דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

נגיף ללא גבולות: צרפת לסגר שלישי, 500 מתים ביום באיטליה, עלייה בתחלואה בהולנד

מדי שבוע מתים בצרפת כ-2,500 חולי קורונה, מעל 50 אלף חולים ביממה | ארגון הבריאות ביקר את קצב החיסונים באירופה

נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: AP Photo/Francois Mori)
נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: AP Photo/Francois Mori)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה לשבש את החיים באירופה, אך קצב החיסונים נשאר איטי וזוכה לביקורת בארגון הבריאות העולמי. צרפת תיכנס היום (שבת) לסגר כולל בפעם השלישית, מספר הנדבקים השבועי בהולנד בעלייה חדה מזה שבועיים למרות העוצר הלילי, וגם איטליה לא מצליחה להוריד את קצב ההדבקה והתמותה.

צרפת

בצרפת יחל מחר סגר כללי שלישי, זאת לאחר שהניסיונות לבלום את התפשטות המגפה באמצעים אחרים כשלה. במסגרת ההגבלות החדשות, כל בתי העסק בצרפת ייסגרו למעט חנויות חיוניות; תושבים התבקשו לעבוד מהבית; העוצר הלילי, שנערך מזה יותר מחודשיים ב-19 המחוזות המאוכלסים ביותר, יורחב לכל המדינה ויימשך מדי יום החל משבע בערב.

בצרפת התגלו בחמישי יותר מ-50,000 חולים חדשים ביממה, המספר הגבוהה ביותר מזה כחמישה חודשים. מדי שבוע מתים בצרפת כ-2,500 חולי קורונה – נתון שנשאר קבוע כבר יותר מחצי שנה.

תיירת במגדל אייפל בפריז (Photo by Francois LOCHON/Gamma-Rapho via Getty Images)
תיירת במגדל אייפל בפריז (Photo by Francois LOCHON/Gamma-Rapho via Getty Images)

"אף אזור בצרפת לא חסין מהנגיף", אמר הנשיא, עמנואל מקרון, בנאום מיוחד לאומה שנשא שלשום (רביעי) מארמון האליזה בפריז. "נאבד שליטה אם לא נפעל עכשיו. אני קורא לכולם לגייס מאמצים עבור חודש אפריל הקריטי הזה שמתקרב אלינו. אנחנו עשויים לראות אור בקצה המנהרה אם נקפיד על הצעדים החדשים".

צרפת סגרה את מערכת החינוך למשך חודשיים בסגר הראשון, לפני שנה. אבל הותירה אותם פתוחים בסגר השני שהוטל בנובמבר – עם כמה הגבלות על מספר הנוכחים. "זה הפתרון הטוב ביותר לעצור את הנגיף. עשינו הכל כדי לעכב את ההחלטות הללו כמה שיותר זמן ועושים זאת רק במידת הצורך, שזה כעת", אמר מקרון.

בצרפת אובחנו עד כה 4.7 מיליון חולי קורונה, ויותר מ-95,000 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

הולנד

הולנד דיווחה כי מספר הנדבקים השבועי בה נמצא בעלייה זה השבוע השביעי ברציפות, אף שמאז 23 בינואר אסורות בה התקהלויות של יותר משני בני אדם ומדי ערב מוטל עוצר לילי ברחבי המדינה. בשבוע החולף חלה עלייה של 13% במספר הנדבקים – השיעור הגבוה ביותר מאז תחילת ינואר. הולנד, שבה חיים כ-17 מיליון תושבים, הזריקה עד כה כ-2.4 מיליון מנות של חיסונים נגד קורונה, אבל בינתיים מקבלים אותן רק קשישים ועובדים הפועלים בקו החזית מול הנגיף.

בהולנד אובחנו עד כה כ-1.3 מיליון חולי קורונה, ולפחות 16,559 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

איטליה

שר הבריאות של איטליה הודיע שלשום כי נוסעים שיכנסו למדינה ממדינות אחרות, כולל שכנותיה באיחוד האירופי, יוכנסו לבידוד של חמישה ימים. הנוסעים יהיו רשאים לסיים את הבידוד רק לאחר שיקבלו תוצאה שלילית בבדיקת קורונה.

תיירים עם מסכות ברחובות רומא. 28 בפברואר 2020 (AP Photo/Gregorio Borgia)
תיירים עם מסכות ברחובות רומא. 28 בפברואר 2020 (AP Photo/Gregorio Borgia)

סגר כולל הוטל על מרבית מחוזותיה של איטליה לפני כמה שבועות בניסיון לבלום את הגל השלישי של התפרצות המגפה, אולם מספרי החולים והמתים לא יורדים. בחג הפסחא הסגר יורחב לכל המדינה. מספר המתים היומי מהמחלה עלה בחמישי ליותר מ-500 מתים ביממה, בפעם השלישית מזה שבועיים.

באיטליה אובחנו עד כה יותר מ-3 מיליון חולי קורונה, ולפחות 110,000 מתו מהמחלה ומסיבוכיה. לפי רשויות הבריאות האיטלקיות קרוב ל-700,000 מאזרחי המדינה הם חולים פעילים כעת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!