דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מדריך / חוזרים ללמוד: איפה נפתחים מוסדות החינוך ובאיזו מתכונת

הגנים יפעלו שבוע מלא וללא קפסולות, כיתות ה'-י"ב יגיעו לבתי הספר רק חלק מהשבוע | הקלות לשכבות י"א-י"ב עם שיעור מחוסנים גבוה

תלמידים חוזרים לבית הספר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90).
תלמידים חוזרים לבית הספר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90).
דוד טברסקי

תלמידי הגנים ובתי הספר חוזרים היום (שני) ללימודים, אחרי חופשת פסח של שבועיים. למרות הירידה בתחלואה, מתווה הלימודים לא השתנה לעומת זה שלפני החופשה. מערכת החינוך אמנם תיפתח בכל הארץ, אך מרבית התלמידים ימשיכו להגיע לבית הספר רק חלק מהשבוע וילמדו בקפסולות.

חוזרים ללמוד ברחבי הארץ: אין יישובים אדומים

מערכת החינוך תיפתח מחר בכל רחבי הארץ. נכון להיום (ראשון), אף יישוב בישראל לא מוגדר כאדום. עד חופשת הפסח, נשארו בבתיהם 100 אלף תלמידים ביישובים אדומים, בזמן שתכנית 'מגן חינוך', שנועדה לאפשר את המשך הלימודים ביישובים אלו על ידי בדיקות קורונה בבתי הספר, פעלה במתכונת מצומצמת בלבד.

בחברה הערבית התלמידים יצאו בחמישי האחרון לחופשת האביב, ולא יתקיימו לימודים אלא קייטנות בלבד.

שני יישובים, קרני שומרון ולקיה, מוגדרים עדיין כאדומים לפי החלטת הממשלה ואסור לקיים בהם לימודים או פעילות חינוך, אך עקב ירידת התחלואה, ייתכן שהחלטה זו תשתנה עד מחר.

תלמידי ה' ומעלה ימשיכו להישאר חצי מהשבוע בבית

כלל תלמידי הגנים, כולל הצהרונים, ילמדו שישה ימים בשבוע ללא קפסולות. כיתות א', ב' וג' ילמדו חמישה ימים ללא קפסולות. כיתות ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע, במתכונת של חצאי כיתות.

כיתות ה'-י"ב ימשיכו ללמוד במתכונת קפסולות, לפחות פעמיים בשבוע, עדיפות גבוהה יותר תינתן לכיתות הלומדות למבחני הבגרות. בתי הספר ימשיכו לטייל ולקיים פעילות חוץ בקבוצות של עד 50 איש ללא לינה, כולל השכבות הנמוכות והגנים, כל עוד נשמרות הקפסולות.

החריגים היחידים שיוכלו להגיע לבית הספר כל השבוע הם תלמידי י"א-י"ב בבתי ספר עם שיעור מחוסנים ומחלימים גבוה במיוחד (ראו בהמשך).

המחלוקת שעדיין לא נפתרה בין משרד הבריאות למשרד החינוך נוגעת לאופן החזרה הלימודים בכיתות ה' ומעלה. תלמידים אלו ימשיכו, בינתיים, ללמוד להתקיים בחצאי כיתות ובחצאי ימים. האפשרות שתלמידים ביישובים אדומים ייאלצו להישאר בבתים לזמן בלתי מוגבל  עדיין עומדת על הפרק.

