דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

חברת S&P לא צופה פגיעה בדירוג האשראי של ישראל למרות חוסר היציבות הפוליטית

בהודעה מיוחדת נכתב כי החברה אינה מודאגת מהחוב של ישראל וכי היא מצפה לצעדי התכנסות

מטה חברת דירוג האשראי ׳סטנדרד ופורז׳ (צילום ארכיון: סוכנות AP).
מטה חברת דירוג האשראי ׳סטנדרד ופורז׳ (צילום ארכיון: סוכנות AP).
יונתן קירשנבאום

חברת דירוג האשראי S&P מבהירה שוב בעקבות היעדר ההכרעה בבחירות כי אין חשש מהורדת דירוג לישראל בעתיד הקרוב. בהודעה מיוחדת שפורסמה היום (רביעי) נאמר כי על אף חוסר היציבות הפוליטית והזינוק ביחס החוב תוצר של ישראל בעקבות המשבר, חברת הדירוג רגועה וסבורה שמדובר בעלייה חד פעמית, ושלא נשקפת סכנה ליציבות בעתיד הקרוב. דירוג האשראי של ישראל לפי החברה עומד על AA-.

"הבחירות האחרונות בישראל, שאף הן נותרו ללא הכרעה, העלו את אי הוודאות כלפי המשק הישראלי בטווח המידי ואם המצב הפוליטי הזה יימשך, הוא עלול להגדיל גם את הסיכון הפיסקאלי  בטווח הבינוני, שכן הדבר עלול להקשות על הסכמה סביב הצורך והאופן של הקונסולדיציה (התכנסות) הפיסקאלית" כותבים ב-S&P. הכותבים מתייחסים לתרחיש שבו היעדר יכולת להרכיב ממשלה תביא לכך שלא יעשו צעדי ריסון תקציביים בטווח הקרוב.

עם זאת, בחברה מרגיעים את החששות מפני הורדת דירוג בעקבות העלייה בהוצאות הממשלה על משבר הקורונה. "האינדיקטורים התקציביים מייצגים רק היבט אחד של הפרמטרים הקובעים את דירוג האשראי" כותבים בחברה, ומוסיפים כי "היכולת לשרת את החוב בזמן תלויים גם בגורמים אחרים כגון הגמישות המוניטרית, מצב מאזן התשלומים של החשבון השוטף והעמידות הכלכלית".

בהודעה מדגישים כי יכול החזר החוב של ישראל טובה יחסית ליתר מדינות העולם, וכי התארכות משך החיים של אג"ח ממשלתיות בשנים האחרונות, יחד עם שיעור גבוה של חוב שמוחזק בידי אזרחי מדינות ישראל הופכים את החוב הישראלי למסוכן פחות לעומת מדינות אחרות.

"בשנת 2020, ממשלת ישראל נקלעה לגירעון ממשלתי 'קשור קורונה' גדול ואנו צופים שיעמוד על כ-7.5% תמ"ג בשנה הנוכחית. אנחנו עדיין מצפים שהממשלה העתידית תשים דגש משמעותי יותר לקונסולידציה (התכנסות) פיסקאלית אחרי 2021. הסיכונים התקציביים עלולים להחמיר אם המצב הפוליטי הנוכחי ויקשה על מציאת קונצנזוס סביב מדיניות זו. במקרה כזה, החוב הממשלתי עלול להמשיך לעלות מעבר לתחזית שלנו של-80% תוצר בטווח הבינוני" נכתב בהודעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!