דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לצאת לדרך חדשה

לצאת לדרך חדשה: "הקושי המרכזי שלי עם עולם ההיי-טק היה האינטנסיביות"

נעמה פרידלנדר מטפלת בתנועות עיניים: "ההיי-טק הוא עולם נפלא, יצירתי מאוד, אבל לא מתאים לכולם. הרגשתי שאני יותר נהנית ומגשימה את עצמי בעבודה מול אנשים".

נעמה פרידלנדר (צילום: אלבום פרטי)
נעמה פרידלנדר (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נעמה פרידלנדר (56) מזכרון יעקוב, התחילה את הקריירה בתחום מדעי המחשב. במשך עשור עבדה בהיי-טק כמפתחת תוכנה, אבל לפני כ-20 שנים, כשילדה את בתה השלישית מעיין, החלה במסע תעסוקתי ארוך שהוביל אותה לבסוף לתחום בו היא עוסקת כיום: טיפול תרפי בתנועות עיניים.

"הקושי המרכזי שלי עם עולם ההיי-טק היה האינטנסיביות. שעות על שעות של עבודה שלא ראיתי איך אני משלבת אותה עם האמא שרציתי להיות. משפחה, ילדים והיריון זו הזדמנות לעשות זום אאוט ולחשוב: ככה אני רוצה להמשיך? זו הייתה העצירה. ומשם דבר הוביל לדבר.

לא עברתי בבת אחת מעולם ההיי-טק הלוגי לעולם הנפש המורכב. זה היה סוג של מסע שלקח לי 15 שנים, עד שהגעתי למקום שהרגשתי שאני עובדת עם כל הלב.

ההיי-טק הוא עולם נפלא, יצירתי מאוד, אבל לא מתאים לכולם. בעייני זה חשוב להצליח למצוא את המקום שמתאים לך. הרגשתי שאני יותר נהנית ומגשימה את עצמי בעבודה מול אנשים. כילדה זו הייתה הנטייה הטבעית שלי. תמיד חיפשתי לראות את כל התמונה, לתת לאנשים נקודות מבט חדשות. ולכן ככל שהתקרבתי לעבודה שמביאה את הפן הזה לידי ביטוי הרגשתי עצמי יותר מחוברת".

להיות מוכנה להוביל אנשים

"באותה תקופה לאחר שילדתי את בתי השלישית, עברנו לארה"ב ולמדתי שם ייעוץ ארגוני. תקופה מסוימת עבדתי בשיווק, וזה מקצוע שהוא בית ספר נפלא לבני אדם. כי אתה צריך להיכנס לראש של האדם שמולך כדי למכור לו משהו, לשכנע אותו במשהו. למדתי מזה המון אבל גם זה לא היה בדיוק מה שרציתי. חיפשתי לעזור לאנשים ולא למכור להם.

עשיתי תהליך עם עצמי, להביא את עצמי לנקודה שאני מסכימה להוביל אנשים אחרים, כי ככה אני רואה את התהליך הטיפולי, סוג של הובלה. לאפשר לאנשים להתבונן מחדש ולעשות בחירות ממקום אחר. למדתי הנחיית קבוצות אבל נמשכתי אחרי הטיפול בפרט.

לפני 8 שנים נכנסתי לעולם של הטיפול בשיטת NLP – טיפול שמבקש לשנות דפוסי מחשבה, רגש והתנהגות באמצעות הבנה ושינוי של תבניות המחשבה שבאמצעותן אנשים תופסים את עצמם ואת העולם. אלו תבניות שנרכשות בגיל מאוד צעיר. השיטה הזו אפשרה לי לחבר את החשיבה הלוגית שלי עם הלך מחשבה טיפולי. זו גישה שיש בה משהו מאוד פרקטי, תהליך מאוד ברור.

בשנה האחרונה נכנסתי לגישה מעט אחרת של תרפיה בתנועות עיניים (EMID), שזה כיוון אחר להשיג שינויים מאוד פרקטיים דרך עבודה טיפולית עמוקה וממוקדת. בהתחלה זה היה מתוך סקרנות ורק אחר כך מתוך למידה מעמיקה".

תמיד יש עוד אופציה

"העבודה כעצמאית היא עולם אחר לגמרי לעומת העבודה השכירה. זה מאוד מפתה לנהל את עצמך, אבל גם בכלל לא פשוט. יש בזה המון גמישות וחופש, אבל זה גם אילץ אותי להיות המנהלת של עצמי, וזה לא תמיד קל. עוד לפני שאלת ההכנסות, כדי להצליח בעסק עצמאי צריך הרבה מאוד משמעת עצמית, תחושת שליחות ומטרה. אני לא חושבת שהייתי יודעת לעשות את זה אילולא הייתי עושה משהו שהוא גם חשוב לי, לעזור לאנשים לעשות שינוי ולחיות יותר טוב.

היום אני עובדת עם אנשים שנמצאים בצמתי דרכים ומרגישים תקועים, אנשים עם חרדות או פוסט טראומה. עובדת הרבה עם צעירים. העבודה שלי כמטפלת נשענת מאוד על הניסיון האישי שלי, ועל השינויים שעשיתי בעצמי. אני מאוד מאמינה בלמידה ושינוי לכל אורך החיים. שתמיד יש עוד אופציה ואפשר לראות את הדברים באור אחר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!