דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאבקי עובדים ברחבי העולם: מנהיג עובדים נוסף נרצח בפיליפינים

דנדי מיגל נורה לאחר שהתלונן על רצח של תשעה פעילים באיגודי עובדים | קריאה לסולידריות עם עובדי קמעונאית המזון 'מטרו' בפקיסטן | הישגים לעובדי מפעל בקניה בזכות סולידריות עובדי פולקסווגן העולמית

פעילי זכויות עובדים בפיליפינים (צילום: (AP Photo/Bullit Marquez)
פעילי זכויות עובדים בפיליפינים (צילום: (AP Photo/Bullit Marquez)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

פיליפינים: מנהיג איגוד מקצועי התלונן רצח פעילי איגוד מקצועי ונרצח בעצמו

מנהיג עובדים מהפיליפינים, דנדי מיגל (35), נהרג ב-28 במרץ לאחר שנפגע משמונה יריות בעת שרכב על אופנוע בעיר קלמבה. זהותם של המתנקשים במיגל לא ידועה. מיגל נרצח לאחר שהחליט להתלונן לנציבות זכויות האדם על מספר מקרי הריגה ורצח של תשעה פעילי עבודה וארגונים לא ממשלתיים ב-7 במרץ, באירוע שזכה לשם 'יום ראשון העקוב מדם', בקלבארזון.

מותו של מיגל מתווסף ליותר מ-50 אנשי איגודים מקצועיים שנהרגו מאז עלייתו של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה לשלטון בשנת 2016.

'יום ראשון העקוב מדם' אירע לאחר שנשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה קרא בגלוי לכוחות הביטחון להרוג קומוניסטים אם הם נושאים נשק. אך כל הקורבנות היו פעילי זכויות לא חמושים ומארגני קהילה הקשורים לארגונים משפטיים.

"יש לעצור את המתנקשים של מיגל ולהעמידם לדין באופן מיידי. משפחת מיגל וקורבנות אחרים חייבים להיות זכאים לתיקון מדינה ולפיצוי" אמר ואלטר סאנצ'ס, מזכ"ל האיגוד המקצועי הבינלאומי אינדסטריאול,  שהצטרף לקריאותיה של הוועדה לזכויות אדם כי "כל הפעולות נגד מגני זכויות אדם, כמו מעצרים בלתי חוקיים, הטרדות וטרור כלפי אנשי האיגודים המקצועיים במדינה, חייבים להסתיים".

פקיסטן: קמפיין סולידריות להשבת יו"ר איגוד לעבודה

קמפיין עולמי בפלטפורמת לייבור סטארט, מבקש את תמיכת פעילי העבודה בעולם בהפעלת לחץ להחזרתו לעבודה של טהיר מחמוד, המזכיר הכללי של איגוד עובדי מטרו חביב בפקיסטן.

מטרו היא סיטונאית מזון גרמנית הפועלת ב -26 מדינות ברחבי העולם, תחת המותגים METRO ו- MAKRO. בפקיסטן. עובדי הסופרמרקטים של מטרו, נאבקים בשבע השנים האחרונות בדרישה להסכם קיבוצי. הנהלת הרשת בפקיסטן מגיבה לדרישות העובדים במסע הפחדה ופגיעה בתנאי העבודה של מנהיגי האיגוד. למעשה הרשת פיטרה כל מזכ"ל איגוד שנבחר על ידי העובדים מאז 2013.

בפברואר 2021, פיטרה מטרו את טהיר מחמוד, המזכיר כללי של האיגוד המקומי, לאחר 10 שנות עבודה. סיבת הפיטורין הרשמית הייתה היעדרותו של מחמוד מהעבודה שהתרחשה ב-2017. ה

קמפיין לייבורסטארט קורא לתמיכה במחמוד על ידי שליחת הודעה להנהלת החברה בלחיצת כפתור. הקמפיין דורש את החזרתו המיידית של טהיר מחמוד לעבודה, הפסקת את המאבק שמנהלת הרשת נגד האיגוד, וכניסה למשא ומתן עם העובדים במטרה להסכם קיבוצי.

קניה: סולידריות עולמית של עובדי פולקסווגן, משיגה זכויות לעובדי מפעל

מועצת העובדים של ענקית הרכב, פולקסווגן, הפעילה לחץ על מפעל בקניה המספק חלקים לפולקסווגן, לשיפור תנאי תנאי העבודה של 42 העובדים בו והצליחה.

חברת KVM  מרכיבה חלקים המשמשים בייצור רכבי פולקסווגן, ניסאן, לנד רובר ויונדאי במפעל הממוקם כ-40 קילומטר מחוץ לניירובי, בירת קניה. ממשלת קניה מחזיקה את השליטה בחברה עם כ- 35% מהמניות.

בשנים האחרונות האיגוד המקצועי בקניה ((AUKMW, מנהל קמפיין נגד שיטת התשלום של KVM לעובדיה המתבצעת על בסיס שעתי ובכך מייצרת פער משמעותי בין עובדיה לעובדי החברות שהיא מייצרת עבורן.  בעקבות דרישת מועצת העובדים של פולקסווגן, החל מינואר 2021, יקבלו 42 עובדי המפעל חוזי עבודה משופרים המבוססים על תשלום שכר חודשי.

ברנד אוסטרלו, נשיא מועצת העובדים של פולקסווגן, אמר: "הצלחה זו לא הייתה יכולה להיות מושגת ללא המחויבות הנלהבת של העובדים המאוגדים לעמיתיהם. כמועצת העבודה העולמית של קבוצות פולקסווגן, אנו מחויבים לשיפור תנאי העבודה ברחבי העולם, הן במפעלים שלנו והן אצל הספקים שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!