דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

ד"ר אלרעי פרייס: "המגפה הולכת ודועכת"

בתדרוך לתקשורת אמרה אלרעי פרייס כי השלב הבא בהקלות במערכת החינוך יהיה ביטול הקפסולות בכיתות ד'-ו', ובכיתות ז' עד י' הביטול יותנה בהפעלת תכנית הבדיקות הקבועות 'מגן חינוך'

ד"ר שרון אלרעי פרייס. (צילום מסך מתוך תדריך לתקשורת של משרד הבריאות)
ד"ר שרון אלרעי פרייס. (צילום מסך מתוך תדריך לתקשורת של משרד הבריאות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:
ראשת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה אתמול (שלישי) לעלייה הקלה במקדם ההדבקה (R) בימים האחרונים, ואמרה כי תחלואת הקורונה עדיין במגמת כללית של ירידה מתמשכת.
לפי נתוני המשרד, בתוך חמישה ימים עלה מקדם ההדבקה מ-0.62 ל-0.78 (המקדם מעריך את מספר האנשים הממוצע שכל חולה מדביק. ערך נמוך מ-1 מבטא מגמת ירידה בתחלואה). בעוד מספר הבדיקות בשבוע שעבר נע בין 30 ל-42 אלף ביום, בשני השבוע התקבלו כ-55 אלף בדיקות.
"מקדם ההדבקה הוא עדיין מתחת ל-0.8 ובוודאי מתחת ל-1", אמרה אלרעי-פרייס, אנחנו עדיין נמצאים במצב שהמגפה הולכת ודועכת. זה נכון שקצב הדעיכה הוא יותר איטי. כל עוד הוא מתחת ל-1 ובוודאי מתחת ל-0.8, אני לא חושבת שיש מקום לדאגה או בהלה".
דעיכת המגפה מורגשת היטב בבתי חולים ברחבי הארץ. השבוע המשיכה מגמת סגירת מחלקות הקורונה והחזרת המאושפזים למחלקות רגילות.
ד"ר אלרעי פרייס התייחסה להקלות הצפויות במערכת החינוך. לדבריה, לאחר ביטול הקפסולות בכיתות ג', המשרד מתכנן לאפשר איחוד קבוצות בצהרונים לכיתות א' עד ג'.
"ייקח כמה ימים לראות אם יש השפעה מבחינת עליית תחלואה בגילים האלה, ואם לא השלב הבא יהיה פתיחת קפסולות של כיתות ד', ה', ו'". היא ציינה כי ביטול הקפסולות בכיתות ג' בלבד מאפשר את הרחבת הלימודים גם בשכבות גיל גבוהות יותר, עקב התפנות של מורים וחדרי כיתות שיכולים לקלוט את התלמידים מספר ימים גדול יותר במהלך השבוע.
בהתייחסות לכיתות ז'-י' אמרה אלרעי פרייס כי המשרד יאפשר ביטול קפסולות בכיתות בהן תפעל תכנית מגן חינוך לבדיקות קורונה קבועות. "בכיתות בהן תהיה הפעלה של מגן חינוך כבר היום יהיה אפשר לפתוח את הקפסולות וללמוד במתכונת הרגילה", אמרה. הפעלת התכנית מותנית בהסכמת 75% מהורי התלמידים. כרגע ההיענות אליה נמוכה והיא כוללת 91 בתי ספר בלבד, יסודיים ועל יסודיים, כאחוז מכלל בתי הספר בארץ.
שינוי מתוכנן נוסף שציינה אלרעי פרייס הוא הורדת רף המחוסנים הנדרש לביטול קפסולות בשכבות י"א י"ב. כיום עומד רף זה על 90%, ובמשרד מתכננים להוריד אותו ל-65%, "כדי שיותר כיתות תוכלנה ללמוד לקראת הבגרויות".
"אנחנו באמת מסתכלים על כל שכבות הגיל ומנסים בצורה זהירה ובצורה אחראית לראות איך אנחנו מאפשרים יותר ויותר לימודים פרונטליים לכל הגילים", אמרה אלרעי פרייס. היא ציינה כי המשרד עדיין שוקל את ביטול החובה לחבוש מסכות באוויר הפתוח.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!