דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חול המועד פסח

ביקור ב"פסטיבל אביב" בירוחם: "בשנה האחרונה העברתי בעיקר סדנאות בזום" 

הפסטיבל מציע: סיורים, סדנאות וטיולים בכמה מוקדים סביב ירוחם, רובם באגם ירוחם שעבר שיפוץ לאחרונה | אור (27) "באנו לעשות פיקניק ואז את המסלול שיש פה מעבר לסכר"

מיטל גלזר אביגד מעבירה סדנה ב"פסטיבל אביב" בירוחם (צילום: טל כרמון)
מיטל גלזר אביגד מעבירה סדנה ב"פסטיבל אביב" בירוחם (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"פסטיבל אביב" בירוחם מציע: סיורים, סדנאות וטיולים, בעונה הכי טובה להיות בה במדבר. הפסטיבל מתקיים בכמה מוקדים סביב ירוחם, רוב האירועים מתקיימים באזור של אגם ירוחם, שלאחר השיפוץ שעבר לפני כמה שנים הוא מקום שמומלץ להגיע אליו.

מסביב לאגם יש מסלול הליכה, עשרות ספסלי פיקניק פזורים והאזור ברובו מוצל. יש גם שירותים והגישה לאגם נגישה. מלבד פארק האגם, יש בסביבת ירוחם מסלולי הליכה. למרות שזאת העונה, אין כמעט פריחה של אירוס ירוחם בגלל שלא ירדה כמות מספיקה של גשם.

פסטיבל אביב באגם ירוחם (צילום: טל כרמון)
פסטיבל אביב באגם ירוחם (צילום: טל כרמון)

האטרקציה המרכזית לפי כמויות האנשים היא השכרת אופניים. יש כמה סוגים, אופני שטח, אופניים משפחתיות וסגווי, ההשכרה לפי שעה ובכל מתחם האגם יש רוכבי אופניים שנהנים ממזג האוויר הנעים.

מאות אנשים מגיעים לערוך פיקניק ליד האגם, ביניהן, ארבע אחיות מבאר שבע שיצאו ליום בטבע: אור (27), גלי (13), טליה (11) ורוני (10). אור: "באנו לעשות פיקניק ואז נעשה את המסלול שיש פה מעבר לסכר".

אור, גאיה, גלי וטליה מבלות ב"פסטיבל אביב" באגם ירוחם (צילום: טל כרמון)
אור, גאיה, גלי וטליה מבלות ב"פסטיבל אביב" באגם ירוחם (צילום: טל כרמון)

אחת הסדנאות שמציע הפסטיבל היא סדנת קרקס, אותה מעביר אמן הקרקס עומר טוב, שמתכונן להגעת המטיילים ובינתיים מסדר תולה חבלים עליהם הוא יצעד בהמשך, "הקדמתי כי עדיף להקדים מאשר לאחר", הוא אומר, "כל חול המועד יהיה פה סדנאות. לא נסגרו לי הרבה עבודות לפסח אבל עם מה שסגרתי והפסטיבל, אני אג'נגל בין העבודות". בנוסף לסדנה טוב גם יעשה מופע קרקס.

עומר טוב, אמן קרקס מעביר סדנה ב"פסטיבל אביב" בירוחם. "מג'נגל בין עבודות" (צילום: טל כרמון)
עומר טוב, אמן קרקס מעביר סדנה ב"פסטיבל אביב" בירוחם. "מג'נגל בין עבודות" (צילום: טל כרמון)

מיטל גלזר אביגד היא תושבת ירוחם, בעלת סטודיו ליצירה בראייה אקולוגית. בפסטיבל היא תעביר סדנת ברכות מחומרים ממוחזרים. "בשנה האחרונה", היא מספרת, "העברתי פחות סדנאות פיזיות עם אנשים אלא יותר בזום".

סדנאות נוספות בפסטיבל: סדנת מיינדפולנס, תצפית כוכבים במכתש ירוחם, סדנא לעיצוב אריחים מרוקאים, סדנת בנייה טבעית בבוץ, סדנת הכנת כלי נגינה, סיור ליקוט ובישול בטבע. הסיורים והסדנאות בתשלום, ניתן למצוא פרטים ולהירשם באתר הפסטיבל.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!