דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות תשפ"א

"זו העת לאחות את הקרעים": חגיגות יום העצמאות נפתחו בטקס הדלקת המשואות

הטקס נערך בסימן "אחווה ישראלית", וכלל שירה המונית בהשתתפות 300 אנשי רפואה | שירה איסקוב ועדי גוזי השיאו משואה משותפת: "לכבודן של הנשים הזקוקות לעזרה והנשים בכלל"

  • הטקס נערך בסימן "אחווה ישראלית", וכלל שירה המונית בהשתתפות 300 אנשי רפואה | שירה איסקוב ועדי גוזי השיאו משואה משותפת: "לכבודן של הנשים הזקוקות לעזרה והנשים בכלל"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אירועי יום העצמאות ה-73 נפתחו הערב (רביעי) בהר הרצל בירושלים. הטקס המסורתי נערך השנה בסימן "אחווה ישראלית". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "מיליוני החיסונים איפשרו לנו לצאת ראשונים מהקורונה. הפכנו את ישראל לאגדה". יו"ר הכנסת, יריב לוין, השיא משואה, ואמר: "זו העת לאחות את הקרעים".

הזמר, שלומי שבת, השיא משואה ושר את שירו "בגלל הרוח". שירה איסקוב ועדי גוזי השיאו משואה משותפת: "לכבודן של הנשים הזקוקות לעזרה והנשים בכלל. לכבוד הרבים והטובים שמקדישים את חייהם למאבק באלימות בכלל ובאלימות נגד נשים בפרט".

שירה איסאקוב ועדי גוזי משיאות משואה משותפת: "לכבודן של הנשים הזקוקות לעזרה והנשים בכלל" (צילום מסך)
שירה איסאקוב ועדי גוזי משיאות משואה משותפת: "לכבודן של הנשים הזקוקות לעזרה והנשים בכלל" (צילום מסך)

איסקוב וגוזי הוסיפו: "לכבוד הנשים שקמות מן השאול; ובפנים גלויות, אמיצות ויפות מזכירות לנו עוד כמה יש לנו לתקן. לכבודן ולזכרן של כל הנשים שלא זכו שזעקתן תישמע; לכבוד כל מי שזקוקה ממש עכשיו לביטחון, לתקווה, לאהבה ולכוח לצאת החוצה. זה קשה וזה מפחיד, אבל זה אפשרי, וזה כל כך שווה את זה – ולתפארת מדינת ישראל".

עידן רייכל ביצע יחד עם יתומי צה"ל את השיר "געגוע". עשרות רופאים מקופות החולים ובתי החולים ברחבי הארץ, השתתפו במופע שירה המוני. הזמרת נרקיס ביצעה את השיר "אדרבה" שמבוסס על תפילתו של רבי אלימלך מליז'נסק – ועברי לידר ביצע עיבוד מיוחד לשיר "תן לזמן ללכת". אילנית ומרגלית צנעני בצעו דואט של השירים "אהבה היא שיר לשניים" ו"עוד יהיה לי" וליאור נרקיס חתם את הדלקת המשואות בשירה משותפת עם הלהקות הצבאיות.

14 מדליקי המשואות: שירה איסקוב, עדי גוזי, הרב איתן שנרב, יעיש גיאת, אייבי מוזס, גבריאלה שטריגלר לו, עפרי בוטבול, ד"ר דרור דיקר, מאהר איברהים , שלומי שבת, ציפי הרפנס ורס"ן מאור כהן.

צוותי הרפואה שרים בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל (צילום מסך)
צוותי הרפואה שרים בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל (צילום מסך)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך בסרטון שהוקלט מראש. הוא אמר: "מיליוני החיסונים אפשרו לנו לצאת ראשונים מהקורונה. הפכנו את ישראל לאגדה". נתניהו הוסיף: "פעם נוספת גילינו עד כמה חזק העם שלנו ואיך ברגע האמת כולנו מתגייסים כאיש אחד לשמור על החיים ולחזור לחיים. וחזרנו בענק. יצאנו ממגפה לגאולה. מהסגרים – למסעדות. עשינו זאת בזכות הצוותים הרפואיים שלנו והמתנדבים, עשינו זאת בזכות הנכדות והנכדים שהתגעגעו לסבא וסבתא – וסבא וסבתא שהביאו את אהבתם לזום".

"השנה גילינו שוב את כוחו של העם הנפלא שלנו, האמונה, החיים. השנה מימשנו את דבריו של הרצל: אם תרצו – אין זו אגדה. רצינו והפכנו את ישראל לאגדה. אנחנו שומרים על ביטחוננו מול זירה שממשיכה לאתגר אותנו בזכות החיילות והחיילים שלנו. אנחנו מצדיעים להם באהבה ובהערכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עוד אמר ראש הממשלה: "לאמונה שלנו יש דרך, והתקווה שלנו יש שם – מדינת ישראל. החלום שהתגשם. אז בואו נרים יחד לחיי העם הזה וכמה שטוב שהוא כזה, דתיים וחילונים, יהודים וערבים. יחד חלמנו, יחד הגשמנו ויחד ניצחנו. חג עצמאות שמח, מדינת ישראל".

יו"ר הכנסת: "החג הזה הוא החג של כלל אזרחי ישראל"

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בטקס: "אנחנו מסתכלים הערב בגאווה גדולה על האומה שייסדנו. אנחנו מעצמה טכנולוגית; מובילים בפיתוח החקלאי, והאוכל – אין כמו האוכל שלנו. ב-73 שנים בנינו ביחד ובהצלחה גדולה את המדינה המדהימה הזו. אנו מגשימים במסירות נפש את החזון הציוני הגדול. עמנו העתיק, עם ישראל, חי וקיים. נכון, לא הכול מושלם. יש בינינו מחלוקות, יש מי שזקוקים לעזרה שלא תמיד מגיעה, יש עוד מה לתקן והרבה מה לעשות. אך גם כיום העולם כולו מסתכל עלינו בהערכה גדולה. רבים בעולם היו רוצים להיות במקום שאנחנו נמצאים בו. הם יודעים – וגם לנו מותר לעצמנו, בחיוך ובגאווה: אשרינו שזכינו להיות אזרחי מדינת ישראל".

