דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

גנץ יקים ועדה שתוביל רפורמה באגף השיקום, ארגון נכי צה"ל: "צריך צדק ומעשים מידיים"

בראשות הוועדה יעמוד זיו שילון, שנפצע בעזה | בארגון נכי צה"ל דורשים ליישם את מסקנותיה של ועדה שבחנה את פעילות האגף: "גנץ בוחר לעסוק ביחסי ציבור במקום בשיקום נכי צה"ל" | מצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו, מוסיף להיות אנוש

איציק סעידיאן (צילום מסך: מתוך כתבה בחדשות 12)
איציק סעידיאן (צילום מסך: מתוך כתבה בחדשות 12)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (חמישי) שהחליט לקדם רפורמה באגף השיקום במשרד הביטחון, בעקבות האירוע בו הצית עצמו השבוע איציק סעידיאן, נכה צה"ל המתמודד עם הלם קרב, מול משרדי האגף. עם זאת, גנץ הודיע שלשם הרפורמה תוקם ועדה ציבורית שתגבש את מתווה הרפורמה, למרות שרק לאחרונה הגיש צוות בדיקה שמינה מנכ"ל משרד הביטחון את מסקנותיו והמליץ על שינויים מרחיקי לכת בפעילות האגף.

עובדי אגף השיקום והמפגינים עומדים יחד בצפירה. שני משמאל: איתמר גרף, המנהל הזמני של אגף השיקום (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי אגף השיקום והמפגינים עומדים יחד בצפירה. שני משמאל: איתמר גרף, המנהל הזמני של אגף השיקום (צילום: ניצן צבי כהן)

בארגון נכי צה"ל ביקרו בחריפות את ההחלטה להקים ועדה נוספת. בהודעת הארגון נאמר כי "כפי שכבר ברור לכולם – לא צריך עוד ועדה, צריך צדק ומעשים מיידים".

לפי הודעת שר הביטחון, "לאורך החודשים האחרונים, עוד טרם המקרה הטרגי של איציק סעידיאן, קיימנו במשרד הביטחון שורה של פעולות מתוך הבנה כי נדרשת באגף השיקום רפורמה מקיפה. לא רק בתוספת תקציב, אלא גם בהבנה לתחושות הפונים ומה שעובר עליהם."

גנץ הודיע כי את הרפורמה יוביל סרן זיו שילון, שנפצע קשה בלחימה ברצועת עזה ומוביל פרויקטים חברתיים. לפי הודעתו הרפורמה תכלול הקמת ועדה ציבורית בראשות שילון, שתפעל במשותף עם ראש אגף השיקום שימונה בקרוב ועם עובדי האגף "בכדי להביא לשינוי הנדרש במהירות האפשרית".

בארגון נכי צה"ל דרשו מגנץ ליישם את המסקנות של ועדה בראשה עמד האלוף במילואים וחבר הכנסת לשעבר איל בן ראובן, שבחנה את סיוע אגף השיקום לנכי צה"ל, והגישה את מסקנותיה לפני כחודשיים. הוועדה המליצה לערוך רפורמה יסודית בפעילות האגף.

"אנו דורשים מהשר גנץ וממשרד הביטחון להפסיק לבזבז זמן יקר וליישם באופן מיידי את מסקנות דו"ח בן ראובן במלואן, לפני שעוד אסונות יקרו", נאמר בהודעת הארגון, "הדם הבא שישפך עקב מריחת הזמן יהיה על ידיהם של גנץ ומנכ"ל משרדו אמיר אשל. צר לנו שמשרד הבטחון והעומד בראשו, שר הביטחון בני גנץ, בוחרים שוב לעסוק ביחסי ציבור ולא בשיקום נכי צה"ל".

איציק סעידיאן, נכה צה"ל המתמודד עם הלם קרב בעקבות מבצע צוק איתן, הצית עצמו בשלישי, ערב יום הזיכרון, מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, עקב היעדר מענה הולם למצוקתו. בעקבות המקרה עמדו עשרות אנשים מול משרדי האגף בזמן הצפירה ביום הזיכרון שחל ברביעי. המקרה זכה להתייחסות, ישירה או עקיפה, כמעט בכל הנאומים הרשמיים של טקסי יום הזיכרון, של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי.

מצבו של סעידיאן, המאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, מוסיף להיות אנוש. משיבא נמסר כי הוא מורדם ומונשם ועם סכנה מיידית לחייו.

בראשון הקרוב יערוך ארגון נכי צה"ל הפגנה מול הקריה בת"א בדרישה ליישום מסקנות ועדת בן ראובן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!