דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חבילות נופש עם ביטוח קורונה: בסוכנויות הנסיעות נערכים ליעדים שיפתחו בקיץ

לאן אפשר לטוס הקיץ? יוון, גאורגיה, סרביה ואיחוד האמירויות, כן. פריז, ברלין ורומא, כנראה שלא. לונדון תלוי בהתקדמות החיסונים בממלכה

נתב"ג. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
נתב"ג. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הישראלים מחפשים לטוס לחו"ל ובסוכנויות התיירות כבר מוכרים חבילות נופש לקיץ. בעוד אירופה הקלאסית ככל הנראה תישאר סגורה בטווח הנראה לעין, היעדים הבולטים על המפה הם גיאורגיה שכבר פתוחה, יוון ואיחוד האמירויות. ייתכן וגם בריטניה תפתח שעריה עד הקיץ בהתאם להתקדמות מבצע החיסונים בממלכה המאוחדת.

בחופשת הפסח עצמה הזמינו רבים טיסות לגיאורגיה שכבר פתוחה ולקפריסין הצפויה להיפתח מחר באחד באפריל. יעדים נוספים שפתוחים כבר לישראלים הם אלבניה, טנזניה, מקסיקו, קוסטה ריקה ומונטנגרו. בקרוב, מעריכים במשרדי הנסיעות, תפתח גם הכניסה למחוסנים ליוון שכיום חלקים ממנה עדיין בסגרים, אך רבים כבר הזמינו אליה כרטיסים למאי, וכן לאיחוד האמירויות, למרוקו, אוקראינה, בולגריה, איי סיישל, סרביה וסיני.

"אנשים מזמינים כבר מעכשיו חופשות לקיץ, כי רוצים כבר לצאת ולטייל בחו"ל" אמר לדבר אורן כהן מגורי סמנכ"ל מכירות של סוכנות הנסיעות השטיח המעופף. אנחנו לא גובים דמי ביטול עד שבועיים לפני החופשה כדי לתת לאנשים ביטחון, ובאמת הרבה אנשים רוצים לשריין כבר עכשיו כי ברור שבהמשך המחירים יעלו.

אורן כהן מגרי: "הרבה אנשים רוצים לשריין כבר עכשיו כי ברור שבהמשך המחירים יעלו"
אורן כהן מגרי: "הרבה אנשים רוצים לשריין כבר עכשיו כי ברור שבהמשך המחירים יעלו"

"כדי לתת לאנשים ביטחון להזמין, הוספנו גם שירות שתמורת תוספת של 20 דולר במעמד ההזמנה, ניתן יהיה לקבל החזר מלא עד 48 שעות לפני הטיסה במידה ועושים בדיקה שיוצאת חיובית לקורונה. מספיק אפילו שאחד מהנוסעים יימצא חיובי, ואפשר לקבל החזר מלא".

אפרים קרמר, מנכ"ל חברת הנסיעות אשת טורס מסביר שהקושי של אנשים להזמין הוא בגלל הדרישות המחמירות לבדיקה: "היום כל מי שחוזר לישראל נדרש לבדיקת קורונה כפולה, גם בחו"ל וגם בישראל, גם במידה והוא מחוסן. כל עוד דורשים זאת זה מסורבל ומקשה". לטענתו את הקושי אפשר היה לראות גם על הביקוש לתיירות הפנים שנפתחה במרץ תחת הדרישה לביצוע בדיקות לילדים עד גיל 16 וללא מחוסנים. "בתי המלון אמנם פתוחים ברובם, אבל הפעילות חזרה לסדר הגודל של 70-80%, בעיקר של משפחות בודדות ולא קבוצות".

קרמר מצטרף להערכה שעם הזמן יפתחו יותר ויותר מדינות אבל שאירופה הקלאסית צפויה להישאר סגורה בעתיד הקרוב. "למה יוון נפתחת וגרמניה לא? הרי שתיהן בקהילה האירופית. כי יוון 25% מהתמ"ג שלה זה תיירות וגרמניה כ-5%. אז הם יכולים להרשות לעצמם" הוא אומר. עם זאת לדבריו, לאור קצב החיסונים המרשים בבריטניה שהגיע כבר ל-30%, הוא צופה שייתכן שבאמצע מאי תפתח התיירות גם שם – והוא אף אופטימי באשר לפתיחת התיירות בארה"ב בקיץ על רקע מבצע החיסונים שם. "אין מה לצפות ש-2021 תהיה שנת תיירות מלאה. היא תהיה שנת מעבר, אבל נראה פתיחה הדרגתית".

אפרים קרמר: "למה יוון נפתחת וגרמניה לא? הרי שתיהן בקהילה האירופית. כי יוון 25% מהתמ"ג שלה זה תיירות וגרמניה רק 5%"
אפרים קרמר: "למה יוון נפתחת וגרמניה לא? הרי שתיהן בקהילה האירופית. כי יוון 25% מהתמ"ג שלה זה תיירות וגרמניה רק 5%"

הישראלים עם היד על הדופק, עוקבים אחרי פתיחת היעדים

היעדים הקלאסיים של איטליה, גרמניה, ספרד וצרפת – ישארו השנה ככל הנראה סגורים. "אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה בקיץ" מודה כהן מגורי ומוסיף כי ליעדים אלו כרגע, השטיח המעופף לא מוכרת חבילות. "הרוב הגדול של הציבור מבין לאן אפשר לטוס ולאן אי אפשר. אנשים לא מתקשרים כרגע לדבר אתנו על חופשות בפריז. אבל אנשים רוצים לטוס ומצפים לזה, והם עם היד על הדופק לאן אפשר ומה נפתח ועוקבים בחדשות. אנחנו כרגע אופטימיים כי אנחנו רואים את ההתעוררות ורואים את ההזמנות".

בגזרת החופשות המאורגנות מוסיף כהן מגורי כי החברה נמצאת כבר במשא ומתן עם מספר וועדים גדולים. "בספטמבר אוקטובר אני מאמין שיצאו כבר גם נופשי חברות. אני מאמין שהוועדים יצאו לקראת סוף השנה. גם בשנים כתיקונם הם פחות מוציאים נופשים בקיץ. זה יהיה תהליך עד שנחזור למספרים שהיו לפני הקורונה, אבל החזרה תתחיל כבר השנה".

המחירים עדיין סבירים אבל צפויים לעלות לקראת הקיץ

עם פתיחת יותר ויותר מדינות לתיירות, קרמר צופה גם התייקרות במחירי התיירות. כיום לדבריו המחירים מעט יותר נמוכים מאלו של השנה שעברה, בין היתר על רקע ירידת מחירי דלק המטוסים, אבל זה עניין של היצע וביקוש. הפתיחה במקביל של מספר מדינות עשויה ליצור 'צוואר בקבוק' שייקר את העלויות משמעותית. "מי שיקדים להזמין באפריל-מאי אני מעריך שיהיו לו יותר אפשרויות ומחירים יותר טובים מאלה שיזמינו ביוני-יולי".

מי שיזמין היום חופשה זוגית של שלושה לילות במלון חמישה  להמשך החודש ברודוס, סלוניקי או איה נאפה ישלם 850-950 דולר כולל טיסות. חבילות דומות  לסנטריני ומיקונוס בחודש יוני יעלו כבר 1,300-1,600 דולר לזוג.

שבעה לילות ברומניה והרי הקרפטיים בחודש מאי תעלה 1,600 דולר לזוג, חבילה דומה לקרואטיה וסלובניה באותם התאריכים משווקת במחיר של 2,200 דולר לזוג.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!