דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חול המועד פסח

בילוי בים המלח: "יש הרבה מקומות יפים בישראל, למה דחוף לכולם לטוס לאבו-דאבי"

במורדות התלולים המובילים למעיינות החמים של נחל דרגות מתכנסים אנשים מכל הארץ | עפר מזל (49): "אפשר לנוח פה מכל טרדות העבודה וענייני הקורונה"

חוף ים המלח (צילום: דוד טברסקי)
חוף ים המלח (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

במורדות התלולים המובילים למעיינות החמים של נחל דרגות שלחופי ים המלח מתכנסים אנשים מכל הארץ. חול המועד פסח מאפשר במזג אוויר נח, אפילו קריר במידה, להשתכשך במי המלח והבוץ הנעימים של אחד המקומות היפים והחמים בישראל.

נסיעה פקוקה של שעה וחצי מכיוון המרכז, מאלצת את הרכבים להתמקם בצפיפות וזהירות מרובה בכניסה הצרה לכיוון המעיינות. משפחות עם ילדים, צעירים עם אוהלים, מלווים בנרגילות ורמקולים, יורדים בזהירות לכיוון החוף ומנסים לתפוס מקום נוח להתמקם.

עובד ובנו אורי. "אין פה מה לעשות חוץ מלהיכנס למים ולהירגע" (צילום: דוד טברסקי)
עובד ובנו אורי. "אין פה מה לעשות חוץ מלהיכנס למים ולהירגע" (צילום: דוד טברסקי)

"מגיעים לפה אנשים מכל העדות והמגזרים ואפילו תיירים, זה מקום ששוררים בו יחסי שכנות, כולנו בני אדם" אומר עובד (55), שהגיע עם בנו אורי (20) "לנוח מהכל". עובד מגיעים לפה מעל לשלושים שנה וטוען שגם סגרי הקורונה לא מנעו מהם לפספס את המרגוע שבמעיינות החמים, "אין פה מה לעשות חוץ מלהיכנס למים ולהירגע, אבל זה מספיק".

עופר מזל (49) הגיע לחוף ממעלה אדומים "בשביל להיות במים נטו". הוא מספר שהנופים היפים של המקום ותחושת השלווה שלא ניתן למצוא במקום אחר מחזירים אותו לכאן מספר פעמים בשנה. "יש אנשים שממש גרים פה ואני יכול להבין אותם. אפשר לנוח פה מכל טרדות העבודה וענייני הקורונה. משמח לראות שאנשים חזרו לטבע שלנו – אין כמוהו בעולם".

עפר מזל: "יש אנשים שממש גרים פה ואני יכול להבין אותם" (צילום: דוד טברסקי)
עפר מזל: "יש אנשים שממש גרים פה ואני יכול להבין אותם" (צילום: דוד טברסקי)

"אני מורה, כל החברים שלי עוסקים בחינוך, אז לטייל באור יום באמצע השבוע במהלך השנה זו משימה בלתי אפשרית", מספרת יפית שפירא (31) מורה מירושלים, שהמשיכה לעבוד כל תקופת הקורונה בבית הספר.

"התיכון שבו אני מלמדת היה בהחרגה, מצאתי את עצמי נוסעת המון. ההבדל המרכזי הוא בנסיעה גם למה שאולי לא מרגיש 'חיוני' כי זו לא עבודה – אבל טיול עם חברים הוא חיוני לאורך כל השנה". שפירא הגיע לחוף עם חבריה מירושלים, לארוחת צמחונית קלה עם ממרחים ומאכלים מסורתיים מבית סבתא.

יפית שפירא: "טיול עם חברים הוא חיוני לאורך כל השנה" (צילום: דוד טברסקי)
יפית שפירא: "טיול עם חברים הוא חיוני לאורך כל השנה" (צילום: דוד טברסקי)

"כאן בטבע אני מרגיש שארץ ישראל היא באמת שלנו", מספר דלב בר יעקב (31) מנהל פאב מקרית עמל שהגיע לחגוג את יום הולדתו בחוף. הוא מספר שלאורך השנה האחרונה הפאב שלו היה סגור, אבל הוא לא התייאש. "ביום חופש אני מעדיף לשכוח מהעבודה וליהנות במים".

"כמה אפשר לטייל בפארק ליד הבית"

"כיף לראות את הילדים לא בזום" אומר יוסף חיים לובלאנסקי, שהגיע עם ילדיו לחופים מבית"ר עילית. מתכנת במקצועו, עבד לאורך כל הקורונה ושמר על ילדיו "כמה אפשר לטייל בפארק ליד הבית, או בגינה של השכנים. חייבים לצאת החוצה לטייל בארץ".

נופשים בחוף ים המלח (צילום: דוד טברסקי)
נופשים בחוף ים המלח (צילום: דוד טברסקי)

לובלאנסקי מספר שבחר דווקא במצוקי דרגות כי זה היה מקום אליו לקח אותו אביו כל ילדותו. "עד היום הזיכרונות הכי טובים שיש לי זה מהבילויים המשפחתיים כאן. יש כל כך הרבה מקומות יפים לצאת אליהם בישראל, למה דחוף לכולם לטוס לאבו-דאבי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!