דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ח"כ עופר כסיף נפגע בעימות עם שוטרים בהפגנה בשכונת שייח ג'ראח

בסרטון מהאירוע נראה אחד השוטרים דוחף את כסיף וחבורת שוטרים מצמידים אותו לקרקע | יו"ר הכנסת יריב לוין ביקר את המשטרה: "התנהגות ברוטלית לא ראויה" | המשטרה: "האירוע יחקר, השוטרים הפעילו כוח סביר"

ח''כ עופר כסיף אחרי התקרית. (צילום: הרשימה המשותפת)
ח''כ עופר כסיף אחרי התקרית. (צילום: הרשימה המשותפת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) נפגע בעימות עם שוטרים בזמן שהפגין היום (שישי) בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. המקרה גרר גינויים גם מצד חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית. המשטרה אמרה שתחקור את האירוע, אבל טוענת כי השוטרים השתמשו ב"כוח סביר" לאחר שהותקפו.

העימות אירע במהלך הפגנות הפגנת הזדהות עם תושבי השכונה הערבים שמוחים נגד ההתיישבות היהודית, וזאת על רקע קניית בתים נוספים בשכונה על ידי יהודים. בסרטון נראה כסיף מתעמת עם אחד השוטים, וזה דוחף אותו ותוקף אותו באגרופים. לאחר מכן שוטרים קופצים על כסיף ומשכיבים אותו לרצפה כדי להשתלט עליו.

"הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים" אמר בגובה לכנסת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין (הליכוד). לוין שידוע כמתנגד חריף לדרכו הפוליטית של כסיף הוסיף: "התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו".

ראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' גינה גם הוא את האירוע: "‏אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מדי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני". סמוטריץ' עצמו נתקל במקרה דומה בזמן שהגיע לשטח האירוע בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל.

הרשימה המשותפת דורשת להשעות לאלתר את השוטרים  ולפתוח בחקירה מיד.
"סיעת הרשימה המשותפת מגנה בחריפות את התקיפה האלימה והברוטאלית של שוטרים נגד ח"כ עופר כסיף. התפרצות השוטרים מזעזעת כנגד כל אזרח ומפגין וכך כנגד ח"כ עופר כסיף שהצטרף למחאתם של פלסטינים וישראלים בשל נישול תושבי השכונה הפלסטינים מבתיהם לטובת מתנחלים. אין זו הפעם הראשונה ששוטרים תוקפים ח"כ, אבל הפעם התמונות קשות ומזעזעות. מדובר בעבירה על החוק ע׳י השוטרים.

"האחריות על התקיפה האלימה היא לא רק על השוטרים האלימים אלא על הרוח הנושבת מלמעלה למטה נגד אזרחים ומפגינים ונגד חכים המבצעים את תפקידם הציבורי .יש מקום להקמת ועדת חקירה לבדיקת אלימות המשטרה בשנים האחרונות ולהשעות מיד את השוטרים התוקפים היום .הרשימה המשותפת תמשיך לעמוד לצד תושבי שייך ג'ראח".

במשטרה טוענים מנגד כי מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך מחאה שנערכה בשכונת שייח ג'ראח ולאחר שמשתתפיה החלו להפר סדר במקום ולא נשמעו להנחיית המשטרה ניתנה הוראה על פיזורה.

"המפגינים במקום המשיכו בהפרת הסדר, במהלכה אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו" נמסר מהמשטרה. "השוטרים נאלצו להשתמש בכח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום. מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי".

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק. ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הורה על תחקור האירוע."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!