דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

נפתח היום השני למשפט נתניהו. התביעה: ישועה קיבל איומים

מנכ"ל וואלה לשעבר ימשיך להעיד בתיק 4000 בו נאשם ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים | ראש הממשלה לא התייצב בבית המשפט

משפט נתניהו (צילום: ראובן קסטרו)
משפט נתניהו (צילום: ראובן קסטרו)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום השני בשלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו נפתח הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים.  מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, אילן ישועה, ימשיך את עדותו בתיק 4000. נתניהו עצמו לא התייצב היום בית המשפט.

בפתח הדיון עדכנה התובעת, עו"ד יהודית תירוש-גרוס, את השופטים כי ישועה מסר לתביעה הודעות שקיבל בעקבות עדותו, בהן מסרים מאיימים. לדבריה, ההודעות הועברו למשטרה להמשך חקירה.

אתמול העיד ישועה על העל השתלשלות האירועים מהגעתו לאתר ועד הבקשות מבעלי וואלה בזמנו, שאול ואיריס אלוביץ', לסיקור אוהד של ראש הממשלה ובני משפחתו וסיקור שלילי של יריביו.

בין היתר, קישר בין הלחץ שהפעילו, לדבריו, בני הזוג אלוביץ' לשינוי הסיקור לבין הנושאים הרגולטוריים שהיו קשורים לעסקים של אלוביץ'. "סביב הבחירות הלחץ עלינו הפך מאוד אינטנסיבי", העיד ישועה.

"מהצד השני הרגישות של הלחץ של אלוביץ' וגם בהמשך איריס. אלוביץ' אמר 'השבוע נתניהו צריך לחתום לי'. באירועים רגולטוריים לפעמים זה היה משתלב. נאמר במילים ברורות שאם יש עניינים רגולטורים 'זו תקופה רגישה במיוחד'", טען.

מנכ"ל וואלה לשעבר הוסיף כי אף שהאתר הפך בשלב מסוים ל"אתר צייתן" כלשונו, לעתים היה קשה לו ולגורמים נוספים לדעת מראש מה ייחשב בעיני בני הזוג נתניהו סיקור שלילי.
"סף הרגישות היה בלתי ניתן לחיזוי", אמר, "מה שנראה בעיניהם שלילי לא נראה בהכרח שלילי בעיני אחרים. איריס ושאול לפעמים היו אומרים שזה מטורף, אבל אין ברירה".

 

אישומים בשוחד, מרמה והפרת אמונים

כתב האישום נגד נתניהו מתחלק לשלושה תיקים. בחמור שבהם, המכונה 'תיק 4,000', הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יחד עם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', שהחזיקו בקבוצת בזק ובמסגרתה גם באתר החדשות 'וואלה'. לפי כתב האישום, נתניהו קידם במסגרת כהונתו כשר התקשורת אינטרסים שונים של קבוצת בזק, בהם היתר לאיחוד החברות בזק ויס, בתמורה לכאורה לסיקור חיובי שלו ושל בני משפחתו באתר וואלה.

בתיק המכונה 'תיק 2,000' מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים יחד עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. לפי כתב האישום, השניים קיימו סדרת פגישות בשנת 2014 במהלכן הציע מוזס לנתניהו שוחד בדמות סיקור חיובי בידיעות אחרונות, בתמורה לכך שנתניהו יקדם את חקיקת 'חוק ישראל היום' שיאסור על הפצת עיתונים בחינם, שהעברתו היתה פוגעת כלכלית במתחרה המרכזי של מוזס. בסופו של דבר ה'עיסקה' לא יצאה לפועל, אך עצם הפגישות והדיון בהצעה זו הוביל להאשמתו של נתניהו במרמה והפרת אמונים, ושל מוזס בשוחד.

בתיק המכונה 'תיק 1,000' מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, בעקבות מערכת היחסים שלו עם אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. לפי כתב האישום, במשך מספר שנים קיבלו נתניהו ורעייתו טובות הנאה שונות ממילצ'ן, שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניה בכמויות גדולות.

למרות זאת, נתניהו פעל במסגרת תפקידיו כראש הממשלה וכשר התקשורת לקידום עניינים שונים הקשורים הקשורים למילצ'ן, ביניהן פעולה מול גורמי ממשל בארה"ב כדי שיקבל אשרת כניסה לארצות הברית, וקידום חוק להארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ'ן.

נתניהו מואשם גם כי בשנת 2014, בהיותו שר התקשורת, הנחה את מנכ"ל המשרד דאז שלמה פילבר לסייע למילצ'ן בעניינים הנוגעים לרגולציה בקשר לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת", על מנת שהשקעה אותה בחן מילצ'ן באותה העת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית.

בתשובתו לכתב האישום נגדו, כפר נתניהו בעברות המיוחסות לו. "כתב האישום, בחלקים עיקריים שבו, מתיימר באורח ראשוני – ובדיעבד – להפליל התנהגויות שלא היה ואין בינן ובין הדין הפלילי דבר", נכתב בתגובה, לצד טענות כי נתניהו לא נחקר על חלק מהאישומים וחלק מהחקירות בוצעו ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה, כנדרש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!