ביטול קפסולות וטיולים בבתי ספר עם שיעור מחוסנים גבוה

משרד החינוך הודיע סמוך ליציאה לחופשת הפסח על מספר הקלות לבתי ספר שבהם שיעור גבוה של תלמידי י"א-י"ב שהתחסנו או החלימו. נכון לעכשיו אלו השכבות היחידות שתלמידיהן יכולים להתחסן, מאחר שהחיסון ניתן רק מגיל 16. ההקלות כוללות ביטול הקפסולות בבתי ספר בהם מעל 90% מתלמידי י"א וי"ב הם בעלי תו ירוק (התחסנו או החלימו), ומעבר ללמידה במשך חמישה ימים בשבוע בכיתות מלאות, ללא לימודים בזום. בנוסף, בשכבות בהן מעל 90% מהתלמידים הם בעלי תו ירוק יתאפשרו טיולים בית ספריים עם לינה. האפשרות לטיולים נתונה גם לתנועות הנוער, בתנאי ש-90% ממשתתפי הטיול התחסנו.

הקלה נוספת היא היתר לשכבות י"א-י"ב בהן מעל 70% מהתלמידים התחסנו ללמוד גם כאשר היישוב בו נמצא בית הספר יוגדר אדום ותיאסר הפעלת מסגרות החינוך בו. אולם הקלה זו אינה רלבנטית כרגע עקב ירידת התחלואה, והעובדה שאין כרגע בישראל יישובים אדומים.

שיעורי התחלואה והחיסון במערכת החינוך

ביום חמישי האחרון היו בישראל 2,300 תלמידים מאומתים, ירידה משמעותית מסוף פברואר, אז עמד המספר על 10,500. במשרד החינוך  ציינו ש-75% מצוותי ההוראה ו-66% מתלמידי כיתות י"א-י"ב כבר התחסנו נגד נגיף הקורונה.

מועדי בחינות הגרות

מה-19 באפריל ועד ה-6 במאי יתקיימו מועדי ב' בכל המקצועות של מועד חורף תשפ"א. הבחינות ייערכו בדומה למערך מועד ב' של מבחני הקיץ, שהורחב השנה באופן משמעותי, עם הקלות, בגלל הקורונה.

המבחנים יתחילו ביום שני ה-19 באפריל עם הבחינה במתמטיקה, ויסתיימו ביום חמישי ה-6 במאי עם מבחני התנ"ך והאזרחות.

מועד קיץ יתחיל ב-19 במאי עם מבחן המתמטיקה, ויסתיים ב 14 ביולי עם מועדי הנבצרים, הכוללים בתוכם ימים לתלמידים שחלו או היו בבידוד.

מתי תסתיים שנת הלימודים

שר החינוך יואב גלנט אמר כי המשרד שוקל להאריך את שנת הלימודים. למרות זאת,  יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע ששנת הלימודים בחטיבות העל-יסודיות תסתיים במועדה, יום ראשון ה-20 ביוני. יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הודיעה שמערכת החינוך בגנים ובתי הספר היסודיים תסתיים במועדה המקורי, יום רביעי ה-30 ביוני.

עדיין לא הוכרזו רשמית מועדי קייטנות 'בית הספר של החופש הגדול', ולא ברור עדיין מה גובה התקציב שיאושר לתכנית. בקיץ הקודם, אחרי שהוקצה לעניין תקציב מוגדל בגלל מגפת הקורונה, התקיימו הקייטנות במתכונת מורחבת לילדי הגנים עד כיתות ד', ונמשכו מה-1 ביולי עד ה-6 באוגוסט.

החזרה ללימודים בהשכלה הגבוהה

הקמפוסים נפתחו עוד לפני תחילת החג במתכונת מצומצמת תחת מתווה התו הירוק. התקנות החדשות קובעות שההרצאות בקמפוסים יתאפשרו לסטודנטים מחוסנים או מחלימים עם תו ירוק בלבד.

התפוסה בכל כיתה לא תעלה על 75% מהתפוסה המקסימלית, ולכל היותר יורשו להיכנס עד 300 סטודנטים. בין כל שני סטודנטים צריך להיות מרווח של כיסא אחד.

החל ממחר, קבוצות של סטודנטים ומרצים מכל רחבי הארץ המתנגדים למתווה התו הירוק, בטענה שהוא מפלה בין תלמידים, יפגינו בכניסה לכל הקמפוסים ברחבי הארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!