דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ממשלת רוסיה העניקה לנוער העובד והלומד אות הוקרה על הנצחת הגבורה היהודית

האות, חתום על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוענק לתנועה על פעילותה לחינוך ושמירת מורשת הלוחמים היהודים במלחמת העולם השנייה | שגריר רוסיה בישראל: "מקווים שהפעולה החינוכית שלכם לספר את הסיפור החשוב הזה תלך ותתעצם"

הענקת אות הוקרה לתנועת הנוער העובד והלומד על הנצחת גבורת הלוחמים היהודים בנאצים. מימין: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי דמיטרייביץ' ויקטורוב , יו"ר ברית הווטרנים בישראל  אברהם גרינזייד, יו"ר הנוער העובד והלומד פסח האוספטר, רכזת הפעילות לנוער דובר רוסית בנוער העובד והלומד חגית שוורצמן, ומיטל אשפיז, רכזת בתנועה (צילום: מיכל מרנץ)
הענקת אות הוקרה לתנועת הנוער העובד והלומד על הנצחת גבורת הלוחמים היהודים בנאצים. מימין: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי דמיטרייביץ' ויקטורוב , יו"ר ברית הווטרנים בישראל אברהם גרינזייד, יו"ר הנוער העובד והלומד פסח האוספטר, רכזת הפעילות לנוער דובר רוסית בנוער העובד והלומד חגית שוורצמן, ומיטל אשפיז, רכזת בתנועה (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תנועת 'הנוער העובד והלומד' קיבלה אמש (רביעי) אות הוקרה מממשלת רוסיה על פעולותיה להנצחת מורשת הלוחמים היהודים בנאצים במלחמת העולם השנייה. התנועה היא הארגון היחיד שזכה לאות הוקרה מסוג זה, עליו חתם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בנוסף לאות קיבלו 15 מדריכים ורכזים בתנועה מדליות אישיות על תרומתם האישית לחינוך והנצחת הלוחמים.

בנוער העובד והלומד קיימו בשנים האחרונות צעדות וטקסים ב'יום הניצחון' (ה-9 במאי) בו מציינים את ניצחון בעלות הברית על הנאצים, השתתפות בצעדות הממלכתיות והמקומיות, הפקת תערוכה מיוחדת שעוסקת בגבורה היהודית בצבא האדום, ופרסום ספר ראיונות של סיפורי הלוחמים. במלחמת העולם השנייה לחמו בשורות הצבא האדום כ-500 אלף לוחמים יהודים, 200 אלף מתוכם נהרגו.

הענקת אות הוקרה לתנועת הנוער העובד והלומד על הנצחת גבורת הלוחמים היהודים בנאצים. מימין: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי דמיטרייביץ' ויקטורוב , יו"ר ברית הווטרנים בישראל אברהם גרינזייד, יו"ר הנוער העובד והלומד פסח האוספטר (צילום: מיכל מרנץ)
הענקת אות הוקרה לתנועת הנוער העובד והלומד על הנצחת גבורת הלוחמים היהודים בנאצים. מימין: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי דמיטרייביץ' ויקטורוב , יו"ר ברית הווטרנים בישראל אברהם גרינזייד, יו"ר הנוער העובד והלומד פסח האוספטר (צילום: מיכל מרנץ)

את האות העניק לתנועה שגריר רוסיה בישראל, אנטולי דמיטרייביץ' ויקטורוב, בטקס שנערך במרכז התנועה בתל אביב. לצדו השתתף בטקס יו"ר ברית הווטרנים בישראל, אברהם גרינזייד.

"לכבוד הוא לי לבקר במרכז של התנועה, אחת מהגדולות והחשובות בישראל", אמר ויקטורוב בטקס, "תודה גדולה על העבודה שלכם. אנו מקווים שהפעולה החינוכית שלכם לספר את הסיפור החשוב הזה תלך ותתעצם".

אות הוקרה לתנועת הנוער העובד והלומד על הנצחת גבורת הלוחמים היהודים בנאצים. (צילום: מיכל מרנץ)
אות הוקרה לתנועת הנוער העובד והלומד על הנצחת גבורת הלוחמים היהודים בנאצים. (צילום: מיכל מרנץ)

יו"ר הנוער העובד והלומד, פסח האוספטר, אמר בטקס: ״בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים. ואני מבקש להוסיף לצווי נצחי זה, את המילים הבאות: בכל דור ודור חייב האדם היהודי, הילד והילדה, הגבר והאישה היהודיים, חייבים הם לראות את עצמם כאילו הם עצמם ובשרם, הם ומשפחתם, הם, צאצאיהם ושאריהם – ניצלו ונגאלו מהמפלצת הנאצית". האוספטר העניק לשגריר עותק מספרו של הרצל 'אלטנוילנד' ואת חולצת התנועה.

בסיום הטקס נשאה דברים אסתר שוורצמן, אמה של חגית שוורצמן, רכזת הפעילות לנוער דובר רוסית בתנועת הנוער העובד והלומד. לדבריה, מתן האות מבטא הכרה של רוסיה בגבורת הלוחמים היהודים בצבא האדום. "בילדותי, למדנו הרבה על העם הרוסי במלחמת העולם השנייה, אבל לא ייחדנו מקום לגבורתם של היהודים. משום כך האות הזה כל כך מרגש: העם הרוסי מכיר בתרומתם וגבורתם של העם היהודי בניצחון על גרמניה הנאצית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!