דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד אחד בשבוע

ועד אחד בשבוע: מכללת סמינר הקיבוצים. 8 עוּבדות על המכללה והעובדים, וטיפ

בשני קמפוסים, אחד בצפון תל אביב והשני בדרומה עובדים 150 אנשי המנהל של המכללה. בליבה של העיר הם אוהבים לראות ירוק בעיניים ומטפחים את הגינה בגאווה

ועד עובדי סמינר הקיבוצים (צילום: יונתן בלום)
ועד עובדי סמינר הקיבוצים (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי סמינר הקיבוצים: מאיר אטיאס, עובד במכללה 7 שנים, סגן מנהל אחזקה וחשמלאי, גזבר הוועד ואחראי על הטיולים; אסתי כבדיאל-סנג, 15 שנים, רפרנטית במחלקת טכנולוגיות ומערכות מידע, יושבת ראש הוועד ועוסקת בליווי הפרט בשימועים וסיוע מול ההנהלה; מירב וילנר, 13 שנים, רכזת אדמיניסטרטיבית במרכז ללימודי תעודה, אחראית על תחום התקשורת בוועד;

  1. סמינר הקיבוצים הוקמה כמכללה לחינוך ב-1939 על ידי התנועות הקיבוציות. כיום המכללה כוללת ארבע פקולטות – חינוך, מדעי הרוח והחברה, מדעים ואומנויות, ובית הספר ללימודים מתקדמים המציע מגוון מסלולים ללימודי תעודה.
  2. ועד סמינר הקיבוצים מאגד כ-150 עובדי המינהל של המכללה שכוללים יועצים אקדמיים, רכזות אקדמיות, מערך אחזקה ותפעול, מערך טכנולוגיה ומחשוב, מזכירות אקדמית, מזכירות הוראה, עובדי מערך השיווק ועוד.
  3. למכללה שני קמפוסים – 100 כיתות לימוד בקמפוס במרכזי ברחוב נמיר בתל אביב, ועוד כ-30 כיתות לימוד בקמפוס אומנויות במגדל שלום.
  4. הקמפוס המרכזי ברחוב נמיר הוא קמפוס ירוק ואקולוגי, שמלמד אחריות סביבתית וגם מיישם. בין המדשאות הירוקות שמטפח משה הגנן, ישנם גם מספר עצי פרי – לימון, פיטנגו, תות, שסק וקלמנטינות, וגם גינת ירק של התוכנית לגינון טיפולי שממנה אפשר לקטוף חסה לארוחת הצהריים. מקום המפגש האהוב על הוועד הוא תחת עץ הצאלון בכניסה למכללה, בייחוד כשהוא פורח בשלהבת כתומה-אדומה בחודש יולי.
  5. יושבת ראש הוועד הקודמת, אפרת מימון ז"ל, עבדה שנים ארוכות בהנהלת החשבונות של המכללה. מימון פרשה לאחר שחלתה בסרטן, היא הספיקה להקים עמותה לטובת נשים עם סרטן השד, אך לבסוף הוכרעה על ידי המחלה. חברי הוועד ועובדי המכללה מוקירים ומעריכים את מימון עד היום.
  6. הוועד החליט להוציא את העובדים לטיול גיבוש בארץ או בחו"ל אחת לשנה. ב-2018 טיילו באי קוס שביוון וב-2019 יצאו לבטומי שבגיאורגיה. כל עובד מקבל מתנה מהוועד ליום הולדתו. לפני הקורונה, נהג הוועד לארגן לעובדים 'הפסקה פעילה' אחת בחודש עם פעילות גופנית או יוגה.
  7. בתקופת הקורונה נמנעה המכללה מלפטר עובדים או להוציא עובדים לחל"ת – למעט עובדים ספורים שביקשו זאת. לשם כך הועברו עובדים בין תפקידים על מנת למקסם את מספר העובדים שממשיכים לעבוד.
  8. במהלך תקופת המגיפה, הועד והנהלת המכללה יזמו עבודות תשתית כמו צביעת בנייני הסמינר בתקופה שבה הלימודים נעשו רק מרחוק, והכשרת כל הכיתות ללמידה היברידית לטובת תלמידים שאינם יכולים להשתתף פיזית בשיעור בשל סיבות רפואיות.

טיפ: "לזהות את החוזקה שבכל אחד מחברי הוועד, על מנת ליצור סינרגיה טובה והרמוניה. שלם שעולה על סך כל חלקיו. ליזום הרבה, להיות שותפים למשאבי האנוש בענייני הרווחה, ולחפש בכלל שיתופי פעולה לטובת העובדים".

בימים אלה מנהל הוועד משא ומתן מול ההנהלה לקראת הסכם קיבוצי חדש לעובדי המכללה, שהוא מלווה במזכיר האיגוד המקצועי עמיר שפטל ממרחב תל אביב בראשות גרשון גלמן, אומרי זינגר מאגף הכלכלה בהסתדרות. בין היתר מקווה הוועד להצליח לקדם עובדים בדרגות ולהביא העלאת שכר, בדגש על מקבלי השכר הנמוך במכללה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!