דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נגיף ללא גבולות: ארגון הבריאות העולמי מבקר בחריפות את קצב ההתחסנות האיטי באיחוד האירופי

בעוד היבשת מתמודדת עם תחלואה גוברת, רק 10% מכלל האוכלוסייה קיבלו מנת חיסון אחת, ו-4% בלבד התחסנו במנה שנייה | בכיר בארגון: "קצב החיסונים איטי באופן בלתי מתקבל על הדעת, חייבים להאיץ את התהליך"

תור לחיסונים לקורונה בברלין (צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
תור לחיסונים לקורונה בברלין (צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
אוריאל לוי

ארגון הבריאות העולמי מתח אתמול (חמישי) ביקורת חריפה על קצב החיסונים האיטי של האיחוד האירופי, שמביא לטענתו להארכת המגיפה ביבשת. מבצעי החיסונים באירופה נערכים בעצלתיים, בשל היעדר נחישות למבצעי חיסון גדולים, מחסור במנות חיסון, וחשש מהשימוש בחיסונים של חברת אסטרה-זניקה.

הרתיעה מהחיסון שפיתחו אסטרה-זניקה ואוקספורד במרכז ובמערב היבשת נמשכת, גם לאחר שארגון הבריאות העולמי וסוכנות התרופות האירופית המליצו להמשיך להשתמש בו. הארגונים קבעו שאין קשר בין השימוש בחיסון לבין מקרים של קרישי דם שהתגלו אצל חלק מהמתחסנים, וכי כלל לא ברור אם הם נובעים מהחיסונים עצמם.

"החיסונים מקנים לנו את דרך היציאה הטובה ביותר מהמגפה הזו, אבל קצב החיסונים איטי באופן בלתי מתקבל על הדעת", אמר האנס קלוג, מנהל אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי, בהצהרה לתקשורת. "אנחנו חייבים להאיץ את התהליך מיד, באמצעות הגברת הייצור, צמצום החסמים למתן החיסונים ושימוש בכל מנה שיש לנו במלאי".

לפי הארגון, עד היום רק 10% מכלל האוכלוסייה באירופה קיבלו מנה אחת של החיסון, ו-4% בלבד השלימו את ההתחסנות במנה שנייה. הנתון כולל 53 מדינות וטריטוריות באזור אירופה, כולל רוסיה והקווקז.

נכון להיום, יותר מ-152 מיליון מנות ניתנו באזור אירופה, כ-25.5% מכלל המנות שניתנו בעולם. כ-12% מכלל אוכלוסיית העולם חיה באזור אירופה, לפי הגדרת הארגון. בממוצע, 0.31% מאזרחי אזור אירופה מקבלים מנה בכל יום. על אף שמדובר בכמעט קצב כפול משאר העולם, העומד על 0.18%, הוא נמוך בהרבה מזה שבארצות הברית ובקנדה שבפסגת הרשימה עם 0.82%.

ארגון הבריאות העולמי ציין את המגמה השלילית ביבשת כ"מדאיגה ביותר שראינו בחודשים האחרונים", כשבשבוע החולף נרשמו 1.6 מיליון מקרים חדשים, לעומת פחות ממיליון לפני חמישה שבועות. אירופה מתקרבת למיליון מתים מהנגיף, וליותר מ-45 מיליון מאובחנים, מספרים הנמוכים רק מאלו שביבשת אמריקה.

דורית ניצן, מנהלת החירום של אזור אירופה בארגון, הזהירה כי קצב ההתפשטות המהיר של הנגיף מגביר את הסיכון מפני הופעתם של וריאנטים חדשים ומדאיגים. היא אמרה כי בלימת ההדבקה דרך אמצעי בקרה בסיסיים על מחלות היא "קריטית". הארגון ציין כי קצב ההדבקה ביבשת גדל בקרב כל קבוצות הגיל, פרט לבני 80 ומעלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!