דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארבעה מסלולי תמיכה במעסיקים שיכשירו עובדים ויקלטו אותם לתעסוקה

משרד העבודה קורא למעסיקים להציע הכשרות מקצועיות לתפקידים שנדרשים להם. במסגרת התוכניות שמופעלות בשיתוף ההסתדרות וארגוני המעסיקים, רוצה משרד העבודה לקדם הכשרות שמסתיימות בהשמה

הכשרה מקצועית במכונאות רכב של איגוד המוסכים. (צילום: עמר כהן)
הכשרה מקצועית במכונאות רכב של איגוד המוסכים. (צילום: עמר כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה, ההסתדרות והמגזר העסקי וההסתדרות הודיעו אתמול (ראשון) על תכנית 'זירת המעסיקים', שמאפשרת קליטה של עובדים חדשים וקבלת מימון להכשרתם. המשרד מציע סבסוד ומימון הכשרות לעובדים בארבעה מסלולים.

הכשרה במכללה וחניכה

במסגרת מסלול זה מציע המשרד סבסוד של עד 6,900 שקלים לעובד שיוכשר במכללה וייחנך במקום העבודה. גובה הסבסוד ייקבע לפי המקצוע אליו יוכשר העובד, ובהתאם למקצועות הנחוצים במשק.

המעסיק יידרש להעמיד חונכים במקום העבודה ולהכשירם, וכן לספק לעובדים סדנאות למיומנויות תעסוקה רכות לאורך תקופת ההכשרה. המעסיקים לא מחויבים להמשיך להעסיק את החניך אחרי תקופת ההכשרה, אך לפי משרד העבודה ניסיון העבר בתוכניות מסוג זה מלמדות כי כ-80% מהמעסיקים בוחרים בכל זאת להמשיך ולהעסיקם.

הכשרה תוך כדי עבודה

המשרד מציע מענק בסך 10,000 שקלים עבור כל עובד חדש שיוכשר וייקלט במסגרת מסלול זה. עובדים שייקלטו בשכר גבוה של למעלה מ-8,500 שקלים, למשך חצי שנה, ייזכו את המעסיק במענק נוסף בסך 5,000 שקלים.

עובדים המשתייכים לאוכלוסיות מועדפות כגון יוצאי אתיופיה, חרדים ויוצאים בשאלה, ערבים, בדואים, דרוזים, צ'רקסים, אנשים עם מוגבלות, הורים יחידניים, צעירים בסיכון או אוכלוסיות רווחה, יזכו את המעסיק במענק נוסף בסף 2,000 שקלים.

המעסיק צריך להתחייב להעסיק את העובד לפחות למשך שישה חודשים, בשכר הגבוה לפחות ב-10% משכר המינימום, ולהגדיר להם חונך שיכשיר אותם וישלב אותם מקצועית בעבודה. לא ניתן יהיה לשלב במסלול עובדים שיש להם כבר תעודה מקצועית או ניסיון קודם במקצוע ההכשרה המבוקש, וכן עובדים שכבר הועסקו על ידי המעסיק בעבר בתפקיד זהה.

כיתה במפעל

מסלול זה מתאים לעסקים גדולים ובינוניים, ובמסגרתו המעסיק מקים כיתה במקום העבודה ובה הוא מספק הכשרה מקצועית לאחד המקצועות הנדרשים במשק. לפחות עשרה דורשי עבודה לא מקצועיים צריכים לקחת חלק בהכשרה.

בסיום ההכשרה יקבלו העובדים תעודת השתלמות או תעודה מקצועית, בהתאם לדרישות אגף ההכשרה, והמעסיק מתחייב לקלוט לפחות 60% מהם לעבודה, לתקופה של שישה חודשים לפחות.

משרד העבודה משלם לעסק עבור העלות המלאה של הקורס, בהתאם לתעריפים קבועים מראש. ובנוסף, ישולמו גם מענקים עבור השמת התלמידים במקום עבודה ומענק נוסף על השמת תלמידים המשתייכים לאוכלוסייה מועדפת.

המסלול הירוק

במסגרת זו יכולים מעסיקים לתכנן הכשרה ספציפית וייעודית לצרכיהם, באמצעות אחד ממוסדות ההכשרה המוכרים על ידי משרד העבודה, ולקבל סבסוד מלא (בהתאם לתעריפים קבועים מראש) של דמי ההכשרה של העובדים.

המעסיקים, מצידם, מתחייבים לקלוט את המשתתפים בהכשרה לעבודה למשך 6 חודשים לפחות, ובשכר הגבוה ב-10% לפחות משכר המינימום.

ההליך מאפשר גם ביצוע הכשרה במוסדות הכשרה שאינם מוכרים כיום על ידי המשרד, בהליך הכרה מקוצר. המסלול מתאים למעסיקים בכל הגדלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!