דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

נתניהו קורא לסער לחזור לליכוד: "תתקבל בזרועות פתוחות, זה לא הזמן להקים ממשלת שמאל"

בליכוד מגבירים את הלחץ על סער, שהתחייב לבוחריו כי לא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו | 300 ראשי רשויות וסניפי הליכוד כתבו לסער: "זה הזמן לחזור הביתה"

בנימין נתניהו (מימין) וגדעון סער. (צילומים: יונתן זינדל/מרים אלטשר/פלאש90)
בנימין נתניהו (מימין) וגדעון סער. (צילומים: יונתן זינדל/מרים אלטשר/פלאש90)
אסף צבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שישי) ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לחבור להקמת ממשלת ימין, על אף שסער התחייב שלא לקחת חלק בממשלה בראשות נתניהו.

נתניהו אמר את הדברים באירוע 'שישישראלי' שארגן סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש (הליכוד) בפארק הלאומי ברמת גן. "אני קורא לבצלאל סמוטריץ, נפתלי בנט וגדעון סער, בואו נשים אל כל השיקולים הצידה ובואו נקים את הממשלה הימנית והלאומית שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה. "

נתניהו פנה לסער ואמר: "הליכוד זה הבית שלך. גדלת בבית הזה. אתה תתקבל כאן בזרועות פתוחות. זה לא הזמן להקים ממשלת שמאל. בוא תצטרף אלינו ונקים יחד ממשלת ימין יציבה כדי להבטיח יחד את עתידנו בארצנו. כולנו מאמינים בזה ונעשה את זה יחד ואת יום העצמאות הבא נחגוג בממשלת ימין יציבה".

במקביל פנו 300 ראשי רשויות מהליכוד וראשי סניפים במפלגה במכתב לסער בו קראו לו להצטרף לממשלת ימין. "זה הזמן לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין יציבה לשנים ארוכות שתשמור על ארץ ישראל מול אתגרים גדולים שעומדים בפנינו". בין החותמים על המכתב ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ראש עיריית רחובות רחמים מלול, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, וראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג.

המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה יפוג בעוד 18 יום, והוא יוכל לבקש מהנשיא ריבלין הארכה של 14 ימים נוספים. הלחץ על מפלגתו של סער לחבור לנתניהו נובע מקושי להקים קואליציה בלעדיו. נתניהו ניסה להוביל קואליציה של הליכוד (30 מנדטים), ש"ס (9 מנדטים), יהדות התורה (7 מנדטים), ומפלגת הציונות הדתית (6 מנדטים), ימינה בראשות בנט (7 מנדטים), ובתמיכה מבחוץ של מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס. נתניהו קיים מספר פגישות מו"מ עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שהוגדרו כחיוביות, אך יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' הודיע שהוא מתנגד להישענות על קולות רע"מ.

בלי תמיכת הציונות הדתית, או תמיכת רע"ם, לא תוכל לקום ממשלה, אלא אם חברי כנסת ממפלגות אחרות יצטרפו לקואליציה של נתניהו.

שבעת המנדטים של 'תקווה חדשה' יכולים להביא את נתניהו לקואליציה של 66 חברי כנסת, ללא רע"ם. אך בשלב זה סער, שהתחייב לפני הבחירות שלא יהיה שותף בממשלה בראשות נתניהו, מסרב להצעה. לפני כשבועיים, ב-4 באפריל, אמר סער כי " "לא נצטרף ולא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו. רוצים ממשלת פיוס שתחבר מחדש בין חלקי העם". ככל הנראה, נתניהו ייאלץ למצוא פתרונות אחרים, או להחזיר לנשיא את המנדט.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!