דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חול המועד פסח

יותר מ-2 מיליון פקדו את יערות קק"ל בפסח, מעל מיליון את הגנים הלאומיים

במהלך ימי החג אספו עובדי קק"ל כ-500 טונות של אשפה שהמטיילים השאירו בשטח

מטיילים ברמת הגולן (צילום: הדס פרוש / פלאש90)
מטיילים ברמת הגולן (צילום: הדס פרוש / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בקרן קיימת לישראל עדכנו היום (שבת) על יותר מספר שיא של יותר מ-2 מיליון מטיילים שפקדו במהלך חג הפסח וחול המועד את הפארקים ויערות קק"ל ברחבי הארץ. עוד נמסר כי במהלך ימי החג אספו עובדי ויערני קק"ל כ-500 טונות של אשפה שהמטיילים השאירו בשטח.

מטיילים בפארק קרן הכרמל (צילום: יעל אלנתן)
מטיילים בפארק קרן הכרמל (צילום: יעל אלנתן)

בין האתרים המובילים היו: יערות רמות מנשה, פארק עמק התכלת, פארק אדמית, פארק גורן, יער אילנות, פארק איילון-קנדה ויער המלאכים (שחרייה).

על פי רשות הטבע והגנים, כ-100 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היום היו: הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ-2,800 מטיילים, שמורת עין גדי עם כ-2,600 מטיילים והגן לאומי מגדל צדק עם כ-2,500 מטיילים.

בגנים הלאומיים קיסריה, מצדה, אשקלון ובית גוברין ושמורת הטבע הבניאס ביקרו היום כ-2,000 מטיילים בכל אחד.

על פי סיכום כולל שערכה הרשות, במהלך חג הפסח, חול המועד והחג השני ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים כ-1.2 מיליון מטיילים.

שמורות הטבע והגנים הלאומיים המבוקשים ביותר מבחינת תנועת המטיילים במהלך כל ימי החג וחול המועד היו: הגנים הלאומיים אשקלון (כ-40 אלף מטיילים), מצדה (כ-27 אלף), ירקון תל אפק (כ-25 אלף), קיסריה (כ-23 אלף) וציפורי עם (כ-16 אלף). בגן הלאומי החדש מגדל צדק, שנפתח למבקרים רק לאחרונה, הגיעו כ-14 אלף מטיילים.

בין שמורות הטבע בלטו עין גדי (כ-23 אלף מטיילים), הבניאס (כ-16 אלף) ועין אפק (כ-11 אלף). שמורות בולטות נוספות היו נחל עיון, עיינות צוקים ומערת הנטיפים עם כ-9,000 מטיילים בכל אחת מהן.

בנוסף כ-60 אלף מטיילים בחרו ללון במהלך ימי החג וחול המועד בחיק הטבע בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ שבתשלום ואלו שבשטחים הפתוחים. בין החניונים בלטו בעיקר חורשת טל, אכזיב, מעיין חרוד, מצדה מערב וממשית.

במהלך חג הפסח וחול המועד טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים בכ-22 אירועי חילוץ של מטיילים בשמורות טבע וגנים לאומיים בשל פציעות כגון פגיעות גפיים מהחלקה או נפילה, תשישות או איבוד הדרך. בשבעה מהאירועים הצורך בחילוץ נבע מהליכה בשביל לא מסומן בניגוד להנחיות. באחד מאירועי החילוץ הנפגע פונה באמצעות מסוק עקב תנאי השטח הקשים. בחלק מהאירועים השתתפו מתנדבי יחידות החילוץ ,לוחמי כיבוי אש ואנשי משטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!