דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נסיכת הפופ

כמה מילים נכתבו על ההופעה של סיה, וואו. ראיתי את הביקורות ביום שישי להופעה ואמרתי לעצמי, לגיטימי, כל אחד והטעם שלו, אבל אז התפרסמה ידיעה בוואלה על כך שהוגשה תביעה ייצוגית נגד הפקת המופע של סיה. בתביעה מבקשים התובעים החזר כספי על הכרטיס למופע והיא עומדת על סך 8,930,000 ₪. עכשיו זה לא שאני באה להגן על חברות ההפקה של המופע הזה או בכלל, מחירי הכרטיסים להופעות בארץ יקרים ביחס לעולם. אבל מה נראה לכם??? על מה בדיוק אתם מבקשים החזר? על זה שסיה לא אמרה לכם 'גוד איבנינג תל אביב'? או אולי על זה שלא ראיתם תמונות פפארצי שלה רוקדת במועדון עם בר רפאלי? או אולי זה היה על הקטע הזה בשיר טיטניום, כשהיא קצת זייפה?

זה ברור שכשמשלמים כסף, וסכום לא קטן במקרה הזה, רוצים לקבל תמורה. אני כששילמתי כסף לחברת האינטרנט שלי, ולא היה לי אינטרנט חצי חודש, אז וואלה, התקשרתי צעקתי דרשתי פיצוי וכו'. אבל זה היה קשור לעובדה מאוד משמעותית, אני שילמתי על מוצר ולא קיבלתי אותו. אתם שילמתם על הופעה של סיה וקיבלתם. זאת ההופעה של סיה.

סיה והרקדנים בהופעה
סיה והרקדנים בהופעה

ולמה אני מתכוונת כשאני אומרת זאת ההופעה של סיה? לפני שאני הולכת להופעות מסוג זה, אני עושה עבודת הכנה מהסיבה הפשוטה שאני רוצה לדעת למה לצפות כדי לא להתאכזב. זה מבאס להתאכזב. אז עשיתי עבודת הכנה. התקשרתי למומחים בינלאומיים להופעות, קראתי מאמרים אקדמיים על מופעי פופ וירדתי לכל פרט בהיסטוריה של סיה כדי להבין מה מצפה לי. לא, לא באמת. כתבתי ביוטיוב סיה 2016 ובלחיצת כפתור אחת ראיתי איך נראו ההופעות שלה מהשנה האחרונה. לדוגמא הסתכלתי על הופעה שלה ממוסקבה. מה אני אגיד, אחד לאחד מה שהיה בפארק הירקון ביום חמישי האחרון. אחר כך כתבתי במנוע החיפוש גוגל 'סיה רשימת שירים 2016' והפלא ופלא, קיבלתי רשימה של 13 שירים שאותם בדיוק באותו הסדר היא שרה. כך שאפשר לסכם, קיבלתם הופעה של סיה. כנראה שהבעיה היא לא ההופעה אלא זה שסיה הביאה משהו שחלק מהקהל לא התחבר אליו. ודווקא זה משהו שמעניין להתייחס אליו.

סיה ומדי זיגלר
סיה ומדי זיגלר

סיה עושה פופ, אי אפשר לפספס את זה, בשירים שלה יש מילים חמודות שמדברות על לצאת למסיבה כשאין לך כסף, לשתות 1,2 דרינקים ולדפוק את הראש בקיר. אפשר להסכים על כך שלא מדובר בטקסטים מורכבים. המוזיקה שמתלווה למילים האלה היא זורמת, קלה לעיכול, בקיצור, פופ. עד כאן הכל טוב, רק שבמופע שלה יש סתירה מובנית. קטעי הריקוד והפרפורמנס שהיא בחרה להביא לסיבוב ההופעות הזה פחות מחליקים בגרון כמו לצרוח באוטו עם חברות את 'שנדליר'. הרקדנים עושים פרצופים שנעים בין מבהילים לקריפיים, הכוכבת הראשית היא בכלל ילדה שעושה תנועות של הקאה על הבמה ומתחבקת קצת יותר מדי עם הרקדן שמבוגר ממנה בכ-30 שנה. וכנראה (על פי התגובות שראיתי למופע) שלאנשים זה לא מתאים. אנחנו אוהבים אותך סיה, אז למה שלא תרקדי עם ביקיני על הבמה כמו ביונסה? שלא לדבר על להחליף בגדים פעם בשלושה שירים ולצרוח למיקרופון איזה מושלם פה בישראל ושאת בעד שלום.

ביונסה בהופעה
ביונסה בהופעה

בדימוי שלנו פופ זה שמח, זה הפי-אנד, זה הגשמת חלומות. אבל העולם הזה השתנה. ביונסה כבר לא שרה רק על הסקס המדהים שיש לה עם ג'ייזי אול נייט, אלא גם על מה זה להיות שחורה ועל גזענות וניו אורלינס, וליידי גאגא מדברת על הטרדות מיניות ומשתתפת בטקס לזכר ההרוגים בטבח באורלנדו, וקים קרדשיאן נוסעת לארמניה ומדברת על רצח העם הארמני ועל כך שהעולם צריך להכיר בו. סיה מכסה את הפנים שלה ולא רוקדת עם ביקיני על הבמה. לא צריך לכעוס עליה כל כך.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!