצמי שיהיה כמה שיותר מדויק ומושך, עוזרים לבחור תמונות, אישתי יותר חזקה בכל מה שקשור לתמונות, היא נותנת להם טיפים איזה בגדים ללבוש, כי הרבה פעמים ההצלחה תלויה גם בזה. אם צריך אנחנו גם מצלמים את האנשים בסטילס ובווידאו.

אחרי שפגשת 650 רווקים ורווקות אתה יודע קצת מה אנשים חושבים ומחפשים. מפתחים חוש לזה. קרה כבר שהגיעה בחורה ואני אומר לה יש מישהו שמתאים לך, והיא אומרת שהוא לא הטעם שלה, ואז הם נפגשים באיזה אירוע ופתאום הם ביחד.

שני כרטיסים לגן עדן

האופציה לחזור להיי-טק עדיין קיימת, אני גם מקבל הצעות. אבל אין לי זמן לזה. אני נפגש עם שני אנשים ביום ועושה אירוע ספיד-דייטינג אחת לשבועיים ולאחרונה התחלתי לתת גם הרצאות. אני אוהב להיות עצמאי, אדון לזמן שלי. נולדה לי ילדה ואני יכול לקחת אותה בבוקר לגן ולאסוף אותה.

מעבר לזה, הסיפוק הוא אדיר. לפעמים מגיעים אלי חבר'ה מתוסכלים אחרי שנים של חוסר הצלחה, ומוצאים זוגיות, מתחתנים. אני מקבל תמונות של זוגות שהכירו אצלנו שעברו לגור ביחד. יש לנו כבר שישה זוגות שהתחתנו ועשרות זוגות במערכות יחסים ארוכות ויציבות. יש בזה גם תחושה של שליחות, הידיעה הזו שאתה יכול לעשות שינוי כל כך משמעותי בחיים של אנשים".​

את תומר וכריס אפשר למצוא באתר שלהם

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!