דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שלושה זוגות כפפות בשיא החום: עובדי חברת החשמל יצאו להחליף עמוד שנפגע

רון שיאחי ואנשי הצוות שלו יצאו לטפל בתקלה באזור ירושלים בבגדים ארוכים, למרות החום הקיצוני | שיאחי: "עובדים על 'עמוד חי' שהחשמל עדיין זורם בו, באופן שיצמצם כמה שאפשר את הפסקות החשמל"

עובדי חברת החשמל מטפלים בתקלה באזור ירושלים בזמן השרב  (צילום: רון שיאחי)
עובדי חברת החשמל מטפלים בתקלה באזור ירושלים בזמן השרב (צילום: רון שיאחי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת החשמל יצאו גם היום (שני), בחום הקיצוני ששורר ברחבי הארץ, לטפל בתקלות. "להיות עובד חברת חשמל ביום כזה זו גאווה, כי אנחנו מבינים מה המשמעות של לדאוג שלאנשים יהיה חשמל בבית, שלא ייתקעו בלי מזגנים", אומר לדבר רון שיאחי (52) שעובד בחברה 25 שנה.

רון שיאחי (צילום: רון שיאחי)
רון שיאחי (צילום: רון שיאחי)

שיאחי, שמתגורר בגבעת יערים שבאזור ירושלים, עובד כמנהל עבודה על רשת החשמל. "בתפקיד שלי אני אחראי לקבוצה של עובדים: להכין את העבודה, לתכנן ולפקח עליה ולדאוג לבטיחותם." הוא מסביר, "התפקיד שלנו הוא בעצם להקים ולתחזק את כל רשתות המתח הגבוה והנמוך. אני מתאם מול הלקוחות והקבלנים שאנחנו עובדים איתם, ומתאם גם פנימית בחברה מול המחלקות האחרות – תכנון, תשתיות ופיקוח".

ביום חם כמו היום, העבודה התחילה ב-7:30 בבוקר וצפויה להסתיים רק ב-19:00 בערב. שיאחי מדבר עם 'דבר' כשהוא נמצא בשטח ומטפל בתקלה שארעה ליד ירושלים בעקבות פגיעת משאית בחוטי חשמל. "אנחנו מתכוננים כאן להחלפת עמוד חשמל", הוא אומר, "וזה תהליך שאנחנו מתכננים אותו באופן שמצמצם כמה שאפשר את הפסקות החשמל".

עובדי חברת החשמל מחליפים עמוד חשמל באזור ירושלים בזמן השרב (צילום: רון שיאחי)
עובדי חברת החשמל מחליפים עמוד חשמל באזור ירושלים בזמן השרב (צילום: רון שיאחי)

"המשמעות היא שאנחנו עולים על 'עמוד חי', כלומר על עמוד שהחשמל עדיין זורם בחלק מחוטי החשמל שלו", מסביר שיאחי, "לשם כך אנחנו מתמגנים בשלושה זוגות של כפפות גדולות: כפפות הזעה, כפפות גומי וכפפות עור שמגינות על הגומי".

"למרות החום העובדים כמובן בחולצה ומכנסי עבודה ארוכים, נעלי עבודה וקסדות", הוא מוסיף.

לפי שיאחי, העובדים רגילים לעבודה בתנאי חום קיצוני. "אנחנו עובדים בכל מזג אוויר: בחורף, בקיץ, בגשם, שלג או שרב", הוא אומר, "אנחנו מקפידים מאוד על שתייה מרובה, ועושים הפסקות התרעננות בהתאם לעייפות העובדים, כי לצד המחויבות לסיים את הטיפול בתקלה בזמן חשוב לנו לשמור על חיי ובריאות העובדים שלנו".

"למרות הקושי, בימים כאלה, העבודה היא עם תחושה של שליחות ואנחנו מרגישים שאנחנו זוכים גם להכרה", הוא מסכם, "אנשים מבינים שאנחנו עובדים עבורם קשה ונותנים מעצמנו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!