דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

נתניהו ובנט נפגשו: "שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת"

יו"ר ימינה ייפגש במוצאי השבת עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ועד כה לא הודיע על מי ימליץ לנשיא להרכבת ממשלה | יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הודיע שיתנגד לאפשרות של ממשלה בהשתתפות או בתמיכת מפלגתו של מנסור עבאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט. "ממשלת ימין בהנהגתי זאת ההכרעה הדמוקרטית" (צילומים: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט. "ממשלת ימין בהנהגתי זאת ההכרעה הדמוקרטית" (צילומים: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו היום (שישי) לראשונה מאז הבחירות, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בנט לא מסר פרטים על פרטי הפגישה, ומלשכתו נמסר ל-ynet כי "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי, וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך". במוצאי שבת ייפגש בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בשני הקרוב יודיעו נציגי הסיעות בכנסת לנשיא המדינה על המלצותיהם לח"כ שעליו תוטל הרכבת הממשלה. לקראת המפגשים עם הנשיא מופעלים על בנט לחצים לחבור לנתניהו להקמת ממשלת ימין, או להקים ממשלה עם הגוש להחלפת נתניהו בהשתתפות יש עתיד, מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, כחול לבן בראשות בני גנץ ומפלגות העבודה ומרצ. עד כה בנט לא הודיע על מי ימליץ.

סמוטריץ' שולל ממשלה בתמיכת עבאס, הרב קנייבסקי לא מתנגד

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס היום לנאומו של יו"ר רע"ם מנסור עבאס ואמר כי מפלגתו לא תסכים לקחת חלק בקואליציה בהשתתפות או בהימנעות רשימתו של עבאס. "הקמת ממשלה שתישען על רע"מ ומנסור עבאס תהיה אסון ובכיה לדורות ולא נאפשר לה לקום", כתב סמוטריץ', "עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלשתיני".

סמוטריץ' ביקר חברי כנסת מהימין, ובאופן מרומז גם את נתניהו, על נסיונות ההתקרבות לעבאס. "ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלמית מצד גורמים מסוימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאבדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות."

לדברי סמוטריץ', הפתרון הנכון הוא "מאמץ עילאי להביא את בנט וסער לממשלת המחנה לאומי, כשותפים מרכזיים שיובילו מדיניות ימין אמיתית תחת נתניהו", על אף התחייבות סער שלא לקחת חלק בממשלה בראשות נתניהו.

מנהיג הזרם הליטאי, הרב קנייבסקי, נשאל על שותפות אפשרית של המפלגות החרדיות עם רע'ם והשיב כי הוא מעדיף ממשלה עם רע״ם מאשר עם השמאל. לפי חדשות 12, הרב אמר כי "מבחינת יידישקייט" עדיף ללכת עם הנציגים מהציבור הערבי, מאשר עם הנציגים מהשמאל, מאחר ש"גם הם לא רוצים לקדם כור היתוך ולעשות את כולם חילונים. גם בנושא הגיוס, הכבוד לדת וערכי המשפחה הם הרבה יותר קרובים אלינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!