דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

פרופ' רן ניר פז: "איפה שאפשר להכניס 2,000 איש לקניון סגור, אפשר גם להכניס 30 תלמידים לתוך כיתה"

ניר פז, מומחה למחלות זיהומיות בהדסה, מציע להרחיב את פעילות מערכת החינוך, אך מציע להשאיר את חובת חבישת המסכה בשלב זה | "השיקולים בביטול הגבלות צריכים להיות נזק מול תועלת. צמצום החינוך גורם נזק, חבישת מסכות לא"

פרופ' רן ניר פז (צילום: דוברות הדסה)
פרופ' רן ניר פז (צילום: דוברות הדסה)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אין הגיון אמיתי בלפתוח קניונים ולהשאיר את בתי הספר סגורים. איפה שאפשר להכניס 2000 איש לקניון סגור, אפשר גם להכניס 30 תלמידים לתוך כיתה", אומר ל'דבר פרופ' רן ניר פז, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים הדסה בירושלים. לדבריו, השיקולים בהחלטה על הקלות נוספות לאור ירידת התחלואה צריכים להתבסס על בחינת הנזק והתועלת בכל הגבלה. בהתאם לכך, הוא לא היה ממהר לבטל את חובת חבישת המסכות, שאינה גורמת נזק משמעותי, לעומת הנזק שנגרם מצמצום הפעילות של מערכת החינוך.

"ברור לחלוטין שאי חזרה ללימודים מלאים גורם לנזק חינוכי וחברתי משמעותי", אומר ניר פז, "בהינתן שהתחלואה כל כך נמוכה ורוב המורים והמשפחות מחוסנות – בקרב תלמידים מעל גיל 16 כנראה שאין סכנה אמיתית בלימודים שלהם. גם בלימודים של ילדים עד גיל 10 אין נזק אמיתי. אנחנו כבר יודעים את זה, משום שהם למדו כבר כמה חודשים ללא התפרצויות משמעותיות. הלקח שנגזר מזה הוא שעדיף אולי לתת יותר לימודים לילדים בגילאי 11-16, שלומדים רק חלק מהשבוע, משום שהלימודים חשובים מאוד. לימודים יכולים להיות גם בשטח הפתוח ואז אפשר ליהנות מההקלות של האוויר הפתוח".

עם זאת, ניר פז לא מציע לבטל את הלמידה בקבוצות קטנות במערכת החינוך, אלא למצוא את הפתרונות שיאפשרו אותם. "בעיני מדובר ברווחה משנית. אם הרווחנו לימודים בכיתות קטנות, למה לבזבז את זה? יש לי שלושה ילדים במערכת החינוך בירושלים, ובתי הספר שלהם הסתדרו יפה עם הקפסולות בלי להגביל ימי לימוד. הם הלאימו חללים אחרים לכיתות לימוד. צריך לתת לרשויות המקומיות לפתור את הבעיות האלה בעצמן".

לשאלה מה יעשו רשויות מקומיות שחסרים להם משאבים ללמידה בקפסולות לאורך שבוע מלא אמר ניר פז: "אנחנו אומת הסטארט-אפ, צריך למצוא פתרונות לסוגיות האלה. למה לא להשאיר את הלימודים בקבוצות הקטנות? צריך לא ליפול לוויכוחים הפוליטיים. שהרשויות המקומיות ישימו כיתות לימוד בספריית בית הספר, ושיחלקו את אולם הספורט לשניים, ואת שיעורי הספורט שיעשו בחוץ."

"אין נזק אמיתי מחבישת מסכות"

ניר פז סבור שאין צורך לבטל בשלב זה את חבישת המסכות, שכאמור, הנזק ממנה מועט. "אם אנשים ימשיכו ללבוש מסכות, אין בכך נזק אמיתי, חוץ מאולי נזק סביבתי שנגרם מזריקת מסכות ברחוב במקום בפח. ברור שחבישת מסכה בסביבת אנשים אחרים עוזרת במניעת הדבקה. כנראה שלחבישת מסכה באוויר הפתוח ובמרחק יותר משני מטר מאנשים אחרים גם אין תועלת, אבל ברור לכולם שעדיף שנמשיך לחבוש מסכות כשאנחנו בסביבת אנשים אחרים."

על אירועי ספורט ותרבות באצטדיונים פתוחים תחת התו הירוק אומר ניר פז שמדובר בסיכון סביר. "זה מגדיל את הסיכון – לשים אנשים בחלל משותף ל3-4 שעות זה מייצר חשיפה ממושכת וזה יכול להיות בעייתי. אבל אני חושב שזה בסדר בשלב הזה."

ניר פז מדגיש את חשיבות הבדיקות בבתי הספר וקורא להרחיב אותן לכל רחבי הארץ. "אם הייתי מקבל את ההחלטות, הייתי מגביר את הדיגום בבתי הספר ומשחרר את כל ההגבלות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!