דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המרפאה בפתח תקווה נסגרה, העובדים קיבלו הודעה בווטסאפ

למרפאת בריאות הנפש למבוגרים בעיר יש רשימת המתנה של 200 מטופלים, שמתארכת בעקבות המשבר | איגוד הפסיכולוגים העביר מסר חריף למשרד הבריאות: "תפסיקו לשקר לנו בפנים ולהפקיר את תושבי האזור"

בית הבריאות העירוני בפתח תקווה. "אמרו לנו שנקבל עדכון עם החזרה מחופשת הפסח, ובינתיים אף אחד לא מדבר אתנו" (צילום: מיכל בלבן)
בית הבריאות העירוני בפתח תקווה. "אמרו לנו שנקבל עדכון עם החזרה מחופשת הפסח, ובינתיים אף אחד לא מדבר אתנו" (צילום: מיכל בלבן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מרפאת בריאות הנפש למבוגרים בפתח תקווה צפויה להיסגר בקרוב. עובדי המרפאה קיבלו השבוע הודעה לקונית בווטסאפ על כוונת משרד הבריאות לסגור ולאחד אותה עם מרפאת הילדים בעיר. בחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר טוענים שבעיר יש רשימת המתנה של 200 מטופלים, שרק מתארכת בעקבות השלכות תקופת הקורונה.

רק לפני שמונה חודשים החל שיפוץ במרפאה השוכנת ברחוב אחד העם בעיר. אלא שלטענת חטיבת הפסיכולוגים, לשיפוץ לא קדמה היערכות ראויה, ולא נמצא מקום להעברת הטיפולים. חלק מהטיפולים הועברו למרפאת הילדים בעיר ברחוב שפיגל, אבל לחלק מהמטופלים נאמר שיוכלו לעבור טיפול בזום, במרפאה ביפו או במקומות אחרים מחוץ לעיר.

כעת, טוענים בחטיבה, שבועות ספורים לפני המועד שבו אמורה הייתה המרפאה להיפתח מחדש לציבור, עצר משרד הבריאות את התקציבים הנחוצים לסיום השיפוץ, בסך אלפי שקלים בודדים בלבד, בטענה שמספר הטיפולים במרפאה פחת בתקופה האחרונה, שבה הייתה המרפאה סגורה.

השלט על דלת המרפאה. "שיפצו את מרפאת פתח תקווה, ופתאום לא מחזירים לשם את הטיפולים" (צילום: מיכל בלבן)
השלט על דלת המרפאה. "שיפצו את מרפאת פתח תקווה, ופתאום לא מחזירים לשם את הטיפולים" (צילום: מיכל בלבן)

באיגוד הפסיכולוגים טוענים שזו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה נסגרו מרפאות ציבוריות לבריאות הנפש. רק לאחרונה נסגרו גם המרפאות בראשון לציון, בכרמיאל ובאום אל-פחם, מרפאת נס ציונה הפכה למרפאה המתמקדת בתחלואה כפולה בלבד (בעיקר מצוקה נפשית המשולבת עם התמכרויות), ובמרפאת לוד הולכים ומצטמצמים התקנים.

"משרד הבריאות, תפסיקו לשקר לנו בפנים, תפסיקו להגיד שאתם לא סוגרים מרפאות, תפסיקו להפקיר את תושבי פתח תקווה, לוד, ראשון לציון, כרמיאל, אום אל פחם ועוד", כתבו באיגוד, וקראו לביטול ההחלטה על סגירת המרפאה בפתח תקווה לאלתר.

"במקום זאת, גייסו פסיכולוגים ואנשי מקצוע נוספים למערך בריאות הנפש כדי לפתור באופן מיידי את רשימות ההמתנה. זה פיקוח נפש. לא נשתוק על המחטף החדש של משרד הבריאות. שיפצו את מרפאת פתח תקווה, ופתאום לא מחזירים לשם את הטיפולים בסוף השיפוץ. בריאותם הנפשית של 750 אלף תושבי האזור אינה הפקר".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות מייחס חשיבות רבה למתן מענה לצורכי המטופלים במרפאות בריאות הנפש של אגד המרפאות יפו קהילתי, ובכלל זה גם למטופלים במרפאת פתח תקווה. מיד אחרי החג ייקבעו מועד ומתכונת להחזרת המרפאה לפעילות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!