לוין פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושיבח אותו על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות, בחריין, סודן וחידוש היחסים עם מרוקו. בהמשך דבריו התייחס גם לצורך באחדות בעם: "השלום הוא לא רק שלום שנעשה עם אויבים. הוא קודם כל שלום מבית. עברנו ארבע מערכות בחירות קשות. תקופה ארוכה של חוסר יציבות, של חוסר ודאות, שפוגעת בסופו של דבר בכולנו. זו העת לאחות את הקרעים. גם כשדעותינו מנוגדות, אנו עדיין שני צדדים של אותו המטבע. עם אחד. יום העצמאות הזה הוא הרגע הנכון להעדיף את המחבר בינינו, את המשותף. והחג הזה הוא החג של כלל אזרחי ישראל. יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים, צ'רקסים. החג של כולנו."

לוין פנה גם לציבור הערבי ואמר: "אני מבקש להפנות מכאן ברכה מיוחדת לאזרחי ישראל דוברי הערבית. נחגוג היום ביחד ונמשיך ביחד כדי לבנות חברה שדואגת לכל אחד בכל מקום כל הזמן." ,את המילים האלה אמר לוין גם בשפה הערבית.

לוין שיבח את הצוותים הרפואיים: "השנה הוכחנו שאנחנו יודעים לעמוד ביחד. עמדנו ביחד אל מול מגפת הקורונה שפגעה בעולם כולו. כאבנו ביחד עם המשפחות אשר המשפחה גבתה את חיי יקיריהן. המאבק במגפה חשף את הערבות ההדדית בינינו. הוא חשף גם את עוצמתה של מערכת הבריאות שלנו. בחזית המאבק ניצבו הצוותים הרפואיים אשר פעלו בהקרבה ובנחישות מעוררי התפעלות. בזכותכם רופאות ורופאים, בזכותכם אחיות ואחים, בזכות המתנדבים בשירותי הרפואה וההצלה, בזכותכם ניצלו רבים כל כך. כל הכבוד לכם."

יו"ר הכנסת יריב לוין בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר הכנסת יריב לוין בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר בנאום שהוקלט מראש: "כמו יהודים אחרים בכל העולם, אני גאה מאוד בישראל. גאה בעובדה שישראל קיימת עבור יהודים באשר הם, עבורנו ועבור ילדינו. גאה בהישגיה של ישראל במדע, בטכנולוגיה, בחדשנות ובתחומים רבים נוספים".

לדברי בורלה, "השנה השותפות בין פייזר לישראל הובילה לפריצת דרך נוספת – יחד אנחנו מוכיחים שבאמצעות חיסונים המוניים נוכל למגר את מגפת הקורונה ולהציל חיים". מנכ"ל פייזר הוסיף: "אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכל עמיתיה הישראלים של פייזר. הוכחנו שאפשר לחזור לשגרת חיים נורמלית, וזה משהו שהעולם כולו יכול בהחלט לחגוג. חג עצמאות שמח".

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה (צילום: AP Photo/Pablo Martine)
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה (צילום: AP Photo/Pablo Martine)

חגיגות יום העצמאות בערים ברחבי הארץ יחלו בשעה 21:00. האירועים יתקיימו השנה במתכונת מגוונת, בכפוף להגבלות הקורונה. אחרי שבשנה שעברה ביום העצמאות חל סגר, הפעם התנועה ברחבי הארץ חופשית, אך מספר המשתתפים באירועים גדולים מוגבל והם כפופים לתו הירוק.

בערים רבות יתקיימו מופעים מרכזיים במתחמים סגורים,  בהרשמה מראש ולמחזיקי התו הירוק. בחלק מהמקומות תתאפשר השתתפות של ילדים באמצעות בדיקות מהירות. בחלק מהערים לא ייערכו מופעים מרכזיים, והחגיגות יתבטאו במופעי רחוב ומשאיות שמחה.

אירועי יום העצמאות יימשכו מחר במשדר 'כל ישראל מירושלים' וטקס מצטייני הנשיא, שייערך בבית הנשיא בשעה 9:30. מטס חיל האוויר יתקיים בין השעות 10:30-13:00, ויחלוף מעל עשרות ערים ונקודות מרכזיות בארץ. כמו כן, יתקיים מטס הצדעה מעל בית הנשיא בשעה 08:45.

מטוסי חיל האוויר לקראת יום העצמאות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מטוסי חיל האוויר לקראת יום העצמאות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

למסלול המטס המלא הקישו כאן. המטס באמצעות אפליקציית המטס, בה ניתן יהיה לעקוב אחר מיקום ושעות מטס ההצדעה מעל ערי ישראל ונקודות תצפית בארץ בזמן אמת. טקס חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי ייערך בשעה 11:00 וישודר בערוץ כאן 11 ובדף הפייסבוק של משרד החינוך.

טקס הענקת פרס ישראל ייערך בשעה 18:30 בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב גלנט, יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש העיר ירושלים משה ליאון, חתני וכלות הפרס ובני משפחותיהם. הטקס הוקלט מראש, וישודר בערוץ כאן 11, ערוץ 20, ערוץ הכנסת ובדף הפייסבוק של משרד החינוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!