דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

הממשלה אישרה עקרונית: כלל התלמידים יחזרו ללמוד בכיתות מלאות, כל השבוע

מתווה משרד הבריאות כולל תכנית בדיקות נרחבת לתלמידים במקרה של התפרצות תחלואה | ההמלצות לנתב"ג: הגדלת מספר עמדות הבדיקה | גנץ ממשיך לדרוש: תקציב לחיסונים רק לאחר מינוי שר משפטים קבוע

בית ספר יסודי. כל תלמיד יידרש להיבדק פעמיים בשבוע בבדיקת קורונה ביתית (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
בית ספר יסודי. כל תלמיד יידרש להיבדק פעמיים בשבוע בבדיקת קורונה ביתית (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה עקרונית הערב (שני) מתווה חדש של משרד הבריאות לפתיחת כלל הכיתות בכל רחבי הארץ וביטול הלמידה בקפסולות. השרים יצביעו בימים הקרובים על תקנות המתווה. במסגרת המתווה, שייקרא ״מגן חינוך מותאם״, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך במקרי גילוי מוקדם של התפרצויות. לפי הודעת המשרד, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

לפי הודעת משרד הבריאות, "משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה במסגרת 'מגן חינוך מותאם'.

בנוסף צפויים השרים לדון בהארכת תקנות התו הסגול במקומות העבודה, לפיהן שירות המדינה ימשיך להתנהל במתכונת של קפסולות וכל עובד יעבוד מחצית מהשובע מביתו במקומות שהדבר אפשרי. עם זאת, אישור תוספת תקציב בסך 1.4 מיליארד שקלים לרכש חיסונים נוספים עדיין תקוע, עקב המחלוקת בין שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתב"ג: הרחבת עמדות הבדיקה והקמת מתחם ייעודי

בממשלה יוצגו גם ההמלצות של צוות בין משרדי לבחינת הגדלת קיבולת הנוסעים בנתב"ג לאור הנחיות הקורונה. לפי המלצת הצוות, בטווח המידי על משרד הבריאות להכפיל את כמות הדוגמים בשדה התעופה, ולהעמיד לפחות 24 עמדות בידוק לנגיף הקורונה. כמו כן המליצו חברי הצוות לשנות את כללי 'התו הכחול' לנתב"ג ולקבוע ריחוק חברתי של 1.5 מטר במקום 2, לאור העובדה שזו הפרקטיקה הנהוגה בעולם. בשיחה בין המנכ"לים הוסכם כי משרד הבריאות יבחן להיעתר להמלצה זו. מה שצפוי להביא לגידול של כ-40% בקיבולת הטיסות.

בטווח הבינוני והארוך המליץ הצוות להקים בנתב"ג מתחם ייעודי לצרכים הקשורים לקורונה מחוץ לטרמינלים. המתחם ישמש לביצוע בדיקות PCR ואחרות לאור התפתחות
המגפה והנחיות משרד הבריאות, הנפקת ציוד לפיקוח על ביצוע הבידוד, בדיקת תיירים ואנשי עסקים זרים לכשתותר כניסתם של אלו לארץ וצרכים נוספים. הצוות המליץ להקים את המתחם בתוך שלושה חודשים ומעריך שעלותו תעמוד על 23 מיליון שקלים שהמדינה תעביר לרשות שדות התעופה.

רכש החיסונים עדיין תקוע

עד תחילת הישיבה לא הגיעו גנץ ונתניהו להסכמות בדבר תוספת התקציב לרכש החיסונים הנוספים מפייזר. גנץ מתנה את הבאת הנושא לישיבת הממשלה במינוי שר משפטים קבוע, לאחר שכהונתו כממלא מקום שר המשפטים פקעה בתחילת החודש והמשרד מתפקד ללא שר, מצב בעייתי בתחומים רבים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר הערב בחריפות את גנץ: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל. השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק. הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא הייתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

מלשכתו של גנץ נמסר בתגובה: "הודענו ללשכת ראש הממשלה, כי לאחר שיחות מקצועיות עם משרדי האוצר והבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע. כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים, מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של "חזרה לסגרים" לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שילך הביתה."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!