דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בזק עלולה להקנס ב-6.7 מיליון שקלים כי לא סיפקה אינטרנט מהיר כפי שהבטיחה

לפי חקירת הרשות להגנת הצרכן לקוחות ששילמו על חבילת גלישה TOP100 לא קיבלו את מהירות הגלישה המינימלית שהובטחה להם | בזק בתגובה: "הרשות לא תארה עמדת בזק הידועה לה והוציאה הודעת יח"צ חד צדדית"

בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הודיע היום (חמישי) על כוונתה להטיל קנס בסך 6.75 מיליון שקלים על חברת בזק , בטענה שהטעתה את הצרכנים שרכשו את חבילת הגלישה TOP100, ולא קיבלו את מהירות ההורדה המינימלית עליה שילמו והובטחה להם.

בזק מספקת תשתית אינטרנט לגלישה ביתית הפרוסה ברחבי הארץ. את מהירות האינטרנט ניתן לצרוך ע"פ מספר חבילות גלישה, ביניהן חבילת גלישה עם מהירות הורדה מינימלית של 40 מגה ומקסימלית של 100 מגה (חבילת TOP100).

ההצטרפות לשירות, נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן. בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה. במידה וע"פ הבדיקה לא ניתן לספק לכתובת הצרכן את מהירות הגלישה שבחבילת TOP100 מוצעת לצרכן חבילה אחרת.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ניהלה חקירה כנגד החברה בחשד כי החברה מכרה לאלפי צרכנים חבילות גלישה ולא סיפקה לצרכנים בפועל את מהירות הגלישה המובטחת.

מממצאי החקירה עולה, כי אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, ובמסגרת רכישת החבילה הובטחה להם מהירות הורדה מקסימלית של 100 מגה ובכל מקרה לא פחות מ-40 מגה, לא קיבלו אפילו מהירות ההורדה המינימלית.

החוק להגנת הצרכן אוסר על ביצוע דבר העלול להטעות את הצרכן בכל הקשור למהות וסוג השירות. מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה ואת היקף ההפרה שפגעה באלפי צרכנים.  לחברה קיימת זכות לטעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולסכום הקנס.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם. לצרכנים רבים אין את הידע המספיק או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק ובמיוחד כאשר מדובר בהיקף פגיעה רחב של אלפי צרכנים כפי שהיה במקרה זה".

חברת בזק הגיבה לכוונה להטיל קנס: "בזק היא חברת התקשורת היחידה בישראל שמתחייבת על קצב גלישה מינימלי. ככל שהיינו פועלים כמו יתר חברות התקשורת, וקובעים מינימום קצב של 0.01 מגה לשנייה, הרשות להגנת הצרכן לא הייתה עושה דבר. היינו מצפים מהרשות להגנת הצרכן שתפעל הפוך, ותעודד את השקיפות ואת המאמצים האדירים המושקעים על ידי בזק על מנת להבטיח ללקוחותיה קצב גלישה מינימאלי. בתוך כך, בזק הגיבה לטענת הרשות והראתה כי לא ארעה כל הטעיה מצד החברה. חמור שהרשות לא תארה גם את עמדת בזק הידועה לה ובחרה להוציא הודעת יחסי ציבור חד צדדית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!