דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו: גפן פרימו זכתה במדליית הארד באליפות אירופה

פרימו גברה על אוולין צ'ופ בקרב על המדליה, מתן קוקלייב הפתיע כשעלה לחצי הגמר וסיים במקום החמישי | תמנע נלסון לוי, גילי כהן ושירה ראשוני סיימו במקום השביעי

גפן פרימו עם מדליית הארד באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גפן פרימו עם מדליית הארד באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גפן פרימו זכתה הערב (שישי) במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו, הנערכת בליסבון. מתן קוקלייב הצעיר (20) הפתיע כשעלה לחצי גמר, אך סיים במקום החמישי. תמנע נלסון לוי, גילי כהן ושירה ראשוני סיימו סיימו במקום השביעי. אליפות אירופה תמשיך מחר ותסתיים ביום ראשון.

גפן פרימו (עד 52 ק"ג) החלה את התחרות עם ניצחון בגולדן סקור מול הספרדייה לופז שריף שספגה 3 עונשים וברבע הגמר ניצחה את חברת הנבחרת גילי כהן, שסיימה שביעית. בחצי הגמר הפסידה בגולדן סקור לאודט גיאופרידה מאיטליה ובקרב על הארד תתמודד מול אוולין צ׳ופ משוויץ. בקרב על הארד ניצחה פרימו את אוולין צ'ופ השוויצרית באיפון. זו מדליה שנייה של פרימו בטורניר היבשתי, הפעם הראשונה הייתה לפני שלוש שנים, כשהאליפות נערכה בישראל.

גפן פרימו בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 23 לינואר 2020 (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)
גפן פרימו בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 23 לינואר 2020 (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו)

מתן קוקולייב (עד 60 ק״ג) החל את התחרות עם ניצחון באיפון מול הגאורגי טימור נוזדזה, המשיך ברבע הגמר עם ניצחון נוסף באיפון נגד האיטלקי אנג׳לו פנטנו ובחצי הגמר הפסיד לפרנסיסקו גריגוס מספרד. קוקולייב יתמודד על הארד מול הרוסי יאגו אבולדזה. בקרב על המדליה הפסיד קוקלייב אחרי דקה ו-14 שניות וסיים במקום החמישי והמכובד מאוד.

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק״ג) החלה עם ניצחון באיפון מול יובנה רוג׳יק מסרביה, אך ברבע הגמר הפסידה לסלובנית קאיה קייזר בגולדן סקור. בבית הנחומים הפסידה לאטרי ליפרטליאני מגאורגיה וסיימה במקום השביעי.

שירה ראשוני (עד 48 ק״ג) ניצחה באיפון את מרטינז אבלנדה מספרד, ברבע הגמר הפסידה לדיסטריה קרסניקי מקוסובו ובבית הנחומים הפסידה למלני קלמנט מצרפת לאחר שספגה 3 עונשים וסיימה גם היא במקום השביעי. עמית בובוביץ׳ (עד 60 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: ״גפן עברה יום קרבות ארוך ומתיש, והוכיחה נחישות ורצון בלתי נגמר לנצח. גפן עברה תקופה לא פשוטה בכלל לאחר שחלתה בקורונה עוד בחודש נובמבר, בצורה שפגעה מאוד ביכולת שלה להתאמן ולהתחרות, ועד היום לא חזרה לתפקוד מלא. מדליה שניה של גפן באליפויות אירופה לבוגרות, זה הישג אדיר".

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג׳ה: ״מתן קוקלייב הוא בחור בן 20 בתחילת דרכו, שדורג 7 בגראנד סלאם תל אביב. כאן בתחרות הצליח להגיע לחצי גמר והתמודד מול ספורטאים בטופ העולמי ובהחלט הרשים ביכולות שלו. מקום חמישי באליפות אירופה כמה חודשים לפני האולימפיאדה זה הישג גדול. מתן נכנס לסגל ארד ויתחיל לקבל מלגה חודשית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!