דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

התכנית שתובא לממשלה לטיפול בנכי צה"ל: ביטול מבחן ההכנסה ותכנית לאומית לפוסט טראומה

שר הביטחון גנץ הציג שורת צעדים וביניהם בחינת הקשר עם אגף השיקום ברוח ההמלצות של ועדת בן ראובן | נתניהו התחייב להעביר החלטת ממשלה בנושא בתוך שבועיים

הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון (צילום: טל כרמון)
הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון בני גנץ פרסם היום (ראשון) את המתווה לרפורמה באגף השיקום במשרד הביטחון, שתעלה לאישור בישיבת הממשלה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התחייב היום להעביר החלטת ממשלה בנושא האגף בתוך שבועיים.

התכנית של משרד הביטחון כוללת בין היתר הקמת צוות פעולה ליישום מהיר של עיקרי המלצות דו"ח האלוף במיל' איל בן ראובן, שהמליץ על רפורמה באגף השיקום. גנץ הודיע בסוף השבוע שבראש הצוות יעמוד סרן זיו שילון, נכה צה"ל שנפצע בעזה.

עוד כוללת התכנית פרסום תזכיר חוק עדכני המעגן את כלל ההטבות הקיימות והטבות נוספות לנכי צה"ל כפי שייקבעו במסגרת יישום המלצות בן ראובן, וביטול מבחן ההכנסה, שכיום הוא תנאי לקבלת חלק מההטבות לנכי צה"ל. במקביל להליך החקיקה, יבקש משרד הביטחון לבטל את החלטת הממשלה שקבעה שאיש קבע שנפצע שלא במסגרת תעסוקה מבצעית יוכר כנפגע תאונת עבודה ולא כנכה צה"ל.

שר הביטחון בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הביטחון בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בנוסף דורש גנץ להעביר מיידית 30 מיליון שקלים לבתי הלוחם של ארגון נכי צה"ל שנפגעו עקב משבר הקורונה, 20 מיליון שקלים מתקציב משרד האוצר ו-10 מיליון שקלים מתקציב משרד הביטחון. במקביל, משרד הביטחון יפעל באופן מידי לקידום תזכיר חוק ממשלתי המעגן את מעמדם של בתי הלוחם, בכפוף להעמדת המשאבים הנדרשים על ידי משרד האוצר, וזאת לצורך הבטחת עתידם של הבתים השיקומיים של נכי צה"ל.

מרכיב נוסף בתכנית שהגיש משרד הביטחון הוא בחינת תהליך ההכרה בנכי צה"ל, והמלצה על צעדים אופרטיביים מידיים לפישוט ההליכים וקיצור משך הזמן לקביעת הנכות והזכויות. בנוסף מציע משרד הביטחון לבטל את מבחן ההכנסה, תוך יישום עקרונות הרפורמה בתגמולי המחייה לפי מודל שהציע תא"ל במיל' ראם עמינח, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, ובתיאום עם ארגון נכי צה"ל.

גנץ ביקש להעלות לאישור הממשלה גם קידום תכנית לאומית מקיפה לטיפול מיטבי בנפגעי פוסט טראומה, בשיתוף עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, והקמת מועצה לאומית לטיפול בנפגעי פוסט טראומה.

התכנית פורסמה בעקבות המקרה של יעקב סעידיאן, שהצית את עצמו במחאה על חוסר הטיפול של אגף השיקום בו, והמחאה שהתעוררה בעקבות המקרה. הבוקר (ראשון) הפגינו מאות נכי צה"ל מול הקריה, וחסמו את נתיבי איילון במשך שעות ארוכות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום במפגש עם הנהגת ארגון נכי צה"ל: ""מצוקתם של נכי ופצועי צה״ל היא אמיתית, כבר הרבה שנים שלא עדכנו את ההסדרים ביניהם, דרושה גם עזרה ראשונה וגם רפורמה מקיפה. קיבלתי את המכתב ששלחתם לשר הביטחון, בעקבות כך תיאמתי איתו שאנחנו נביא גם עזרה ראשונה וגם רפורמה כוללת לטיפול בפצועים, נכים והלומי הקרב. נעשה זאת תוך שבועיים בממשלה. זו ההצעה ואני חושב שהיא חשובה מאוד, מתקנת עוול נורא ומטפלת במצוקה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!