דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

גלנט למשרד הבריאות: בטלו את כל ההגבלות על מערכת החינוך

לקראת החזרה ללימודים בבתי הספר ובגנים ביום שני הקרוב, דורש שר החינוך חזרה מלאה לשגרה | משרד הבריאות: מוקדם מדי להכריז על הקלות נוספות

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דוד טברסקי

משרד החינוך דרש השבוע ממשרד הבריאות לאפשר חזרה מלאה של כלל התלמידים למתכונת לימודים מלאה, לקראת החזרה ללימודים ביום שני הקרוב.

על פי הפרסום האחרון של משרד החינוך, במערכת לומדים 2,300 תלמידים מאומתים, ירידה משמעותית מסוף פברואר, אז עמד המספר על 10,500. במשרד מציינים ש-75% מצוותי ההוראה ו-66% מתלמידי כיתות י"א-י"ב התחסנו נגד קורונה.

למרות הנתונים המעודדים, במשרד הבריאות טוענים שמוקדם מדי להכריז על הקלות נוספות במערכת החינוך.

מערכת החינוך תיפתח ביום שני בכל הארץ. נכון להיום, אף יישוב בישראל לא מוגדר אדום. עד חופשת הפסח 100 תלמידים ביישובים אדומים המשיכו לשבת בבית, בעוד תכנית מגן בחינוך, שנועדה לאפשר את המשך הלימודים ביישובים אלו על ידי בדיקות קורונה בבתי הספר, פעלה במתכונת מצומצמת בלבד.

המחלוקת בין המשרדים נוגעת לאופן החזרה הלימודים, שימשיכו להתקיים בחצאי כיתות וחצאי ימים, והאפשרות שתלמידים ביישובים אדומים ייאלצו להישאר בבתים לזמן בלתי מוגבל.

על פי המתווה הנוכחי של משרד הבריאות, כלל תלמידי הגנים, כולל הצהרונים, ילמדו שישה ימים בשבוע ללא קפסולות; כיתות א'-ב' ילמדו חמישה ימים ללא קפסולות; כיתות ג'- ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע, כיתות ד' רק במתכונת של חצאי כיתות; כיתות ה'-י"ב ימשיכו ללמוד במתכונת קפסולות, לפחות פעמיים בשבוע, כשעדיפות גבוהה יותר תינתן לכיתות הלומדות למבחני הבגרות; ובתי הספר ימשיכו לטייל ולקיים פעילות חוץ בקבוצות של עד 50 איש ללא לינה, כולל השכבות הנמוכות והגנים, כל עוד נשמרות הקפסולות.

שר החינוך יואב גלנט, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' יצאו השבוע בהודעה משותפת בדרישה לפתוח את הלימודים באופן מלא לאחר החזרה מחופשת הפסח.

"המשק פתוח במלואו, למעלה מחמישה מיליון מחוסנים בישראל ונתוני התחלואה בירידה מתמדת", אמר גלנט. "הגיעה העת להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לבתי הספר. מוסדות החינוך בטוחים וערוכים לחזרה מהירה ומיטבית לשגרה מלאה".

אריק קפלן, יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, אמר: "לפי הלך הרוח בעסקים, במסעדות, בקניונים, במלונות ובהופעות, חזרנו לחיים". בשבוע האחרון מתחו ההורים ביקורת על משרד החינוך שמסרב להקל על החזרת הלימודים, למרות הלחץ הגובר עם סיום שנת הלימודים. "רק דבר אחד טרם חזר לשגרה, החינוך של ילדינו", אמרו. מתחילת השנה, תלמידי כיתות ה'-י' למדו פחות מ-30 יום בבתי הספר.

"התלמידים פספסו כבר שנה שלמה, והיום, כשמעל 50% מאוכלוסיית המדינה מחוסנת, אנו רואים ירידה משמעותית בתחלואה", אמר ביבס.

חג'ג' הוסיף: "מערכת החינוך, שהיתה הראשונה לשאת בעול ההגבלות, זכאית לצאת מהן בלי דיחוי, ולמצוא דרכים להתגבר על הפערים שנוצרו במהלך השנה".

גם ראשי אגפי החינוך בישראל הצטרפו לבקשה של משרד החינוך לפתוח את מערכת החינוך במלואה, תוך מתן זמן להיערכות והתארגנות של מערכת החינוך. "צריך לשמר חלק מההזדמנויות שמשבר הקורונה זימן לנו, כמו לימוד בכיתות קטנות", אומר ל'דבר' הבוקר (חמישי) יו"ר איגוד אגפי החינוך, אבי קמינסקי. "יש להגדיל את הביטחון האישי של התלמידים והמורים, ולהרחיב את פעילויות החינוך החברתי בבית הספר ולשלב את החינוך הבלתי פורמלי בתוך מוסדות החינוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!