דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

משטרת מינסוטה: צעיר שחור נורה על ידי שוטרת שהתכוונה להשתמש באקדח טייזר

דונטה רייט, בן 20, נורה ביום ראשון בזמן ששוטרים ניסו לעצור אותו | מהומות התפתחו בעקבות האירוע, מושל מינסוטה הטיל עוצר לילי על המדינה

הפגנה במינסוטה בעקבות הריגת דנטה רייט, בן ה-20, על ידי שוטרת (צילום: REUTERS/Leah Millis)
הפגנה במינסוטה בעקבות הריגת דנטה רייט, בן ה-20, על ידי שוטרת (צילום: REUTERS/Leah Millis)

השוטרת שירתה למוות בדונטה רייט, צעיר שחור בן 20 בעיר ברוקלין סנטר במינסוטה, התכוונה להשתמש באקדח טייזר אך התבלבלה, כך אמר אתמול (שני) מפקד המשטרה המקומי. אחרי מספר הפגנות שהתעוררו בעיר, 16 ק"מ בלבד מהמקום שבו נהרג ג'ורג' פלויד, הודיעה המדינה על עוצר בעיר ובסביבותיה בין 19:00 ל-06:00. רייט נורה למוות כשהשוטרים ניסו לעצור אותו בשל צו מעצר שהיה תלוי נגדו.

זמן קצר אחרי הירי החלו להתאסף מפגינים בעיר, חלקם קפצו על ניידות משטרה. מחאה התעוררה גם מחוץ למפקדת המשטרה בברוקלין סנטר, חלק זרקו לעבר הבניין אבנים וחפצים אחרים. לדברי הרשויות, מפגינים פרצו לכ-20 בתי עסק במרכז קניות מקומי.

הפגנה במינסוטה בעקבות הריגת דנטה רייט, בן ה-20, על ידי שוטרת (צילום: REUTERS/Leah Millis)
הפגנה במינסוטה בעקבות הריגת דנטה רייט, בן ה-20, על ידי שוטרת (צילום: REUTERS/Leah Millis)

בשעות אחר הצהריים אתמול החלו מפגינים להתאסף שוב סביב בניין המשטרה, עד שעות הערב היו במקום מאות בני אדם, למרות העוצר שהטיל מושל מינסוטה. כשעה וחצי אחרי כניסת העוצר לתוקף, החלה המשטרה לירות לעברם רימוני הלם וגז מדמיע. מספר מפגינים הרימו את מיכלי הגז ומדמיע וזרקו אותם בחזרה לעבר השוטרים, אחרים ירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה. שורת שוטרים עם אלות ומגנים החלה להדוף את המפגינים הרחק מהבניין. השעה 22:00 נותרו במקום כמה עשרות מוחים בלבד.

מפקד משטרת ברוקלין סנטר, טים גאנון, תיאר את הירי הקטלני ביום ראשון כ"תאונה". בתיעוד ממצלמת הגוף של השוטרת היורה, שהציגה המשטרה במסיבת עיתונאים, היא נשמעת צועקת "אני הולכת להשתמש באקדח טייזר עליך! אני הולכת להשתמש באקדח טייזר עליך! טייזר! טייזר! טייזר!". אחרי שרייט הצליח להשתחרר מאחיזת השוטרים ולהיכנס בחזרה למכונית שלו, השוטרת שולפת את האקח שלה ויורה לעברו כדור אחד. בזמן שרייט הפצוע נמלט מהמקום, השוטרת אומרת: "הולי שיט, יריתי בו".

"אחרי שראיתי את הסרטון והקשבתי לפקודות של השוטרת, אני מאמין שהיא רצתה להשתמש בטייזר אבל במקום ירתה במר רייט עם כדור בודד", אמר גאנון. בנתיחה שלאחר המוות נמצא כי רייט נהרג מכדור בודד לחזה.

ראש עירית ברוקלין סנטר, מייק אליוט, אמר שהוא רוצה שהשוטרת תפוטר. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו טעויות שעולות בחיי אדם", טען, "אנחנו הולכים לעשות את כל מה שאפשר כדי שהצדק ייעשה".

מאוחר יותר הודיע אליוט שמועצת העיר אישרה למשרדו לקבל "סמכות פיקודית" על משטרת ברוקלין סנטר. עוד הודיע כי מנכ"ל העירייה פוטר וסגנו ימלא את מקומו. הסיבה לפיטורי מנכ"ל העירייה עדיין לא ברורים, אך כחלק מתפקידיו הוא אחראי על המשטרה המקומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!