דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל: 12 הקבוצות הבכירות באירופה הודיעו על הקמת "הסופר ליג"

המיזם שקורא תיגר על ליגת האלופות של אופ"א, עשוי להיפתח כבר בחודש אוגוסט הקרוב | נשיא אופ"א איים: "שחקנים שישחקו בליגה הסגורה לא יוכלו לקחת חלק במונדיאל וביורו"

ליאו מסי וברצלונה משחקים נגד כריסטיאנו רונאלדו ויובנטוס בליגת האלופות (צילום: REUTERS/Albert Gea)
ליאו מסי וברצלונה משחקים נגד כריסטיאנו רונאלדו ויובנטוס בליגת האלופות (צילום: REUTERS/Albert Gea)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

12 מועדוני הכדורגל הגדולים באירופה הודיעו הלילה (בין ראשון לשני) על הקמתה של ליגה חדשה, ה"סופר ליג". המועדונים שנכנסו ליוזמה, הקוראת תיגר על ליגת האלופות של אופ"א: ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, מילאן, יובנטוס, אינטר, ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם.

על פי ההודעה הרשמית שפרסמו הקבוצות, בליגה ישתתפו 20 קבוצות בסך הכל – 15 קבועות (12 המייסדות, ועוד שלוש נוספות שתצטרפנה בהמשך) ועוד 5 שיזומנו על בסיס ההישגים בשנה החולפת.

מי שיעמוד בראש הגוף החדש יהיה נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, שאמר: "נעזור לכדורגל, בכל הרמות, לחזור אל מקומו הטבעי בעולם. כדורגל הוא הספורט הבינלאומי היחיד עם יותר מ-4 מיליארד צופים, וזו האחריות שלנו בתור המועדונים הגדולים, לספק את הרצונות שלהם".

ההודעה על הקמת המפעל מגיעה פחות מיממה לפני שאופ"א אמורה לפרסם את אישור הרפורמה שלה ב-2024. החל מעונת המשחקים הזו, אמורה ליגת האלופות לגדול ל-36 קבוצות ותבוטל שיטת הבתים. בשיטה החדשה של אופ"א כל קבוצה אמורה לשחק 10 משחקים בשלב הראשון לפי המודל השוויצרי. כנראה, שהסדר הזה לא מתאים ל-12 הפורשות, שהחליטו לשבור את הכלים.

מוחמד סלאח מליברפול מול ריאל מדריד, בליגת האלופות (צילום: AP Photo/Jon Super)
מוחמד סלאח מליברפול מול ריאל מדריד, בליגת האלופות (צילום: AP Photo/Jon Super)

"הליגה החדשה מגיעה בזמן בו המגפה העולמית (הקורונה) הדגישה את חוסר היציבות במודל הכלכלי של הכדורגל האירופי. המועדונים המייסדים, במשך שנים, ביקשו לשפר את איכות ועוצמת התחרויות האירופיות, ובאופן פרטני – לייצר טורניר שבו המועדונים והשחקנים הטובים ביותר יתחרו אחד נגד השני על בסיס קבוע", נכתב בהודעה שפרסמו המייסדים.

"המגפה הראתה כי נדרש חזון אסטרטגי וגישה מסחרית, כדי להגדיל את הערך, לטובת ענף הכדורגל כולו. בחודשים האחרונים, היו התייעצויות רבות עם גופי ההנהלה לגבי הפורמט החדש של התחרויות האירופיות. המועדונים המייסדים מאמינים כי הפתרונות שהוצעו אינם פותרים את בעיות היסוד, שהם גם הצורך לייצר משחקים ברמה גבוהה יותר וגם חיפוש אחר משאבים כלכליים נוספים לכל עולם הכדורגל".

המהלך גרר גל תגובות וגינויים מאישים רבים, כולל מנהיגים במדינות אירופה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ביקר את ששת המועדונים האנגלים שהסכימו להצטרף לליגה החדשה: "הדבר הזה יכול להיות מאוד מזיק לכדורגל. המועדונים שמעורבים חייבים לספק הסברים לאוהדים שלהם ולכל קהילת הכדורגל בעולם לפני שהם ממשיכים לנקוט בעוד צעדים".

בהודעה רשמית של ממשלת צרפת, נכתב: "הנשיא עמנואל מקרון מברך על העמדה של המועדונים בצרפת לסרב להשתתפות בפרויקט הסופר ליג של אירופה, שמאיים על הרבה עקרונות ספורט בסיסיים".

נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, התבטא  על הכרזת הסופר ליג ואמר: "שחקנים שישחקו בליגה הסגורה לא יוכלו לקחת חלק במונדיאל וביורו. הם לא יוכלו לשחק במדי הנבחרות הלאומיות".

עוד אמר: "ההצעה של הליגה החדשה היא מבישה ונובעת מחמדנות ולא שום דבר אחר של מספר קבוצות", המשיך הנשיא. "אופ"א ועולם הכדורגל עומדים מאוחדים כנגד ההצעה המחפירה. כולנו מאוחדים נגד הפרויקט השטותי הזה".

צ'פרין נשאל האם הכוונה היא איסור על השתתפות שחקנים החל מיורו 2020. התשובה שלו הייתה: "אנחנו מתייעצים בעניין עם הצוות המשפטי שלנו"

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר, אלכס פרגוסון, אמר: "הדיבורים על הסופר-ליג מבטלים מסורת של 70 שנות כדורגל אירופי. בזמן שלי במנצ'סטר יונייטד שיחקנו ארבע פעמים בגמר ליגת האלופות ואלה תמיד היו הלילות הכי מיוחדים. אני לא משוכנע שמנצ'סטר יונייטד מעורבת בזה כי אני לא אחד ממקבלי ההחלטות שם".

אופ"א פרסמו הודעה רשמית בה גינו את המהלך בשם שלוש הליגות הבכירות (ספרד, אנגליה ואיטליה) ובשם הארגון עצמו: "נשתמש בכל האמצעים האפשריים על מנת לעצור את המיזם הציני הזה, שהוקם בעקבות אינטרסים של כמה מועדונים בזמן שהחברה זקוקה לסולידריות יותר מתמיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!