דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות ה-73

למען הלומי קרב ובעלי החיים: רמת גן ביטלה את הזיקוקים ביום העצמאות

כ-89% מתוך 2,340 משתתפי סקר בדף הפייסבוק של ראש העירייה תמכו בהחלטה | המתנגדים: "פייסבוק הוא לא כלי לקבלת החלטות שמייצגות כהלכה את מגוון אוכלוסיית העיר"

זיקוקים בערב יום העצמאות (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש90)
זיקוקים בערב יום העצמאות (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע כי גם השנה לא יתקיימו בעיר מופעי זיקוקים בערב יום העצמאות, זאת בעקבות סקר אינטרנטי שערכה העירייה בנושא. כ-89% ממשתתפי הסקר, שנערך בדף הפייסבוק של שאמה הכהן תמכו בביטול מופעי הזיקוקים. הנימוקים המרכזיים נגד המופעים היו הצפת פוסט-טראומה בקרב הלומי קרב החיים בעיר, וכן הבהלה שהזיקוקים גורמים לכלבים ולבעלי חיים אחרים.

את הסקר פרסם שאמה הכהן ביום שלישי בשבוע שעבר כפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. ראש העירייה ציין כי גורמי המקצוע המליצו בפניו לשלב השנה מופעי זיקוקים ביום העצמאות, בשל מתווה הקורונה לחג שמגביל מאוד פעילויות אחרות. בשנה שעברה העירייה נמנעה מהם בשל המגפה. ההחלטה התקבלה יום לאחר פרסום הסקר, בו הצביעו 2,430 איש.

2,430 הצביעו והביעו עמדה בשאלה האם לקיים 4 מופעי זיקוקים ביום העצמאות כפי שהמליצו אנשי המקצוע בפני בניגוד למדיניות…

Posted by ‎כרמל שאמה הכהן‎ on Tuesday, April 6, 2021

"בתור הלום קרב מהשירות הצבאי, הזיקוקים האלו הם סיוט לא נורמלי בשבילי. אשמח לוותר על זה בכל שנה. תודה רבה על הסקר הזה", כתב בתגובה תושב העיר.

תושבת נוספת ציינה כי היא מתגוררת בקרבת אחד ממוקדי השיגור של הזיקוקים. "הכלבה שלי שבוע אחרי הזיקוקים לא אוכלת ובקושי שותה", כתבה, "זה פשוט סיוט, בבקשה תעשו בלי".

אחד המגיבים הציע להחליף את מופע הזיקוקים במופעים פחות רועשים, כמו מופע אורות לייזר או מופע רחפנים. מגיבים רבים ציינו כי הזיקוקים יקרים מאוד ומבזבזים את כספי העירייה. חלקם הציעו להשתמש בכסף שיחסך מביטול מופע הזיקוקים לטובת סיוע לחיילים בודדים או לניצולי שואה.

עם זאת, היו גם כאלה שהתאכזבו מההחלטה לבטל את הזיקוקים. "זיקוקים הינם אחד הסממנים המרכזיים והמרגשים של היום הזה", כתבה אחת מתושבות העיר, "עם כל הכבוד, הרבה אנשים רוצים לראות את הזיקוקים ולא את האמנים".

מגיב אחר טען כי סקר בפייסבוק הוא לא הכלי הנכון לקבלת החלטות. "2,430 מתוך כמה תושבים שיש בעיר? למעלה מ150,000", כתב, "פייסבוק זה לא כלי לקבלת החלטות שבאמת מייצגות כהלכה את מגוון אוכלוסיית העיר…  ומודה, אוהב זיקוקים, ומבחינת מידתיות, פעם בשנה לא יזיק לשמוח מהם, גם עם יש להם תופעות לוואי. עבורי הם הרבה יותר מוצלחים, ועם הרבה פחות תופעות לוואי, מבמות האומנים שנהוגים באותו ערב (והרעש מהם לא מטריד?), מסיבות מימונה מחרישות אוזניים על גגות עד אמצע הלילה, ולא חסרות עוד דוגמאות. אז או שנפסיק הכל, או שכל פעם מישהו אחר יסבול בשקט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!