סימנים של אופטימיות: מדד אמון הצרכנים עלה בחודש מרץ והוא עומד על 7%-, עליה של 5 נקודות אחוז מפברואר. השינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עלה לערך חיובי של 9%, לאחר שבחודש פברואר עמד על 6%-. חודש מרץ התאפיין ביציאה מהסגר וירידה משמעותית בתחלואה בעקבות החיסונים.
מדד אמון הצרכנים מתבסס על שאלונים בהם מתבקשים העונים לדרג את הציפיות שלהם לשנה הקרובה, ולהעריך את מצבם בשנה האחרונה. הטווח בו נע המדד הוא בין 100 ל-100-, כשהמספר 0 מסמן ציפייה כי לא יהיה שינוי כלל. הסקר נערך לאורך השנה כולה אצל סה"כ כמעט 9,000 משתתפים, ויש בו 4 מרכיבים: ציפיות לעתיד כלכלת המדינה, ציפיות לעתיד ממשק הבית, הערכת מצב משק הבית בשנה האחרונה, וכוונה לבצע רכישות גדולות השנה.
חל שיפור ניכר במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, והוא עלה לערך חיובי של 9%, מערך של 6%- בפברואר. זוהי הפעם הראשונה, מאז ראשית הסקר במרץ 2011, שמאזן זה חיובי והדבר מצביע על אופטימיות זהירה של הפרטים בנוגע למצב הכלכלי במדינה בעתיד הקרוב.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 10% (בפברואר 5%); הערכים החיוביים של מאזן זה מאז נובמבר 2020 (3%), לאחר שבחודשים רבים מאז תחילת המשבר המאזן היה שלילי, מעידים על אופטימיות זהירה של הפרטים.
המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 24%-, בדומה לפברואר; המאזן נמצא במגמת שיפור מאז חודש אוקטובר שבו עמד על 45%-.
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 24%- (בפברואר 23%-).