דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"המזל שלנו הוא שיש לנו קהל מאוד נאמן ומאוד אוהב"

מרים תורג'מן עברה לחיפה כדי לפתוח סטודיו לריקוד רק כדי שהוא ייסגר חצי שנה מאוחר יותר. עכשיו כשהעסק נפתח שוב היא מנסה לשמור על אופטימיות: "אני מקווה שזה ימשיך ככה, ושנחזור למה שהיה ויותר. עדיין יש פחד מסוים שזה לא יקרה, שאיזה סגר יחזור, או שלא נצליח"

מרים תורג'מן (צילום: רותי מנדל חלבי)
מרים תורג'מן (צילום: רותי מנדל חלבי)
הדס יום טוב

מרים תורג'מן (33) מחיפה, פתחה את סניף "סטודיו נעים" ליוגה, פילאטיס ומחול בעיר התחתית בחיפה רק חצי שנה לפני משבר הקורונה.  כיום, הסטודיו החזיר רק כחצי מהמינויים שהיו לו לפני המשבר, אבל תורג'מן אופטימית, ומתכננת לקיים אירוע פתיחה חגיגי בסוף החודש ולהביא באמצעותו מינויים חדשים.

לאחר שניהלה את אחד משני הסניפים בתל אביב, תורג'מן עברה לחיפה לפני כשנה וחצי, במטרה לפתוח סניף של סטודיו נעים בעיר כזכיינית. "זו הייתה חתיכת הרפתקה, אבל חיפה היא אדירה", היא אומרת ל'דבר'. "רציתי לעזוב את תל אביב והחלטתי יחד עם הבעלים של סניפי תל אביב של סטודיו נעים שזה מה שעושים, וכך הפכתי לבעלים של סניף סטודיו נעים בחיפה".

"זה סטודיו מיוחד", היא מוסיפה, "שבא לתת דגש על החיבור בין הגוף והנפש. הוויב מאוד נעים ומאוד מאפשר, ובחצי שנה שהוא פעל לפני הקורונה כבר הספיק להיווצר איזה חיבור קהילתי מאוד מיוחד. יש פה שיעורי כושר כמו TRX, אבל יש הרבה שיעורי יוגה, ריקוד, ריקוד למבוגרים ועוד".

שנה קשה

"הסטודיו נסגר מעט מאוד זמן אחרי שהוא נפתח, ובגלל שאנחנו מאוד חדשים, לא היינו זכאים למענקים ולא קיבלנו תמיכה מהמדינה כמעט בכלל, וגם שילמתי הכל כרגיל. רק בחודשיים האחרונים קיבלנו סיוע קטן", היא אומרת.

"הסניפים התל אביביים של סטודיו נעים, תמכו בי המון. רצינו להשאיר את הסטודיו החיפאי בחיים, ולא הייתה דרך אחרת. סגרו לי את הידיים מכל הכיוונים, גם לא קיבלתי מענקים, גם הייתי צריכה לשלם שכירות, ארנונה ומיסים, ואסור לי לפתוח. לא הייתה ברירה, ומזל שהיה לי אותם".

"עכשיו יש חובות לכסות", היא אומרת בהשלמה, "חובות שנצברו בקורונה, את העזרה שקיבלתי, אני בסוף אצטרך גם להחזיר. זה ייקח זמן, אבל אני מאמינה שיהיה בסדר ואפילו שנעלה עוד למעלה. אני מרגישה שיש איזה נס שאנחנו עוד כאן, אבל אנחנו עושים כל מה שצריך כדי שזה מה שיקרה".

לא מהסוג המתחסן

סטודיו נעים בחיפה נפתח מחדש בראשון למרץ 2021, תחת הגבלות התו הירוק והתו הסגול, גם וגם. "כל החוקים הכי נוקשים תמיד היו על חדרי הכושר והסטודיו. זה גרם ללא מעט לקוחות לא להיות יכולים לחזור, וזה היה בעייתי בהתחלה", היא מספרת. "יש לנו עכשיו אפליקציה ייעודית שמעלים אליה את התו הירוק. זה לא אופטימלי, אבל זה עדיין משמח אותי מאוד שיכלנו לחזור, ולפחות אפשר לעבוד".

"מה שכן", היא מוסיפה, "זה גרם לפילוג בין המינויים שלנו, כי היו חלק שהתחסנו והיו חלק שביטלו". תורג'מן מספרת שכרגע הסטודיו עומד על בערך חצי מכמות המינויים שהיו במרץ 2020. "בהתחלה היה לי פחד שהקהל הספציפי שלנו הוא לא בדיוק מהסוג המתחסן, ונורא חששתי. אבל זה קרה, אנשים התחסנו והם חוזרים".

"המזל שלנו הוא שיש לנו קהל מאוד נאמן ומאוד אוהב", היא אומרת בחיוך. "במהלך הקורונה, רוב חדרי הסטודיו שהכרתי בסביבה פעלו בניגוד להנחיות, ואנחנו היינו סגורים כל הזמן. היו חלק שהלכו אליהם, היו חבר'ה שגם עזבו פתאום את העיר, אבל הרבה מאוד מהקהל שלנו נשאר נאמן וחיכה שנפתח מחדש, ואפילו התחסן במיוחד בשביל לחזור".

התחלות חדשות

מבחינה כלכלית, אומרת תורג'מן, מורגשת התאוששות מסוימת. "עדיין לא ממש מרוויחים כסף, אבל חוזרים לאיזושהי עבודה של שגרה", היא מנסה לעודד את עצמה. "אבל זה לקח קצת זמן, גם אחרי שחזרנו לשגרה באופן רשמי כביכול. כי להתחסן ולקבל תו ירוק זה בעצם תהליך של חודש, ואנשים רק יצאו לעולם ויש עדיין שוק מסוים לכולנו. רק בתחילת החודש התחלנו לראות שאנשים מתחילים לחזור, אבל החודש כן מצטרפים עוד ועוד אנשים".

ב-30 לאפריל, יום שישי הבא, יתקיים בסטודיו יום מיוחד, לו קראה תורג'מן "לחיי התחלות חדשות", בתקווה שיעלה גם את מספר המינויים. "הסטודיו שלנו נמצא במבנה היסטורי, מקום מאוד מיוחד", היא מספרת, "הולך להיות יום של סטודיו פתוח, עם שיעורים פתוחים לכולם, הופעות של המתאמנים, מוזיקה וכו'. בנוסף, אני עושה שיתופי פעולה עם עסקים נוספים באזור, והולכת להיות עמדת קפה מאחד מבתי הקפה הקרובים, אוכל ועוד דברים בסגנון. זה יהיה ממש יריד כזה, יריד של התחלות חדשות".

"אני מקווה שזה ימשיך ככה, ושנחזור למה שהיה ויותר. עדיין יש פחד מסוים שזה לא יקרה, שאיזה סגר יחזור, או שלא נצליח. אבל יש לי אמונה מאוד גדולה בסטודיו, שזה דבר שעושה כל כך טוב, שזה מוצר טוב. זה מפחיד, אבל אני חושבת שיש איזו הזדמנות למשהו חדש להיוולד ולהתפתח, ואני גם מצפה לעתיד ומתרגשת לקראתו".

פרטים נוספים על מרים תורג'מן ו'סטודיו נעים' אפשר למצוא באתר שלה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!